نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

نسخه پی سی بازی Spelunky 2 در زمان عرضه بخش کوآپ آنلاین ندارد

بازی Spelunky 2 بدون حالت همکاری (Co-Op) آنلاین روی کامپیوتر عرضه می‌شود، اما در آینده این حالت در دسترس بازیکن‌های PC قرار خواهد گرفت.

بازی Spelunky 2 از حدود ۱۰ روز پیش روی کنسول پلی ‌استیشن 4 منتشر شده، اما بازیکن‌های پی‌سی باید چند روز دیگر برای تجربه این بازی جذاب منتظر بمانند. البته این دسته از بازیکن‌ها به یکی از بهترین قابلیت‌های این بازی دسترسی نخواهند داشت. درک یو، کارگردان این بازی در حساب توییترش اعلام کرد که نسخه PC بازی Spelunky 2 در هنگام عرضه، دارای بخش همکاری آنلاین نخواهد بود. دلیل این موضوع هم آن است که حالت همکاری برای نسخه کامپیوتر آماده نشده، اما سازنده‌ها نمی‌خواستند انتشار بازی را به تأخیر بیاندازند. به همین دلیل تصمیم گرفتند که بخش همکاری آنلاین را در آینده در اختیار بازیکن‌های پی‌سی قرار دهند.

البته کارگردان بازی درکنار این خبر بد به یک موضوع خوشحال کننده هم اشاره کرد. او در توییت خود نوشت: «بازی Spelunky 2 روز سه‌شنبه در استیم منتشر خواهد شد. متاسفانه ما تصمیم گرفتیم که بخش Co-Op آنلاین در هنگام عرضه بازی غیرفعال باشد. به این ترتیب ما می‌توانید این بخش را بهتر و کامل‌تر در اختیار شما قرار دهید و بازی هم بدون تأخیر منتشر می‌شود. اما نکته مثبت آن است که وقتی این حالت را به بازی اضافه کنیم، امکان کراس پلی (Cross-Play) با نسخه پلی‌استیشن 4 وجود خواهد داشت.»

خرید آیتم در بازی Spelunky 2

ازطریق قابلیت کراس پلی، دو بازیکن با دو پلتفرم مختلف می‌توانند در بخش آنلاین به همکاری با یکدیگر بپردازند که این ویژگی بسیار خوبی است. البته هنوز تاریخی برای عرضه حالت همکاری آنلاین در نسخه پی‌سی Spelunky 2 اعلام نشده، اما به‌نظر نمی‌رسد که این اتفاق با تأخیر زیادی رخ بدهد.

بسیاری از بازیکن‌ها که بخش آنلاین Spelunky 2 را روی پلی‌استیشن 4 تجربه کرده‌اند، از ایرادات جزیی در این بخش خبر می‌دهند. البته سازنده‌ها بلافاصله پس از انتشار بازی، اقدام به انتشار چند آپدیت کردند تا این مشکلات را برطرف کنند، اما هنوز هم برخی از بازیکن‌ها نسبت به وجود لگ و تأخیر در بخش آنلاین گله‌مند هستند. به‌نظر می‌رسد که دلیل اصلی عدم انتشار حالت آنلاین در نسخه PC هم وجود همین مشکلات باشد. طبیعتا سازنده‌ها نمی‌خواهند با وضعیتی مشابه نسخه PS4 مواجه شوند.

بعد از انتشار حالت Co-Op آنلاین برای نسخه پی‌سی، احتمالا شاهد محتواهای بیشتری هم برای بازی Spelunky 2 خواهیم بود. مثلا وجود یک حالت مبارزه‌ای بازیکن دربرابر بازیکن یا PvP می‌تواند بسیار جذاب باشد. به هر حال باید ببینیم سازنده‌های این بازی چه تصمیمی برای آینده آن می‌گیرند.

بازی Spelunky 2 در تاریخ ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و قرار است در روز ۸ مهر (۲۹ سپتامبر) هم روی کامپیوترهای شخصی عرضه شود. این بازی مانند شماره اولش، نمرات بسیار درخشانی از منتقدان گرفته و میانگین نمرات ۹۱ از ۱۰۰ را در وبسایت متاکریتیک به ثبت رسانده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده