// سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰

Spider-Man: Miles Morales از قابلیت انتقال فایل ذخیره بین پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند

 استودیو اینسامنیاک گیمز اعلام کرد که شما می‌توانید پس خرید پلی‌استیشن 5 فایل ذخیره‌ی خود را از پلی‌استیشن 4 به این کنسول جا‌به‌جا کنید.

همان‌طور که می‌دانید استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، سازنده Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، چندی پیش در جریان رویداد اختصاصی سونی برای کنسول پلی ‌استیشن 5 از اولین تریلر گیم‌پلی این بازی رونمایی کرد. این بازی به‌عنوان بازی روز عرضه پلی‌استیشن 5 در تعطیلات سال نو میلادی منتشر خواهد شد و همچنین نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 این بازی نیز در دسترس دارندگان کنسول نسل فعلی قرار می‌گیرد.

 استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) به‌تازگی اخبار جدیدی را به‌تازگی درباره‌ی قابلیت انتقال فایل ذخیره بین پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 این بازی منتشر کرده است. این استودیو اعلام کرده است که امکان انتقال ذخیره‌ی بازی‌ از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 5 وجود دارد و بازیکنان می‌توانند فایل‌های ذخیره‌ی خود را به کنسول جدید منتقل کنند.

جیمز استیونسن، مدیر اجتماعی این استودیو در پاسخ به طرفداری که این سؤال را در توییتر مطرح کرده بود ازطریق صفحه‌ی رسمی خود پاسخ داد و این موضوع را تایید کرد.

امکان انتقال فایل ذخیره بازی از کنسول پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 5 اسپایدرمن مایلز مورالز

اخیرا سگا طی اعلام کرده که بازی Yakuza: Like a Dragon از قابلیت انتقال فایل ذخیره بین پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کند که این خبر باعث سردرگمی زیادی برای بازیکنان پلی‌استیشن شد؛ زیرا این بازی از ذخیره متقابل بین ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس پشتیبانی می‌کند. پیش از این نیز استودیو اینسامنیاک گیمز تأیید کرده بود که فایل‌های ذخیره‌ی بازی Spider-Man اصلی به نسخه‌ی Remaster این بازی قابل انتقال نیست.

درحالی‌که مایکروسافت امکان ذخیره‌ی بین نسلی را تشویق می‌کند، به نظر می‌رسد سونی این تصمیم را بر عهده توسعه‌دهندگان بازی گذاشته است. البته در نظر داشته باشید که به‌دلیل عدم اعلام رسمی این خبر، به نظر می‌آید باید برای تایید آن بیشتر منتظر بمانیم.

بااین‌حال تعدادی از خبرنگاران پاسخ‌های مختلفی از توسعه‌دهندگان مختلف دریافت کرده‌اند. Washington Park’s Gene Park درباره آپدیت‌های رایگان برای نسل بعدی گفت: «من از تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان شنیده‌ام که فایل‌های ذخیره‌ی کنسول PS4 روی PS5 کار نمی‌کند. به نظر می‌رسد Xbox Series X فایل‌های ذخیره قدیمی شما را با خود منتقل می‌کند.»

پارک تأکید کرد که توییت او در مورد بازی‌هایی با قابلیت Backward Compatibility اعمال نمی‌شود. او به‌طور خاص در مورد بازی‌هایی صحبت می‌کند که همراه‌با یک آپدیت رایگان برای نسخه PS5 منتشر می‌شوند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده