// یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۳

مجموع فروش جهانی فیلم Tenet از ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر شد

«تنت» حالا پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی ۹ ماه اخیر و تنها اثر سینمای آمریکا از فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ میلادی است که توانست مجموع فروش جهانی خود را از ۲۰۰ میلیون دلار هم بیشتر کند.

از دست ندهید:

فیلم سینمایی Tenet به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان تا امروز ۲۰۷ میلیون دلار در دنیا فروخته است. این آمار در حالی فیلم اورجینال «تنت» را به رتبه‌ی پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ می‌رساند که تنها سه هفته از آغاز اکران بین‌المللی اثر گذشته است. همچنین نباید فراموش کرد که اکران فیلم تازه از چند روز بعد در ۳۰ بازار سینمایی از جمله سینماهای ژاپن و مکزیک آغاز می‌شود.

همچنان به‌خاطر ویروس کرونا/کووید 19 در بسیاری از کشورهای دنیا سینماهای زیادی بسته‌اند و سینماهای بازشده هم فقط می‌توانند درصدی از بلیط‌های ممکن را به فروش برسانند. با همه‌ی این‌ها جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون به ما می‌گویند که «تنت» در دومین آخرهفته‌ی اکران در آمریکا فقط ۲۹ درصد افت فروش را تجربه کرد و دوام قابل توجهی در بسیاری از بازارهای سینمایی دارد. به همین خاطر تقریبا در بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا از جمله آمریکا که سینماها کم‌وبیش در آن‌ها فعالیت می‌کنند، Tenet همچنان صدرنشین جدول باکس‌آفیس است.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم فعلا اولین فیلم بسیار بزرگ و پرخرجی که بعد از «تنت» قدم به سینماهای دنیا می‌گذارد، «بلک ویدو» مارول و دیزنی است. فیلم Black Widow در تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان) اکران می‌شود؛ حدودا دو ماه دیگر.

از دیگر فیلم‌های در حال اکران دنیا می‌توان به فیلم The New Mutants و فیلم The Broken Hearts Gallery اشاره داشت که اولی تا امروز ۲۹.۴ میلیون دلار در جهان فروخته است و دومی در هفته‌ی اول اکران خود در آمریکا فقط توانست ۱.۱۲۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده