// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵

اپلیکیشن جدید ایکس‌ باکس امکان دانلود بازی قبل از خرید آن را می‌دهد

اپلیکیشن جدید ایکس‌باکس برای موبایل قابلت‌ها و ویژگی‌های جذابی دارد که می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت اخیرا آپدیت بسیار کاملی برای برنامه‌ی موبایلی ایکس ‌باکس خود منتشر کرده که فعلا در فاز بتا است و فقط برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی دردسترس است. این برنامه‌ی جدید خدمات و سرویس‌های مختلف ایکس‌‌باکس را در یک‌جا جمع می‌کند.

این اپلیکیشن قابلیت‌های کاربردی زیادی دارد. برای مثال کاربران با استفاده از آن می‌توانند به چت گروهی با دوستانشان بپیوندند، نوتیفیکیشن‌ها و پیا‌م‌ها را بخوانند، ویدیو و اسکرین‌شات به اشتراک بگذارند و بازی‌های ایکس‌باکسی را که قبلا ازطریق گوشی و با استفاده از اَپ نصب شده، استریم و روی گوشی موبایل بازی کنند.

اما بزرگ‌ترین ویژگی این برنامه که کاربران نسخه‌‎‌‌ی بتا کشف کرده‌اند این است که می‌توان بازی‌ها را بدون استفاده از کنسول به صف دانلود‌ها اضافه کرد؛ حتی اگر بازی مورد نظر خریداری نشده باشد. اگر با این روش بازی‌ای دانلود شود، پیامی با این مضمون در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود: «اگر هنوز این بازی خریداری نکرده‌اید، برای تجربه‌ی آن لازم است که این کار را بکنید. این بازی به‌صورت مجزا فروخته می‌شود (ازطریق کنسول) و هزینه‌ی دانلود آن به‌عهده‌ی کاربر است.»

اپلیکیشن جدید ایکس باکس

کاربران فروم سایت Resetera به‌ این نکته اشاره کرده‌اند که این ویژگی کمک بزرگی به کسانی است که تمایل به خرید نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها دارند. چون گویا آن‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه برای دانلود آپدیت‌های حجیم روز انتشار بازی صبر کنند، به‌سرعت بعد از انتشار آن، مشغول بازی کردن شوند. این کار روی کنسول‌های ایکس‌باکس شدنی است؛ زیرا آن‌ها همه نسخه‌های یک بازی مشابه را (از کنسول‌های ایکس‌باکس، پی‌سی و اپلیکیشن آن) یکسان فرض می‌کنند. در نتیجه برای مثال می‌شود نسخه‌ی فیزیکی یک بازی را خریداری و نصب کرد، سپس آن را فروخت و به‌صورت دیجیتالی دوباره آن را خریداری کرد و همه‌ی این‌ها با یک فایل نصب امکان‌پذیر است.

این ویژگی حتی برای کسانی که از اینترنت حجمی یا کم‌سرعت استفاده می‌کنند مزیت بزرگی است چراکه می‌شود بازی را بدون پرداخت پول دانلود کرد (پری لود) و زمانی‌که دانلود آن به‌‎اتمام رسید، بازی را خریداری کرد. به‌علاوه زمانی‌که دو کنسول مورد انتظار ردموندی‌ها، ایکس ‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس در زمان انتشار در حال دانلود به‌روزرسانی سیستم‌عامل هستند، می‌توان از این اپلیکیشن برای راه‌اندازی کنسول استفاده کرد. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق فروشگاه پلی‌استور دانلود کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این اپلیکیشن چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده