نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹

Xbox Series X از قابلیت ‌های نسخه‌ جدید دایرکت ‌ایکس 12 پشتیبانی می‌کند

جیسون رونالد مدیر برنامه‌ریزی تیم ایکس‌باکس ازطریق اکانت توییتر خود تأیید کرده که ایکس‌باکس سری ایکس از همان ابتدا از آخرین آپدیت فناوری DirectX12_2 پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت حدود یک سال جلوتر از سونی اقدام به معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی خود موسوم به ایکس ‌باکس سری ایکس کرد. کنسول جدید ایکس‌باکس از نظر سخت‌افزاری پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسل گذشته در خود مشاهده کرده و با اطلاعاتی که از پلی ‌استیشن 5 منتشر شده، بدون تردید قوی‌ترین کنسول موجود در بازار لقب خواهد گرفت. این شرکت در زمینه انتشار جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلتفرم جدید خود نیز پیش‌گام عمل کرده و حالا اطلاعات تازه‌ای در این زمینه منتشر شده است.

براساس اعلام جیسون رونالد (Jason Ronald) رئیس بخش مدیریت برنامه‌ریزی تیم ایکس‌باکس، پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس از زمان عرضه از نسخه جدید دایرکت ایکس موسوم به DX12_2 پشتیبانی خواهد کرد. وی در پاسخ به سؤال یکی از کاربران نسبت به اینکه آیا Xbox Series X نیز از تکنولوژی جدید دایرکت ایکس پشتیبانی می‌کند، این موضوع را تأیید کرده است.

تأیید پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از DX12_2 توسط جیسون رونالد

علت مطرح شدن این سؤال، غیبت مشکوک نام کنسول جدید مایکروسافت در فهرست سیستم‌هایی بود در توضیحات توسعه‌دهندگان هنگام معرفی DirectX12_2 ارائه شده بود. در هر حال، رونالد تأیید می‌کند که پلتفرم جدید مایکروسافت از تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری جدید این شرکت پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین سازگاری این کنسول با APIهای پلتفرم پی‌سی نیز بهبود یافته و همچنین احتمال ارتقاء ویژگی‌های مربوط‌به تکنولوژی ری تریسینگ (رهگیری پرتو)، سایه‌زن‌های اَشکال اولیه‌ی هندسی (Mesh Shader)، فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) و سایر  تکنیک‌های مختص ورژن جدید دایرکت ایکس نیز برای آن قابل تصور خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، توضیحات کامل توسعه‌دهندگان را در خصوص نسخه جدید دایرکت ایکس مطالعه کنید.

ویژگی‌های نسخه جدید دایرکت ایکس 12

ایکس‌باکس سری ایکس برای عرضه در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده ولی هنوز خبری از قیمت نیست. ساموئل بیتمن، رئیس بخش بازاریابی شعبه بریتانیا ایکس‌باکس، در توییتر اعلام کرده قیمت ایکس ‌باکس سری ایکس زمانی مشخص می‌شود که آن‌ها آماده اعلام آن باشند.

این در حالی است که مایکروسافت اعلام کرده در رویداد توکیو گیم شو 2020 حضور دارد، اما کاربران نباید منتظر انتشار اخبار خاصی حول ایکس‌باکس سری اس یا قیمت ایکس‌باکس سری ایکس باشند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که سونی و مایکروسافت به چه شکل اطلاعات تکمیلی کنسول‌های خود را اعلام خواهند کرد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده