نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

نینتندو سوییچ باز هم رکوردهای فروش در صنعت بازی را جابه‌جا کرد

براساس گزارش NPD، مجموع فروش کنسول، لوازم جانبی و بازی‌های نینتندو سوییچ درآمریکا و در ماه گذشته میلادی برابر با ۳.۳ میلیارد دلار بوده است.

درحالی‌که سونی و مایکروسافت برای نمایش قدرت کنسول‌های نسل بعدی‌شان به سر و کله خود می‌کوبند و از سوی دیگر پس از اعلام قیمت و تاریخ انتشار ایکس باکس سری ایکس اکنون همه در انتظار قیمت و تاریخ انتشار پلی استیشن 5 هستند، نینتندو با کنسول سوییچ دوست‌داشتنی، خیلی آرام و بی‌سروصدا رکوردهای فروش جدیدی را به ثبت می‌رساند. به گزارش NPD، گیمرهای امریکایی در ماه اوت ۲۰۲۰ حدود ۳.۳ میلیارد دلار برای خرید کنسول سوییچ، لوازم جانبی و بازی‌های آن خرج کرده‌اند و این موضوع یک موفقیت فوق‌العاده برای شرکت نینتندو به حساب می‌آید. این شرکت ژاپنی در ماه گذشته، بهترین ماه اوت را از ابتدای تاریخ تأسیس خود پشت سر گذاشت.

میزان فروش کنسول سوییچ در ماه اوت ۲۰۲۰ از دو برابر فروش این کنسول در ماه اوت ۲۰۱۹ نیز بیشتر بوده است. لطفا جمله قبلی را دوباره بخوانید و به این فکر کنید که چطور یک کنسول، درحالی‌که بیش از سه سال از زمان انتشارش می‌گذرد، می‌تواند چنین رشدی را در میزان فروش خود تجربه کند؟

گزارش رکورد فروش نینتندو سوییچ

البته رکورد قبلی فروش در ماه اوت نیز متعلق به نینتندو بود که در سال ۲۰۰۸ و با کنسول Wii توانست به فروش زیادی دست پیدا کند. حالا کنسول سوییچ نه‌تنها رکورد قبلی را جابه‌جا کرده، بلکه نسبت به هر دستگاه بازی دیگری در ماه اوت بیشتر فروخته است. البته شگفتی‌های ماه اگوست برای شرکت نینتندو در همین‌جا به پایان نمی‌رسند. این شرکت در زمینه فروش بازی نیز توانست یک آمار خیره‌کننده دیگر به جا بگذارد.

از بین ۲۰ بازی پرفروش این ماه، ۱۰ تای آن‌ها متعلق به نینتندو و پلتفرمش هستند. اگرچه رتبه‌های اول و دوم فروش متعلق به Madden NFL 21 و UFC 4 است، اما در سایر رتبه‌ها می‌توانیم اسامی بازی‌های نینتندو از جمله Animal Crossing: New Horizons و Ring Fit Adventure را درکنار The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Mario Kart 8 Deluxe و چند بازی دیگر از سری ماریو مشاهده کنیم.

درضمن باید به این موضوع هم اشاره کرد که توفیقات نینتندو بی‌ارتباط با رشد فروش کلی صنعت بازی نیست. طبق گزارش NPD، بازی‌های دیجیتالی روی کنسول‌ها، بازی‌های موبایلی و سرویس‌های اشتراکی، حوزه‌هایی هستند که امسال بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند. از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون میزان درآمد صنعت بازی به ۲۹.۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. میزان فروش در هر کدام از دسته‌های کنسول، بازی و لوازم جانبی نیز بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا هر چقدر برای سایر صنایع (مثل سینما) مصیبت‌بار بود، به رشد ناشران بازی و سازندگان کنسول کمک کرده است.

باید ببینیم آیا نینتندو می‌تواند این موفقیت‌ها را پس از عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس هم حفظ کند یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده