نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

تک نت: راهنمای جامع گیمرها در حوزه اینترنت گیم

اگر اهل بازی با کنسول، موبایل یا کامپیوتر هستید، حتما می‌دانید که جذاب‌ترین قسمت هر بازی بخش آنلاین آن است و امروزه اکثر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی بیشترین زمان و تمرکز خود را روی این موضوع صرف می‌کنند.

رقابت در فضای آنلاین باعث می‌شود ساده‌ترین و بی‌هیجان‌ترین بازی‌ها سرشار از هیجان و جذابیت شوند و اگر تا به حال چنین تجربه‌ای داشتید مطمئنا متوجه شده‌اید که مهم‌ترین فاکتور در بازی‌های آنلاین نوع سرویس اینترنتی است که دریافت می‌کنید. بنابراین دریافت یک سرویس اینترنت حرفه‌ای می‌تواند به شما برای تجربه‌ای بهتر از انجام بازی‌های آنلاین ویدیویی کمک کند.

شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی تک نت در سال‌های گذشته یکی از نام‌های درخشان در ارائه خدمات اینترنتی به گیم نت‌ها و گیمرها بوده و همواره سعی داشته بستری را فراهم کند تا کاربران تجربه بهتری از بازی‌های آنلاین داشته باشند. در ادامه به فاکتورهایی می‌پردازیم که در فراهم کردن شرایطی بهتر برای تجربه بازی‌های ویدیویی آنلاین تأثیرگذار هستند:

اینترنت گیمینگ

بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی مدرن پیش نیازهای زیادی برای یک تجربه آنلاین خوب دارند و پهنای باند یکی از آن‌ها است. اکثر شرکت‌های اینترنتی خدمات خود را در سطوح مختلف می‌فروشند، جایی که هرچه سرعت یا حجم اینترنت بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. همان ISP‌ها، اما گاهی اوقات با تبلیغات گمراه کننده، این اشتباه را می‌کنند که هرچه سرعت اینترنت بیشتر باشد، نیز بهتر خواهد بود: مشکلی که کاملاً درست نیست و به عوامل دیگر بستگی دارد.

وقتی بازی‌های آنلاین را تجربه می‌کنید، تداوم جریان اطلاعات مهم‌تر از پهنای باند دریافتی (یا به عبارت دیگر سرعت) است و هدف شما باید از خرید یک سرویس اینترنت ارتباطی بهتر و کیفیتی بالاتر باشد و فقط سرعت بالاتر مشکلات پینگ و تأخیر فعلی شما را حل نمی کند و به عوامل دیگری بستگی دارند. اما این عوامل کدام‌اند؟

بازی‌های آنلاین  استریمینگ

زمان تأخیر

لتنسی یا زمان تأخیر مدت زمانی است که برای رسیدن یک سیگنال از فرستنده به گیرنده نیاز است. اما بعضی اوقات این معیار تغییر می‌کند و به زمان مورد نیاز برای ارسال سیگنال از فرستنده به گیرنده و سپس بازگشت از گیرنده به فرستنده اطلاق می‌شود. هنگام دانلود یک داده خاص، به نظر می‌رسد که این اتفاق به‌صورت آنی رخ داده است. اما سرعت انتقال اطلاعات بسته به روش انتقال متفاوت است. به‌عنوان مثال، هنگامی که از خدمات اینترنت مخابراتی (مانند G4 و TD-LTE) استفاده می‌شود، سرعت انتقال داده به سرعت امواج رادیویی بستگی دارد و در مورد خدمات فیبر نوری نیز به سیم مسی استفاده شده بستگی دارد.

هرچه زمان تأخیر کمتر باشد، کیفیت آن سرویس اینترنتی بالاتر است. متاسفانه، شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی اینترنت معمولاً فقط سرعت دانلود را ذکر می‌کنند و نرخ زمان تأخیر را ذکر نمی‌کنند. وقتی لتنسی در بازی بالا می‌رود، به‌صورت یک «لگ» ظاهر می‌شود، که درواقع یک تأخیر آزار دهنده بین فرمان بازیکن و دستور اجرایی روی صفحه است. لگ باعث می‌شود که بازی آنلاین شما تصاویر را به‌صورت مقطعی نمایش دهد، افت فریم داشته باشد و در کل عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد. اصولاً بازی آنلاین شما در آستانه فروپاشی قرار میگیرد.

پینگ

"پینگ" نیز اصطلاحی است که بعضاً به غلط به‌عنوان مترادف لتنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گرچه کم و بیش با آن ارتباط دارد، اما این دو اصطلاح یکسان نیستند. پینگ همان عددی است که در جدول امتیازات بازی درکنار نام شما ظاهر می‌شود و در حالت عادی، در ایران، این رقم بین ۸۰ تا ۱۲۰ است، عددی که درواقع سرعت رفت و برگشت داده‌ها را به میلی ثانیه نشان می‌دهد. هنگامی که رایانه یا کنسول شما سرور بازی آنلاین را پینگ می‌کند، یک درخواست پژواک را به سرور ارسال می‌کند و در پاسخ یک سیگنال ICMP (پروتکل کنترل پیام‌های اینترنت) را دریافت می‌کند. مدت زمان بین ارسال درخواست و دریافت پاسخ، پینگ شما در بازی به‌حساب می‌آید. این بدان معنی است که اگر پینگ شما ۸۰ میلی ثانیه باشد، ۴۰ میلی ثانیه طول کشید تا داده‌ها از دستگاه شما به سرور بروند و ۴۰ میلی ثانیه دیگر پاسخ دریافت کنید.

اکنون که درک بهتری از لتنسی، پینگ و تأخیر داریم، بیایید معنی آن‌ها را بررسی کنیم. همه ما به‌دنبال کمترین میزان تأخیر و بهترین تجربه بازی‌های آنلاین هستیم. در یک دنیای ایده آل، پینگ شما نباید بیش از ۱۰۰ میلی ثانیه باشد و هر عددی بالاتر از آن باعث برتری بازیکنان خارجی نسبت به شما می‌شود. آن‌ها زودتر از شما اطلاعات را دریافت می‌کنند و گاهی اوقات زودتر از آنکه حتی در خط دید شما باشند، شروع به تیراندازی به سمت‌تان می‌کنند. همان‌طور که در بالا گفتیم، پینگ رایج در ایران بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلی ثانیه است، درحالی‌که گاهی اوقات شاهد هستیم گیمرهای خارجی با پینگ بین ۱۰ تا ۶۰ به انجام بازی‌های آنلاین می‌پردازند. اما دلیل این تفاوت چیست؟

مسیریابی

در اینجا به مفهوم دیگری به نام "مسیریابی" می‌رسیم. هر بار که شما بازی را تجربه می‌کنید، بسته‌های شبکه (Data Packets) به‌طور مداوم بین دستگاه شما و سرور بازی جابه‌جا می‌شوند. این بسته‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد تمام کارهایی است که تاکنون در بازی انجام داده‌اید (تیراندازی، پیاده‌روی و مواردی از این دست). ضمنا این بسته‌های شبکه با سرعت ثابت حرکت می‌کنند. به این ترتیب هرچه از سرورهای بازی فاصله‌ی دورتری داشته باشید، انتقال و بازگشت داده‌ها بیشتر طول می‌کشد و پینگ شما نیز بالاتر می‌رود.

امروزه بیشتر بازی‌های آنلاین سرورهای خود را در مناطقی مانند اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا قرار داده‌اند. بنابراین برای ارسال و دریافت اطلاعات، باید به سرور کشوری در اروپا متصل شوید که پینگ بسیار بالاتری نسبت به اتصال به سرور در یک کشور همسایه مانند عربستان سعودی خواهد داشت. و علاوه‌بر فاصله جغرافیایی، گاهی راههای ارتباطی بین کشورها نیز می‌توانند در این بین موثر باشند. به‌عنوان مثال، هنگامی که به یک سرور در روسیه متصل می‌شوید، بسته شبکه شما ابتدا به اروپا و سپس به روسیه ارسال می‌شود و پاسخ به اروپا و سپس به شما بازگردانده می‌شود.

این بدان معنی است که با وجود فاصله جغرافیایی کمتر، کابل‌ها به‌گونه‌ای کشیده می‌شوند که مسافت انتقال داده را افزایش داده و پینگ شما را بالاتر برده است. علاوه‌بر چند بازی که دارای سرورهایی در بحرین یا امارات هستند (مانند Fortnite یا Apex Legend) گزینه ایده آل برای بازی‌های آنلاین بازی در سرورهای آلمان، هلند و انگلستان است که کمترین فاصله کابل با ایران را دارند. اکنون ابزارهایی مانند WTFast نیز وجود دارند که سعی دارند مسیرهای سریع‌تر (درواقع کوتاهتر) را برای شما پیدا کنند. بااین‌حال، اثر بخشی این خدمات به موقعیت جغرافیایی و خدمات‎دهنده اینترنت شما بستگی دارد.

وضعیت پینگ با اینترنت‌های مختلف چگونه است؟

در این زمینه هیچ قانون کلی وجود ندارد و همه چیز به کیفیت خدمات شرکتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید بستگی دارد. با این وجود، دامنه مشترکی برای سرویس‌های مختلف پینگ وجود دارد. پس از کیفیت اتصال اینترنت، به عامل دیگری می‌رسیم که می‌تواند نرخ تأخیر را بهبود بخشد. یکی از این عوامل استفاده از اینترنت سیمی (با کابل لن) به‌جای وای فای است. اتصال کابل همیشه بهتر از اتصال بی‌سیم بوده و خواهد بود. هنگام استفاده از وای فای، نوسانات امواج رادیویی می‌تواند به تجربه بازی آسیب برساند و به اصطلاح "Packet Loss" منجر شود. پکت لاس درواقع از بین رفتن بسته‌های شبکه‌ای است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم و امواج رادیویی به‌شدت مستعد این مشکل هستند. بنابراین چه در کنسول و چه در کامپیوتر، همیشه سعی کنید به‌جای اتصال وای فای از کابل لن استفاده کنید.

مصرف حجم اینترنت در بازی های آنلاین

حجم

شاید جالب باشد که بدانید اگرچه سرعت ذکر شده بر تجربه بازی آنلاین شما تأثیر نمی گذارد، اما حجم اینترنتتان مسئله مهمتری بحساب می‌آید. در بازی‌های مدرن از اینترنت نسبتاً زیادی استفاده می‌شود، بنابراین اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید که ساعات زیادی از روز را به بازی می‌پردازد، باید بسته‌های اینترنتی با حجم بالا را انتخاب کنید.

نتیجه چیست؟

انتخاب اینترنت مناسب تأثیر بسزایی در تجربه شما از بازی ویدیویی شما خواهد داشت. هنگام انتخاب بهترین سرویس اینترنتی، باید به‌دنبال سرویسی باشید که پینگ پایین، لتنسی پایین و حجم قابل توجهی از اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. هر سرعتی بالاتر از ۵۱۲ کیلوبایت بر ثانیه (معادل ۴ مگابیت در ثانیه) سرعت مناسبی برای بازی‌های آنلاین است و از این لحظه به بعد عوامل کیفی دیگری وجود دارند که تجربه نهایی را تعیین می‌کنند. بنابراین هنگام خرید سرویس جدید، باید حتما آن را تست کنید.

دیگر اینکه خودتان نیز می‌توانید کم و بیش در بهبود بازی‌های آنلاین نقش داشته باشید. با استفاده از نرم‌افزار‌های بهبود پینگ می‌توانید مسیرهای بهتری بین دستگاه و سرورهای بازی خود پیدا کنید، با استفاده از اتصال LAN به‌جای WiFi، می‌توانید پکت لاس را به حداقل برسانید و با نرم افزارهای محدود کننده سرعت اینترنت می‌توانید پهنای باند مشخصی به بازی‌ها بدهید و از تداخل استفاده افراد دیگر در خانه از اینترنت جلوگیری کنید.

شرکت مهندسی حسابگر پرداز با نام تجاری تک نت با پشتیبانی تخصصی و ارائه پهنای باند اختصاصی در ساعات مختلف شبانه روز باتوجه‌به آپدیت‌های فراوان بازی‌های ویدیویی سعی دارد نیاز به پینگ و تأخیر پایین کاربران را مرتفع کند و خدمات بهتری را ارائه دهد. عدم پشتیبانی مناسب به گیمرها همیشه یکی از مواردی است که کاربران با آن مواجه هستند. همکاران ما در واحد پشتیبانی با بازی‌های مختلف آشنا هستند و با علم به این موضوع حساسیت کاربران به دریافت پینگ و تأخیر مناسب را درک می‌کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرویس اینترنت گیمینگ تک نت وارد سایت ما شوید و با ثبت اطلاعات خود منتظر تماس همکاران ما باشید و جهت دریافت سرویس مناسب باتوجه‌به نوع بازی و نوع کنسول خود از ما مشاوره بگیرید.

تگ ها:

#اینترنت_گمینیگ #اینترنت_پرسرعت_تک_نت #گیم #اینترنت_گیمینگ_تکنت #بازیهای_آنلاین #استریمینگ #اینترنت_گیم #اینترنت_گیمنت #گیم_نت #گیمینگ_تک_نت

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده