// سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۴

سونی تا پایان مارس 2021 فقط ۱۱ میلیون پلی استیشن 5 تولید خواهد کرد [بروزرسانی]

مطابق گزارش اختصاصی رسانه‌ی بلومبرگ، شرکت ژاپنی سونی که می‌خواست تا پایان سال مالی جاری نزدیک به ۱۵ میلیون کنسول پلی ‌استیشن 5 را به بازار بفرستد، حالا این عدد را تا ۱۱ میلیون کاهش داده است.

آپدیت ساعت ۲۳:۲۴: سونی ادعای رسانه‌ی بلومبرگ را نادرست دانست و اعلام کرد که هیچ تغییری در برنامه‌ریزی شرکت برای تولید ۱۵ میلیون پلی‌استیشن 5 تا انتهای مارس سال ۲۰۲۱ به وجود نیامده است.

متن اصلی: اطلاعات جدید راه‌یافته به اخبار بازی که البته سونی هیچ واکنشی نسبت به آن‌ها نشان نداده می‌گویند برند پلی‌استیشن حالا تعداد PS5هایی را که تا آخر سال جاری میلادی تولید می‌شوند، ۴ میلیون دستگاه کاهش داده است. ظاهرا در برخی از مدل‌های آزمایشی تولیدشده در کارخانه، شرکت ژاپنی با پلی استیشن 5 هایی مواجه شد که واحد SoC (سیستم اصلی روی چیپ دستگاه/مغز کنترل‌کننده‌ی کنسول) آن‌ها عملکرد ایده‌آل خود را نشان نمی‌دهد. در نتیجه حالا با ساخت ۱۱ میلیون پلی ‌استیشن 5 به‌جای ۱۵ میلیون PS5، شرکت سونی می‌تواند با سرعت کمتر و دقت بیشتر به تولید نسل نهمی خود بپردازد و با انجام تست‌ها، از عدم وجود این مشکل در تمامی دستگاه‌ها اطمینان پیدا کند.

مشکلات اولین مدل‌های ساخته‌شده از هر سخت‌افزار جدید در رسیدن به بازده ایده‌آل، همیشه در دنیای محصولات کامپیوتری امروز دیده می‌شوند. بلومبرگ هم گزارش می‌دهد که سونی تا همین امروز بازده را به حالت ایده‌آل خود نزدیک‌تر کرده است. هرچند هنوز مقداری تا رسیدن به بازده ایده‌آل در تمامی چیپ‌ها فاصله دارد.

کنسول پلی استیشن 5 در حالت افقی

چندین و چند هفته‌ی قبل اعلام شده بود که سونی تنها پنج میلیون پلی‌استیشن 5 را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی تولید خواهد کرد. سپس شرکت ژاپنی باتوجه‌به درخواست‌های بالای بازار، این عدد را تا ۱۵ میلیون بالا برد و حالا برای اطمیمنان از کیفیت عملکرد همه‌ی PS5هایی که به بازار می‌رسند، آن را تا ۱۱ میلیون کاهش داده است. برای مقایسه هم می‌توان پلی‌استیشن 4 را به یاد آورد؛ کنسولی که ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ عرضه شد و سونی فقط ۷ میلیون واحد از آن را تا پایان مارس سال ۲۰۱۴ میلادی تولید کرد و فروخت.

فراموش نکنید که راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز پنج‌شنبه به وقت ایران، سونی کنفرانس مطبوعاتی جدید پلی‌استیشن 5 را ارائه خواهد کرد؛ رویدادی که احتمالا شامل تریلرها،‌ اخبار و صد البته قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق PS5 می‌شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده