نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲

Yakuza: Like A Dragon روی ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

براساس اطلاعات منتشر شده در فروشگاه مایکروسافت، بازی Yakuza: Like A Dragon روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

روز سه‌شنبه ۲۰ آبان، تاریخ مهمی برای طرفداران مجموعه «یاکوزا» است، چرا که جدیدترین بازی این سری برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت عرضه خواهد شد. البته باید تاکید کنیم که درباره نسخه انگلیسی Yakuza: Like A Dragon صحبت می‌کنیم، چون نسخه ژاپنی آن در اوایل سال جاری میلادی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شده بود. به هر حال این بازی به‌عنوان یکی از بازی‌های هنگام عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس خواهد بود و همزمان با این کنسول منتشر می‌شود. از مدت‌ها قبل هم تبلیغات زیادی روی این موضوع انجام شد و علاوه‌بر شرکت سگا که ناشر این بازی است، مایکروسافت هم برای برجسته کردن Yakuza: Like A Dragon تلاش زیادی کرد.

شخصیت های بازی Yakuza: Like a Dragon

اطلاعات موجود در صفحه فروش بازی Yakuza: Like A Dragon در فروشگاه مایکروسافت به‌تازگی به‌روز شده و جزییات جدیدی درباره این بازی به آن اضافه شده است. براساس این اطلاعات، بازی جدید مجموعه یاکوزا با رزولوشن 4K روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود که البته چیز عجیبی نیست. همچنین در مورد نرخ فریم بازی به 60 FPS+ اشاره شده است که نشان می‌دهد پایین‌ترین نرخ فریم در هنگام اجرای بازی برابر با ۶۰ خواهد بود، اما در صحنه‌‌هایی شاهد نرخ فریم بالاتر نیز هستیم. بااین‌حال، هنوز درباره اینکه بازی Yakuza: Like A Dragon با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم اجرا می‌شود یا خیر، چیزی گفته نشده است. این بازی روی کنسول پلی استیشن 4 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد و احتمالا نسخه ایکس باکس وان هم از همین نرخ فریم پشتیبانی می‌کند. درضمن، صفحه فروش بازی به نرخ فریم آن روی ایکس باکس سری اس اشاره‌ای نکرده، اما احتمال دارد که این کنسول، نرخ فریمی پایین‌تر از ۶۰ را ارائه کند.

نسخه پلی استیشن 5 بازی Yakuza: Like A Dragon که سال آینده میلادی عرضه می‌شود هم احتمالا از نظر مشخصات فنی و گرافیکی شبیه نسخه ایکس باکس سری ایکس خواهد بود، ولی تا این لحظه اطلاعات رسمی در این زمینه ارائه نشده است. همچنین بازیکن‌های پی‌سی می‌توانند این بازی را با رزولوشن 4K اجرا کنند. Yakuza: Like A Dragon نیاز به سیستم رده‌بالایی هم ندارد؛ با یک پردازنده Core i7 نسل ششم، ۸ گیگابایت رم و یک کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 می‌توانید بازی جدید یاکوزا را با بالاترین جزییات و کیفیت گرافیکی ممکن اجرا کنید. البته همین مشخصات سیستمی که گفتیم هم در شرایط فعلی، به هیچ وجه ارزان‌قیمت محسوب نمی‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، نسخه انگلیسی بازی Yakuza: Like A Dragon در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) برای پی‌سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه می‌شود. صاحبان کنسول آینده سونی یعنی پلی استیشن 5 هم می‌توانند از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ (۲ مارس ۲۰۲۱) به این بازی دسترسی داشته باشند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده