نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵

راکت لیگ پس از رایگان شدن به رکورد ۱ میلیون بازیکن همزمان دست پیدا کرد

پس از رایگان یا Free to Play شدن بازی Rocket League تعداد بازیکنان همزمان در این بازی به بیش از یک میلیون نفر رسید.

Rocket League یکی از موفق‌ترین بازی‌ها در نسل هشتم بود و توانست به یک پدیده فراگیر در حوزه سرگرمی‌های چندنفره تبدیل شود. این بازی حدود پنج سال پیش روی کامپیوتر و کنسول‌ها منتشر شد. در آن زمان، بازیکن‌ها برای تجربه Rocket League باید پول پرداخت می‌کردند. اما پس از آنکه استودیوی سایونیکس، سازنده این بازی، به‌وسیله اپیک گیمز خریداری شد، سازنده‌ها تصمیم گرفتند که مدل پولی را کنار بگذارند و به روش رایگان یا Free to Play روی بیاورند. به این ترتیب، بازی Rocket League از دو روز پیش رایگان شد و حالا مشخص شده که تصمیم سازندگان این بازی درست بوده است، چون در همین مدت کوتاه، تعداد بازیکنان Rocket League به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

بازی راکت لیگ از دیروز رایگان شد و بازیکن‌ها بدون اینکه نیاز به اشتراک پلی‌استیشن پلاس یا نینتندو سوییچ آنلاین داشته باشند، توانستند بازی را تجربه کنند. همین موضوع باعث شده که رکورد تعداد بازیکنان این بازی شکسته شود. برای اولین بار در بازی Rocket League بیش از یک میلیون نفر به‌صورت همزمان به تجربه این بازی پرداختند. این خبر را کوری دیویس، یکی از مدیران استودیوی سایونیکس در توییتر خود اعلام کرد. دیویس همچنین در توییت خود اظهار خوش‌بینی کرد که تعداد بازیکنان بازی، حتی از این هم بیشتر شود. به هر حال رسیدن به چنین رکوردی واقعا شگفت‌انگیز است. بازی‌های زیادی نیستند که توانسته باشند به یک میلیون بازیکن همزمان دست پیدا کنند؛ آن هم در حالی که حدود پنج سال از تاریخ عرضه آنها گذشته باشد.

بازی راکت لیگ رکورد تعداد بازیکن را شکست

تغییر مدل عرضه بازی به Free to Play، تغییرات دیگری را نیز در آن به وجود آورده است. برای مثال فصل اول بازی برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده و سیستم چالش‌های جدیدی به آن اضافه شده است. همچنین اکنون بازی از طریق فروشگاه اپیک گیمز هم در دسترس خواهد بود. عرضه بازی روی این فروشگاه، یک کراس-اور جالب را نیز به دنبال دارد. قرار است از فردا یک رویداد به اسم Llama-Rama به‌طور مشترک در دو بازی Rocket League و Fortnite برگزار شود و حدود ۲۰ روز هم ادامه داشته باشد. این رویداد به بازیکن‌های Rocket League اجازه می‌دهد که آیتم‌هایی مربوط به بازی فورتنایت را به عنوان جایزه دریافت کنند. همین اتفاق برای بازیکنان فورتنایت نیز رخ خواهد داد.

گیم‌پلی بازی Rocket League تلفیقی از مسابقات فوتبال و اتومبیل‌رانی است. در این بازی دو تیم در مقابل یک دیگر قرار می‌گیرند و باید مثل بازی فوتبال، یک توپ را وارد دروازه حریف کنند. هر بازیکن در این بازی هدایت یک وسیله را بر عهده می‌گیرد که به‌وسیله موشک، سرعت و قدرت آن ارتقا پیدا کرده است. ریتم سریع و هیجان‌انگیز مسابقات Rocket League و همچنین ایده خلاقانه‌ای که پشت این بازی وجود دارد، آن را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره تبدیل کرده است.

هم‌اکنون می‌توانید بازی Rocket League را به‌صورت رایگان روی پی‌سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ دانلود کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده