// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸

دو کمپانی ESL و DreamHack لیست مسابقات CS:GO در سال ۲۰۲۱ را منتشر کردند

با شروع سال ۲۰۲۱ طرفداران بازی Counter Strike: Global Offensive قرار است مسابقات بیشتری را به‌صورت حضوری (LAN) تجربه کنند.

دو شرکت مطرح ESL و DreamHack که به‌عنوان برگزارکنندگان مسابقات ورزش الکترونیک شناخته می‌شوند، اخیرا خبر برگزاری هشت رویداد مهم بازی Counter Strike: Global Offensive را در سال ۲۰۲۱ داده‌اند که قرار است با مجموع جوایز ۴.۵ میلیون دلار پیگیری شود. این در حالی است که قبل از شیوع ویروس کرونا قرار بود شاهد برگزاری ۱۰ رویداد مربوط‌به بازی کانتر استرایک باشیم که با همکاری این دو مجموعه برگزار شوند.

پیش از این مسابقاتی که با مجموع جوایز ۲۵۰ هزار دلار پیگیری می‌شدند در بازه‌های زمانی یک هفته‌ای به کار خود پایان می‌دادند و تیم‌ها زمان کمی را برای استراحت کردن بین هر بازی در اختیار داشتند. ولی با تغییرات جدیدی که در راه است هر رویداد قرار است در یک بازه زمانی دو هفته‌ای پیگیری شود که همین موضوع باعث می‌شود که تیم‌ها زمان بیشتری را برای آنالیز کردن تیم‌های حریف در اختیار داشته باشند. در این بین تیم برگزاری مسابقات زمان بیشتری را برای تهیه کردن تیزر و مصاحبه از بازیکنانی که به مراحل اصلی راه یافته‌اند خواهد داشت که به جذابیت رویداد اضافه می‌کند.

یکی دیگر از دلایل کم شدن تعداد تورنمنت‌های سال ۲۰۲۱ این است که تیم‌های برگزاری مسابقات قصد دارند بعد از اتمام هر رویداد زمانی ۱۷ روزه را در اختیار بازیکنان قرار دهند تا در منازل خود سپری کنند و از سلامت خود اطمینان پیدا کنند. 

زمان برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۱

محل برگزارینام رویدادزمانمجموع جایزه
لهستانIEM Katowice
فوریه۱ میلیون دلار
اروپاESL Pro League S13
مارس۷۵۰ هزار دلار
اروپاDreamHack Mastersژوئن۲۵۰ هزار دلار
آلمانESL One Cologneژوئیه۱ میلیون دلار
استرالیاIEM Melbourneاوت۲۵۰ هزار دلار
اروپاESL Pro League S14سپتامبر۷۵۰ هزار دلار
مشخص نیستIEM Eventاکتبر۲۵۰ هزار دلار
مشخص نیستIEM Eventدسامبر۲۵۰ هزار دلار

باتوجه‌به تغییرات جدید، قرار است در هفته اول شاهد برگزاری مراحل گروهی مسابقات باشیم و هفته دوم به برگزاری مرحله اصلی که معمولا به‌صورت دو حذفی پیگیری می‌شود، باشیم. لازم به ذکر است که در صورت تایید شرکت ولو ممکن است دو رویداد Major دیگر به فهرست مسابقات سال ۲۰۲۱ اضافه شود. پیش از این تیم برگزاری سری مسابقات Major بازی Counter Strike: Global Offensive به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری مسابقات Major در سال ۲۰۲۰ منصرف شد و برگزاری این سری مسابقات را به زمان دیگری موکول کرد.


منبع hltv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده