نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳

پلی استیشن 5 از ۹۹ درصد بازی ‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند

پس از اتمام رویداد شب گذشته سونی، جیم رایان، مدیر پلی استیشن، اعلام کرد که از طریق کنسول پلی استیشن 5 می‌توان به ۹۹ درصد بازی‌های PS4 دسترسی پیدا کرد.

بالاخره شب گذشته رویداد مورد انتظار سونی برای کنسول پلی استیشن 5 برگزار شد. رویدادی که به‌خاطر اعلام مایکروسافت از تاریخ و قیمت رسمی ایکس باکس سری ایکس و برادر کوچکتر آن یعنی ایکس باکس سری اس، از اهمیت بالایی برخوردار شده بود.

 اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که سونی رویداد را با معرفی و نمایش نسخه جدید سری فاینال فنتزی (Final Fantasy) شروع و با یک تیزر مرموز و کوتاه از نسخه بعدی God of War به اتمام رساند. دراین‌میان ژاپنی‌ها از ویژگی جدیدی تحت عنوان پلی استیشن پلاس کالکشن رونمایی کردند؛ قابلیتی  که قرار است طی آن مشترکین سرویس پلاس ازطریق کنسول پلی استیشن 5 به تعداد زیادی از بازی‌های PS4 دسترسی داشته باشند. 

با تمام این تفاسیر شب گذشته به‌صورت دقیق مشخص نشد که تاچه میزان از بازی‌های نسل هشتم قرار است ازطریق پلی استیشن پلاس کالکشن برای کاربران PS5 قابل اجرا باشد. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان، مدیر بخش پلی استیشن، در گفت‌وگوی خود پس از اتمام رویداد سونی، اعلام کرد که ۹۹درصد بازی‌های پلی استیشن 4 قابل اجرا در کنسول نسل آینده هستند. البته باید توجه داشته باشید که تا این لحظه هنوز مشخص نشده است که چه آثاری جزو این ۹۹ درصد هستند و چه آثاری نیز در نسل نهم حضور نخواهند داشت.

حال باید منتظر ماند و دید سونی در قبال پشتیبانی از بازی‌های پلی استیشن 4 روی PS5 چه سیاستی را پیش می‌گیرد و در این راه می‌تواند رقیب خود یعنی مایکروسافت را پشت‌سر بگذارد یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این رابطه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده