// جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴

نسخه های کلاسیک سری بازی متال گیر برای کامپیوتر عرضه شدند

همان‌گونه که شایعات قابل اعتنا گفته بودند، شرکت کونامی بازی Metal Gear، بازی Metal Gear Solid و بازی Metal Gear Solid 2: Substance را روی کامپیوترهای شخصی عرضه کرد.

به‌تازگی دو شایعه‌ی مهم راجع به سری بازی «متال گیر» به نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی هیدئو کوجیما قدم به اخبار بازی گذاشته بودند. شایعه‌ی اول می‌گفت که کونامی به‌زودی «متال گیر»، «متال گیر سالید» و «متال گیر سالید 2: سابستنس» (نسخه‌ای کامل‌تر از بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty برای پلتفرم PC) را به‌صورت دیجیتالی روی کامپیوترهای شخصی عرضه می‌کند. شایعه‌ی دوم هم خبر از این می‌داد که نسخه‌ی ریمیک بازی Metal Gear Solid و نسخه‌های ریمسترشده‌ی بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater و بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots در دست ساخت هستند و در آینده برای پلی‌استیشن 5 و پی سی عرضه می‌شوند. گیمرها هنوز هیچ اطلاعات جدیدی راجع به شایعه‌ی دوم ندارند. ولی شایعه‌ی اول اکنون تایید شده است.

کونامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که همه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه دیجیتالی GoG (متعلق به شرکت سی‌دی پراجکت) به خرید سه نسخه‌ی کلاسیک سری بازی «متال گیر» بپردازند. بازی Metal Gear در این فروشگاه دیجیتالی با قیمت ۵.۹۹ دلار عرضه شد و بازی Metal Gear Solid و بازی Metal Gear Solid 2: Substance، هرکدام با قیمت ۹.۹۹ دلار به GoG آمده‌اند.

البته کونامی یک محصول دیگر هم در این فروشگاه عرضه کرده است که KONAMI Collectors Series: Castlevania & Contra نامیده می‌شود و ۵.۹۹ دلار قیمت دارد. گیمرهایی به خرید این کالکشن بپردازند، هفت بازی کلاسیک کونامی همچون «کسلوانیا» و «کنترا» را روی کامپیوترهای شخصی دریافت خواهند کرد.

اسنیک در متال گیر سالید 2، نخستین شاهکار پست مدرن دنیای بازی های ویدیویی

شوربختانه کاربرها با نگاهی سریع به پوسترهای نسخه‌های پورت‌شده‌ی سه «متال گیر» نام‌برده متوجه شدند که کونامی عبارت A Hideo Kojima Game (یک بازی از هیدئو کوجیما) را از روی آن‌ها حذف کرده است. بااین‌حال همه می‌دانند که در صورتی که فروش سه بازی یادشده در پلتفرم GoG قابل‌توجه باشد، شانس ساخت و عرضه‌ی ریمیک «متال گیر سالید» و نسخه‌های ریمسترشده‌ی قسمت‌های دوم تا چهارم افزایش می‌یابد.

همچنین نباید از یاد برد که شاید عبارت یاد شده روی پوسترها قرار نداشته باشد، اما کونامی به‌صورت قانونی نمی‌تواند آن را از داخل بازی حذف کند و همچنان در انتها و ابتدای بازی Metal Gear Solid 2، همه‌ی بازیکنان متوجه می‌شوند که نخستین قسمت این بازی توسط کدام بازیساز خلق شده است.


منبع ِDestructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده