نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶

سازندگان Diablo 4 درباره مکانیزم Sorceress Enchantment این بازی توضیح می‌دهند

بلیزارد به‌تازگی اطلاعات جدیدی را در ارتباط با بازی Diablo 4 منتشر کرده که به سیستم ویژه‌ی Sorceress Enchantment و مکانیزم کسب مهارت‌ها و تلنت‌های بازی تمرکز دارد.

بازی Diablo 4 هنوز در مراحل ساخت و توسعه به سر می‌برد و این بدان معنی است که تیم سازندگان این بازی در بلیزارد همچنان جزئیات و اطلاعات مربوط‌به ویژگی‌های بازی را در قالب به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه و به آرامی با مخاطبان در میان می‌گذارند. در قسمت‌های گذشته، به اطلاعاتی همچون دنیای جهان-باز بازی، نحوه روایت داستان و سیستم اسلحه‌خانه Barbarian پرداخته شد. اما جدیدترین اطلاعاتی که در این رابطه منتشر شده، نگاه دقیق‌تری به مکانیک Sorceress' Enchantment یا «افسون جادوگر» داشته و توضیحات خلاصه‌واری از مهارت‌ها، لِوِل‌بندی و پایان‌بندی بازی را ارائه می‌کند.

سیستم Sorceress’ Enchantment بخش عمده‌ی این اطلاعا ت را در بر می‌گیرد. هدف Blizzard در بازی Diablo 4، اختصاص دادن یک مکانیک گیم‌پلی منحصر‌به‌فرد به هریک از کلاس‌های مختلف شخصیت‌های بازی است. به‌عنوان مثال بربرها (The Barbarian) می‌توانند در زمان اندکی بین سلاح‌های مختلف جا‌به‌جا شده و ازطریق سیستم اختصاصی موسوم به آرسنال (Arsenal) قدرت خود را افزایش دهند. در سمت مقابل، جادوگر می‌تواند از قدرت و مهارت‌های خود برای مسحور کردن دشمن استفاده کند.

Diablo 4  Sorceress’ Enchantment

اساساً شما برخی از مهارت‌های فعال Sorceress را به یک سری پاداش‌های موقت تبدیل کرده و توانایی‌های او را ارتقاء یا تغییر می‌دهید. مثالی که توسعه‌دهندگان این بازی از نسخه‌های قبلی دیابلو بیان می‌کنند، مهارت شهاب سنگ یا Meteor است. هنگامی که از این مهارت در حالت فعال استفاده می‌کنید، امکان انتخاب محل برخورد شهاب سنگ در اختیار شما خواهد بود؛ اما اگر از آن به‌عنوان یک افسون استفاده کنید، محل برخورد کاملاً رندوم و اتفاقی خواهد بود. این ویژگی تاحدودی دقت عملکرد این مهارت را کاهش خواهد داد اما لودآوت‌ شما را برای استفاده از دیگر مهارت‌ها آزاد می‌کند. بااین‌حال باید برای اظهارنظر نهایی تا زمانی‌که امکان تجربه عملی این قابلیت فراهم می‌شود، صبر کرد.

اما فارغ از مهارت‌های Sorceress، توضیحات بیشتری در خصوص سایر ویژگی‌های بازی داده نشده و این موضوع به قسمت‌های بعدی آپدیت توسعه‌دهندگان بازی موکول می‌شود. البته اشارات کوتاهی به نحوه طراحی درخت مهارت‌های بازی نیز می‌شود اما خیلی سریع از آن عبور می‌کنند. نکته‌ی جالب توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد، امکان دسترسی به تنها ۴۰ درصد از مهارت‌های Skill Tree تا پایان بازی است. این می‌تواند بیانگر فرصت‌های بیشتر برای ایجاد تنوع بین نحوه تجربه بازی توسط بازیکنان باشد.

گیم پلی بازی Diablo 4

درنهایت مکرراً به این موضوع اشاره می‌شود که به انتقادات و اعتراضات کاربران کاملاً توجه شده و در هر قسمت سعی در برطرف کردن این موارد خواهد شد. بازی Diablo 4 برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دست ساخت قرار داشته و در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد. برای اجرای این بازی، همانند شماره قبلی آن باید به‌طور دائم به اینترنت متصل باشیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره دیابلو 4 به‌دست آورید می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. همچنین مصاحبه سازندگان این بازی را می‌توانید اینجا بخوانید. 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده