// پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

هیدئو کوجیما و سم لیک از اعضای تیم مشاوره جشنواره Tribeca Games خواهند بود

جشنواره فیلم Tribeca که در چند سال اخیر مشغول تلاش برای ایجاد یک بخش ویدیوگیمی بزرگ در خود بوده است، امسال در این مسیر گام‌های بیشتری برمی‌دارد.

جشنواره‌ی سینمایی Tribeca Film در سال‌های اخیر مدام شاخه‌ی مرتبط با بازی‌های ویدیویی خود را گسترش داد و به برگزاری مسترکلاس‌ها و کنفرانس‌های جذاب برای اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی پرداخت. اما حالا با تشکیل تیمی که جف کیلی به‌عنوان ژورنالیست شناخته‌شده، سم لیک و هیدئو کوجیما به‌عنوان بازی‌سازهای بزرگ و جان فاورو و نیا داکاستا به‌عنوان کارگردان‌های آشنا با ویدیوگیم در آن قرار گرفته‌اند، جشنواره فیلم ترایبکا می‌خواهد مراسم بهترین بازی‌های سال را برگزار کند. راستی بینگ گوردون، موسس قدیمی الکترونیک آرتز و کیکی ولفکیل، مدیر استودیو 343Industries نیز در گروه مشاوران اصلی بخش ویدیوگیمی جشنواره هستند.

مطابق جدیدترین اخبار بازی، جشنواره Tribeca Games همزمان با جشنواره Tribeca Film در تاریخ ۹ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۹ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. همچنین علاوه‌بر انتخاب بازی‌های برتر و اهدای جایزه به آن‌ها در این جشنواره، گیمرها می‌توانند در زمان برگزاری رویداد به تماشای کنفرانس‌های آنلاین با حضور بازی‌سازهای معروف بپردازند.

سم لیک با کراوات و لبخند جذاب

جین رزنتال، یکی از افراد کلیدی تیم برگزاری جشنواره‌ی سینمایی Tribeca که در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، در رابطه با اعضای این هیئت مشاور هفت‌نفره می‌گوید: «همه‌ی آن‌ها افرادی هستند که به قدرت زیاد داستان‌گویی در جهان بازی‌های ویدیویی ایمان دارند. ما از سال ۲۰۱۱ میلادی بازی‌های ویدیویی را وارد جشنواره کردیم. ولی در همه‌ی این سال‌ها مشغول یادگیری و گسترش درک خود از هنر هشتم بودیم. حالا فکر می‌کنم که بالاخره پس از ۱۰ کسب تجربه و گفت‌وگو با بزرگان این صنعت، در سال ۲۰۲۱ میلادی آماده‌ی تبدیل کردن Tribeca Games به یک جشنواره‌ی کامل هستیم».

وی باور دارد که مخاطبان سینما و تلویزیون در سال‌های اخیر به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند. زیرا بارها و بارها مخاطبانی که برای شرکت در این جشنواره‌ی سینمایی به آن سر زده‌اند،‌ استقبال بسیار گرمی از بخش ویدیوگیمی آن داشتند.

جشنواره Tribeca Games بیشتر به بازی‌های داستان‌گو توجه خواهد کرد

رزنتال می‌گوید که سال‌روز ۲۰ سالگی جشنواره فیلم ترابیکا در سال ۲۰۲۱ میلادی برای شروع توجه جدی‌تر به بازی‌های ویدیویی، عالی خواهد بود. این جشنواره هم به بازی‌های AAA پرخرج توجه می‌کند و هم بازی‌های مستقل کوچک را از زیر ذره‌بین می‌گذراند. حتی داوران هیچ محدودیت پلتفرم‌محوری هم برای بازی‌ها قائل نشده‌اند و هر بازی عرضه‌شده برای هر پلتفرم در Tribeca Games شرکت داده خواهد شد. البته قوانین این جشنواره مانند جشنواره‌های سینمایی هستند. به این معنی که فقط بازی‌هایی در جشنواره شرکت خواهند که یا یک رویداد تجربه‌ی بازی توسط مخاطبان را در شهر نیویورک برگزار کنند یا در کل داخل یکی از برنامه‌های ویدیوگیمی برگزارشده داخل نیویورک، نمایش‌هایی داشته باشند.

هیئت مشاور بخش بازی های ویدیویی جشنواره فیلم ترابیکا با حضور کوجیما و سم لیک و سازنده سریال مندلورین


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده