نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۴

بازی Cyberpunk 2077 نیازی به ۲۰۰ گیگابایت فضا برای نصب روی کامپیوتر ندارد

نگرانی علاقمندان Cyberpunk 2077 در مورد حجم نجومی بازی روی کامپیوتر بی‌مورد است و بازی به فضای استانداردی برای نصب نیاز خواهد داشت.

روز گذشته شاهد معرفی کارت‌های گرافیک جدید سری RTX 3000 از طرف انویدیا بودیم؛ کارت‌هایی قدرتمند که قرار است در رده‌های مختلف وارد بازار شوند. دراین‌میان انویدیا برای توضیح پیرامون بعضی ویژگی‌های کارت‌های خود تصویری از بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) را نمایش داد که در پایین آن عبارت «بازی‌های ۲۰۰ گیگابایتی» به چشم می‌خورد و عده‌ای از دیدن این عدد تعجب کردند. ولی طبق صحبت‌های سازندگان بازی، این اثر نقش‌آفرینی چنین حجمی نخواهد داشت.

انویدیا که با عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید خود هیاهوی زیادی را در دنیای پی سی گیمینگ ایجاد خواهد کرد، در بخشی از این نمایش به سراغ ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد تکنولوژی RTX IO رفت که با API مایکروسافت تحت عنوان DirectStorage کار می‌کند و به پردازنده‌ی گرافیکی اجازه می‌دهد بخشی از بارگذاری و مراحل غیرفشرده‌سازی را انجام دهد؛ ویژگی‌ای که در ترکیب با SSD به دستاوردهای بالایی منجر می‌شود و در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس هم حالت مشابه آن‌را خواهیم دید.

در این بخش از نمایش انویدیا، تصویری از بازی سایبرپانک 2077 هم دیده می‌شد و زیر آن به ۲۰۰ گیگابایتی بودن بازی‌های نسل بعد اشاره شده بود؛ اشاره‌ای کلی به افزایش حجم بازی‌های سال‌های آینده که ارتباط مستقیمی هم با سایبرپانک 2077 نداشت، ولی حرف و حدیث‌های زیادی در فضای مجازی از جمله ردیت به پا کرد. به همین خاطر مارچین موموت، مدیر بخش ارتباطات استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در توئیتی به این قضیه اشاره کرده است.

نمایش بازی Cyberpunk 2077 در مراسم انویدیا

موموت می‌گوید: «ما هنوز سیستم موردنیاز بازی سایبرپانک 2077 را اعلام نکرده‌ایم (البته به‌زودی این کار را انجام خواهیم داد)، ولی در مورد بحث‌های پیش‌آمده در ردیت باید بگویم بازی برای نصب به ۲۰۰ گیگابایت فضا نیاز نخواهد داشت و می‌توانید انتظار فضایی در حد و اندازه‌های سایر آثار مدرن و امروزی را داشته باشید.»

بازی سایبرپانک 2077 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) برای پی سی، پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان عرضه می‌شود و سپس نوبت به کاربران استیدیا، پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس خواهد رسید تا این اثر عظیم را تجربه کنند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده