نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

بازی Marvel's Spider-Man Remastered با پخش ۲ ویدیو معرفی شد؛ از تغییر صورت پیتر پارکر تا Ray Tracing

با معرفی نسخه ریمستر بازی Marvel's Spider-Man برای پلی استیشن 5، از ویژگی‌های گرافیکی جدید این اثر و ظاهر تازه‌ی پیتر پارکر رونمایی شد.

مدتی می‌شود که سونی و اینسامنیاک گیمز، ناشر و سازنده‌ی اثر محبوب و تحسین‌شده‌ی Marvel's Spider-Man خبر ساخته شدن نسخه‌ی ریمستر این بازی را برای پلی استیشن 5 تایید کرده‌اند. با این وجود، دنبال‌کنندگان ساخته‌ی جدید اینسامنیاک گیمز مدتی می‌شد که از سونی، نمایش تصاویر و ویدیوهای مختلف از این نسخه‌ی ریمسترشده را طلب می‌کردند. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، سونی با انتشار یک پست در بلاگ اختصاصی خود، خواسته‌ی هواداران اسپایدی را اجابت کرده و اطلاعاتی جدید از این بازی را با هواداران به‌اشتراک گذاشته است.

نمایش رنگ‌بندی شهر نیویورک و بازتاب اسپایدرمن در شیشه‌ی ساختمان‌ها

ابتدا بیایید به تغییرات گرافیکی بازی نگاهی داشته باشیم. نسخه‌ی ریمستر بازی Marvel's Spider-Man قرار است به‌صورت تمام و کمال از ویژگی‌های تکنیک ری تریسینگ (Ray Tracing) بهره ببرد. این قابلیت که کنسول‌های نسل نهمی از آن پشتیبانی می‌کنند، نورپردازی بازی‌ها را متحول کرده و یک تجربه‌ی بصری چشم‌نوازتر و گیراتر را نسبت به‌آثار نسل هشتم، پیش‌کش خواهد کرد. نکته‌ی مهم دیگر پیرامون جلوه‌های بصری بازی، این است که نسخه‌ی ریمسترشده‌ی بازی «اسپایدرمن پلی استیشن 4» قرار است با نرخ فریم ۶۰ روی پلتفرم نسل نهمی سونی اجرا شود. یک ویژگی بسیار خوب که نرمی حرکات و سیال شدن تصاویر بازی را در پی خواهد داشت.

درکنار جلوه‌های گرافیکی جدید، به‌صورت رسمی مشخص شد که این نسخه از بازی اسپایدرمن قرار است از قابلیت‌های جدید فوتومود بازی Spider-Man: Miles Morales هم بهره ببرد. قابلیت‌هایی مثل تنظیم کردن/تغییر دادن منابع نور یا عوض کردن لباس اسپایدرمن در لحظه‌ی ثبت کردن تصاویر.

عادت بسیار خوب اینسامنیاک گیمز مبنی بر اضافه کردن لباس‌های جدید به بازی اسپایدرمن ازطریق آپدیت‌های رایگان، کمک شایانی به بالا رفتن ارزش تکرار این اثر کرده بود. پس از اضافه شدن لباس اسپایدرمن از سه‌گانه‌ی کلاسیک سم ریمی، حالا نوبت به لباس مرد عنکبوتی از اولین قسمت سری فیلم‌های Amazing Spider-Man به‌کارگردانی مارک وب رسیده است. لباسی که زیبایی‌های خاص خودش را دارد و مدتی می‌شد طرفداران این بازی و این مجموعه از فیلم‌های اسپایدرمن، دوست داشتند تا شاهد اضافه شدن این لباس جذاب به Marvel's Spider-Man باشند. این اتفاقا ازطریق نسخه‌ی ریمسترشده‌ی اثر نام‌برده، محقق خواهد شد.

نمایش لباس Amazing از سری فیلم‌های Amazing Spider-Man در بازی اسپایدرمن پلی استیشن

نسخه‌ی ریمسترشده‌ی بازی Marvel's Spider-Man با یک تغییر بزرگ و مهم قرار است در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد و این تغییر، تازه‌سازی مدل صورت پیتر پارکر است. به‌منظور تطابق بهتر انیمیشن‌های کاراکتر اسپایدرمن با حرکات یوری لورنثال (صداپیشه‌ی پیتر/مرد عنکبوتی) و همچنین شباهت بیشتر میان صورت پارکر و لورنثال، حالا این بن جوردن است که جای جان بابنیاک را گرفته و چهره‌ی خود را به پیتر پارکر قرض داده تا با یک پیتر پارکر ظاهرا جوان‌تر طرف باشیم. ضمن اینکه اینسامنیاک اعلام کرده است که این تغییر باعث شده تا آن‌ها بهتر از قبل بتوانند انیمیشن‌های اسپایدی را در نسخه‌ی نسل نهمی این اثر، پیاده‌سازی بکنند.

تماشا در آپارات

بازی Marvel's Spider-Man Remastered در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 و انتشار بازی Spider-Man: Miles Morales، در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. گیمرها تنها در صورت خریداری نسخه‌ی آلتیمیت ادیشن اسپایدرمن: مایلز مورالز می‌توانند به این اثر ریمسترشده، دسترسی پیدا کنند. با خرید نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی Miles Morales، می‌توانید این اثر را به‌صورت رایگان باتوجه‌به سخت‌افزار پلی استیشن 5، آپگرید کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید بازی Marvel's Spider-Man Remastered را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده و آن را هم کنار بازی مایلز مورالز تجربه کنید. در ادامه توجه شما را به نمایش گیم‌پلی این نسخه‌ی ریمسترشده‌ی جذاب و ارزشمند، جلب می‌کنیم.

تماشا در آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده