// پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷

بازی های شرکت برادران وارنر در نسل جدید ۷۰ دلاری خواهند بود

پس از تیک-تو و SIE، حالا یک ناشر شناخته‌شده‌ی دیگر هم اعلام کرده است که در نسل ۹ کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، بازی‌های AAA اصلی خود را با قیمت ۷۰ دلار به بازار می‌فرستد.

همان‌گونه که می‌دانید، از ماه‌ها قبل اخبار بازی به گیمرها می‌گفتند که باید آماده‌ی پذیرش بازی‌های ۷۰ دلاری باشند. حقیقت آن است که هزینه‌ی ساخت بازی‌های AAA افزایش یافته است و باتوجه‌به تعداد مشتری‌های اکثر محصولات ویدیوگیمی، قیمت‌گذاری ۶۰ دلاری دیگر توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای مالی بسیاری از سازندگان را ندارد. شان لیدن، یکی از مهم‌ترین افراد فعالیت‌داشته در صنعت بازی مدتی قبل گفته بود که یا باید محتوای بازی‌ها کاهش یابد یا قیمت آن‌ها بیشتر می‌شود.

اکنون باتوجه‌به اطلاعات فاش‌شده توسط چند خرده‌فروشی می‌دانیم که برادران وارنر آثار خود همچون بازی Gotham Knights و Suicide Squad: Kill the Justice League را با قیمت ۷۵ یورو می‌فروشد. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های مختلف نه‌تنها در نسل جدید بازی‌های خود را به‌جای ۶۰ دلار با قیمت ۷۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسانند، بلکه در نقاط دیگر دنیا نیز حتی سود بیشتری از این افزایش قیمت خواهند کرد. زیرا قیمت ۷۵ یورو، در حقیقت معادل ۸۷.۴۲ دلار است. پس استودیوها از آن‌جایی که اکثر تیترهای خبری فقط به قیمت دلاری بازی‌های آن‌ها می‌پردازند، سعی به کسب سود بیشتر با فروش در بازار انگلستان و کشورهای دیگر اروپا دارند.

سوپرمن و چشمان تقریبا کورشده او در بازی جوخه انتحار استودیو راک استدی به اسم Suicide Squad

حداقل باید امیدوار بود که افزایش قیمت بازی‌ها باعث کاهش نقش خریدهای درون‌برنامه‌ای سودجویانه در آن‌ها شود. مثلا سونی در حالی قیمت بازی‌های اصلی PS Studios در نسل ۹ را تا ۷۰ دلار برده است که می‌دانیم اکثر بازی‌های استودیوهای فرست-پارتی آن همیشه خالی از خریدهای درون‌برنامه‌ای هستند. ولی آیا افزایش قیمت بازی NBA 2K21 به ۷۰ دلار توسط تیک-تو باعث کاهش نقش خریدهای درون‌برنامه‌ای در آن می‌شود؟ قطعا نه. پس گیمرها منتظر آن هستند که حداقل در بازی‌های نسل ۹ شرکت برادران وارنر با خریدهای درون‌برنامه‌ای سنگین و به‌شدت سودجویانه روبه‌رو نشوند. هرچند باتوجه‌به ماهیت بازی‌های نام‌برده که تا حدی خود را GaaS (بازی در قالب یک سرویس آنلاین/Game as a Service) می‌دانند، این انتظار احتمالا بیش از حد خوش‌بینانه است.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده