نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰

انتشار بازی Cyberpunk 2077 دیگر عقب نخواهد افتاد

سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که عرضه‌ی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ دیگر با تأخیر مواجه نخواهد شد و این بازی در موعدی که برایش مقرر شده، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از صنایعی بود که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و برنامه‌هایش طبق انتظار جلو نرفتند. تولید یک بازی ویدیویی، فعالیت تمامی اعضای یک گروه بیش از ۱۰۰ نفر درکنار یکدیگر آن هم در یک مسیر فکری مشخص را طلب می‌کند. موضوعی که حتی زمانی‌که بازیسازها درکنار یکدیگر حضور داشته باشند هم مملو از چالش است و حالا که ویروس کرونا باعث شکل‌گیری پروتکل‌های بهداشتی شده و فاصله‌گذاری اجتماعی را باب کرده، ساختن یک بازی سخت‌تر و پرزحمت‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد.

به‌همین منظور، شاهد تأخیر در انتشار آثار مختلفی بودیم. بازی Cyberpunk 2077، ساخته‌ی جدید استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، هم یکی از همین آثار بود که شیوع ویروس کرونا، باعث شد تا انتشار این بازی دوباره با تأخیر مواجه شود. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، تیم تولید این اثر مشخص کرد که دیگر هیچ تاخیری مانع انتشار این اثر نخواهد شد.

تصویری از شخصیت V در کنار موتور خود در بازی Cyberpunk 2077

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری، اعضای سی‌دی پراجکت در جریان یک جلسه‌ی ویدیویی پیرامون مسائل مختلف که اکثرا با محوریت رشد مالی این شرکت بود، صحبت کردند. این جلسه‌ها هر ۳ ماه یکبار برگزار می‌شوند و شرکت CDPR جزئیات آن‌ها را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد. دقیقا در جریان همین صحبت‌ها، مشخص شد که بازی سایبرپانک 2077 بدون هیچ تأخیر جدید و در تاریخی که برای آن در نظر گرفته شده است، عرضه خواهد شد. پیوتر نیله‌لوبویکز (Piotr Nielubowicz)، مدیر مالی شرکت سی‌دی پراجکت رد، در صحبت‌های خود پیرامون مسئله‌ی تأخیر و اینگونه موارد، چنین می‌گوید:

دفعه‌ی بعدی که در جریان این جلسات یکدیگر را ملاقات می‌کنیم؛ زمانی است که سایبرپانک ۲۰۷۷ عرضه شده است!

اینگونه جلسات شرکت لهستانی، هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود و حالا که کمتر از ۳ ماه تا عرضه‌ی سایبرپانک 2077 فاصله داریم، این جمله بدین معنی است که بازی Cyberpunk 2077 دیگر قرار نیست تأخیر بخورد. مدیر مالی شرکت سی دی پراجکت درجریان صحبت‌های خود اعلام کرد که سازندگان بازی همچنان تولید این اثر را از خانه‌های خود پیگیری می‌کنند و با وجود چالش‌های جدید که با کار در خانه به‌وجود آمده است، آن‌ها این بازی را در موعدی که برایش مقرر شده، عرضه خواهند کرد. بازی سایبرپانک 2077 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) برای پی سی، پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان عرضه می‌شود و سپس نوبت به کاربران استیدیا، پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس خواهد رسید تا این اثر عظیم را تجربه کنند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده