نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

جک کواید به بازیگران ریبوت فیلم Scream پیوست

جک کواید برای نقش‌آفرینی در بازسازی فیلم Scream انتخاب شد که متیو بتینلی-اولپین و تایلر جیلت سکان هدایت آن را در دست دارند.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که جک کواید، بازیگر سریال‌های The Boys (پسرها) و Vinyl (واینل) برای نقش‌آفرینی در بازسازی فیلم Scream (جیغ) شرکت‌های پارامونت پیکچرز و اسپای‌گلس مدیا انتخاب شده است. کورتنی کاکس و دیوید آرکت نیز دوباره برای ایفای نقش‌های گزارشگر گیل ودرز و کلانتر دیوی رایلی باز می‌گردند، اما از نقش جک کواید اطلاعاتی در دست نیست. متیو بتینلی-اولپین و تایلر جیلت، کارگردانان فیلم Ready Or Not (آماده باشی یا نه) سکان هدایت فیلم تازه Scream را در دست دارند و وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی آن نیز به جیمز وندربیلت، نویسنده‌ی فیلم‌های Murder Mystery (راز جنایت)، Zodiac (زودیاک) و The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) و گای بیوزیک، نویسنده‌ی سریال Castle Rock (کسل راک) محول شده است.

ریبوت فیلم Scream شرکت‌های پارامونت پیکچرز و اسپای‌گلس مدیا

از دیگر بازیگران ریبوت فیلم «جیغ» نیز می‌توان به ملیسا باررا، بازیگر آثاری نظیر In the Heights (در ارتفاعات) و Vida (ویدا) و جنا اورتگا، بازیگر سریال‌های You (تو) و Richie Rich (ریچی ریچ) اشاره کرد. کوین ویلیامسون و چاد ویللا وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی پروژه را برعهده دارند و پل ناینستاین، ویلیام شراک و جیمز وندربیلت از طرف شرکت «پراجکت اکس اینترتینمنت» به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی آن فعالیت می‌کنند. شرکت پارامونت پیکچرز انتظار دارد که فیلم‌برداری فیلم جدید Scream از اواخر سال ۲۰۲۰ در شهر ویلمینگتن واقع در ایالت کارولینای شمالی آمریکا آغاز شود و چندی پیش اعلام کرد که این فیلم دلهره‌آور برای اکران در تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۰ (۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. 

نخستین قسمت مجموعه فیلم‌های Scream در سال ۱۹۹۶ روی پرده‌ی نقره‌ای سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۴ میلیون دلاری موفق به فروش ۱۷۳ میلیون دلاری در سراسر جهان شد. در این فیلم نو کمبل نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی با نام سیدنی پرسکات را بازی می‌کند که هدف یک قاتل مرموز دارای نقاب قرار می‌گیرد، اما می‌تواند از مهلکه جان سالم به در ببرد و این زمینه‌ساز ماجراهای دیگری می‌شود. پس از قسمت اول فیلم Scream شاهد تولید سه فیلم و یک سریال از این مجموعه‌ی ترسناک بودیم که فیلم Scream 4 به‌عنوان آخرین دنباله‌ی مجموعه توانست به فروش ۹۷ میلیون دلاری در گیشه دست یابد و مجموع فروش فیلم‌های «جیغ» را به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان برساند.

ریبوت فیلم Scream اولین اثری خواهد بود که وس کریون، خالق مجموعه، سکان هدایت آن را در دست ندارد. این اسطوره‌ی فیلم‌های ترسناک در سال ۲۰۱۵ و پس از تقریباً ۵۰ سال کارگردانی آثار دلهره‌آور هالیوود در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. البته کارگردانی فیلم تازه‌ی «جیغ» به دست کارگردان‌های کار درستی افتاده است؛ چرا که فیلم Ready or Not با بودجه‌ی کمی توانست سود خوبی را نصیب فاکس سرچلایت پیکچرز کند. جک کواید اخیراً در سریال ابرقهرمانی The Boys شبکه‌ی آمازون به ایفای نقش پرداخت و از سایر آثار این هنرپیشه‌ی آمریکایی می‌توان به دو فیلم نخست سه‌گانه‌ی Hunger Games (بازی‌های گرسنگی) و فیلم رمانتیک کمدی Plus One (به‌علاوه یک) اشاره کرد. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده