نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

شرکت مارول در مجموعه Web of Venom: Wraith از وجود یک خدای جدید خبر داد

در قسمت اول سری کتاب کمیک Web of Venom: Wraith، شرکت مارول به وجود یک خدای کیهانی و قدرتمند دیگر اشاره کرد که می‌تواند رقیب شخصیت نال و کلید پیروزی قهرمانان باشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان در قسمت اول سری کتاب کمیک Web of Venom: Wraith را برای شما فاش کند.

.

.

.

در قسمت ۳ سری کتاب کمیک Guardians of the Galaxy از سال ۲۰۱۹ بود که دانی کیتس و جف شاو یک شخصیت قدرتمند و مرموز از نژاد کری به نام Wraith را معرفی کردند؛ یک شخصیت منزوی که به گروه نگهبانان تاریک کهکشان از اروس پیوسته بود تا به‌دنبال گامورا، دختر تانوس بگردد. البته ریث دلیل خیلی خاصی برای پیوستن به این گروه شرور و تاریک داشت. او به‌دنبال پاسخ‌هایی برای سؤال خود می‌گشت؛ اینکه چطور می‌تواند طلسمی را که او را تبدیل به ریث کرده بود، متوقف کند و از بین ببرد. تمام چیزی که او از ماهیت خود می‌دانست، این بود که قدرت‌هایش به نحوه به خدای باستانی سیمبیوت‌ها به نام نال ارتباط داشت.

حالا هم در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Web of Venom: Wraith، این ضدقهرمان کیهانی به ماموریتی رفته تا پاسخ‌های خود را پیدا کند. درحالی‌که ریث در حال رفتن به اعماق فضا است تا حقیقت را درباره اکسولون، یک نوع نمونه اولیه از سیمبیوت که توانایی‌هایش را به او داده پیدا کند، به یک حقیقت خیلی بزرگتر می‌رسد که خودش هم آن را پیشبینی کرده بود؛ اینکه یک خدای کیهانی مرموز دیگر در دنیا وجود دارد که او می‌تواند نال را متوقف کند. اروس برای اینکه بتواند ریث را در خدمت خود در بیاورد، یک دستگاه تله پورت و یک سری مختصات به او هدیه داده بود که می‌توانست او را در مسیر درست پاسخ‌های خود قرار دهد.

شخصیت ریث به همراه یک لباس سیاه در تاریکی

اولین توقف ریث در Marxhotz بود؛ سیاره‌ای که او مدت‌ها قبل در آن متولد شده بود. زمانی‌که به این سیاره رسید، به‌دنبال آزمایشگاه قدیمی پدر دانشمند خود گشت. ریث در این آزمایشگاه متوجه شد که پدرش روی منبعی از نور کار می‌کرد که می‌توانست نیروهای تاریکی را از بین ببرد؛ نیروهای تاریکی که با نام نال شناخته می‌شدند، خدای سیاهی و نابودی. دیواری که در آزمایشگاه پدر ریث بود، نوشته‌های خیلی زیادی را نشان می‌داد که همگی به دور نماد نال نوشته شده بودند. البته او در میان این دایره، یک نماد مرموز دیگر هم پیدا کرد؛ یک کره که با شش نقطه احاطه شده بود و آن‌ها به‌صورت مساوی در دو طرف تقسیم شده بودند.

ریث بعد از اینکه به این کشف رسید، به مقصد بعدی خود سفر کرد: Klyntar، دنیای اصلی سیمبیوت‌ها. در کتاب‌های کمیک ونوم، ما قبلا به این حقیقت پی برده بودیم که Klyntar درواقع یک زندان خیلی بزرگ بود برای اینکه بتواند نال را در خودش مهار کند. اما در سال ۲۰۱۹ و اواخر خط داستانی Absolute Carnage بود که بالاخره نال از خواب بیدار شد، این قفس عظیم را بالاخره نابود کرد و پا به فرار گذاشت. اما در قسمت اول همین مجموعه فعلی، ریث زمانی به این زندان بزرگ می‌رسد که هنوز نابود نشده است. زمانی‌که این قفس منفجر می‌شود و نال بیرون می‌آید، ریث در مقابل او قرار می‌گیرد تا با خدای تاریکی مقابله کند.

شخصیت ریث در حال از دست دادن سیمبیوت اکسولون

نال هم اکسولون را از ریث جدا می‌کند و دوباره او را به سمت قسمت خالی فضا پرتاب می‌کند. زمانی‌که او در یک فضای خالی و سیاه شناور است، برای مدت کوتاهی در یک نور درخشان غرق می‌شود؛ نوری که در مرکز آن، همان نمادی که در آزمایشگاه پدرش دیده بود، وجود دارد. این نور یک پیغام برای ریث به جا می‌گذارد و او را مستقیم به سمت سیاره زمین می‌برد. ریث بعد از رسیدن به زمین، از دستگاه تله پورت خود استفاده می‌کند تا در شهر نیویورک به ادی براک برسد. با اینکه این کری دیگر هیچ قدرتی ندارد، اما چند لحظه پیش از اینکه در تاریکی محو شود، به خاطر دارد و از همان چند لحظه استفاده می‌کند تا به ادی اخطار دهد.

در همان زمان مشخص می‌شود که این نور، در مقابل نال قرار دارد: یعنی خدای روشنایی و نور. این افشاگری که یک منبع قدرت کیهانی دیگر هم در دنیای مارول وجود دارد، موضوع بسیار مهمی است. در مجموعه Venom ما به این موضوع پی بردیم که نال قدمت خود جهان را دارد؛ البته اگر از آن پیرتر نباشد. او پیش از وجود اولین نور، در تاریکی وجود داشته است. اما حالا ما می‌دانیم که او تنها نیروی باستانی نیست که چنین عظمت و قدمتی دارد. نور مخالف او هم در جهان وجود دارد و او هم در حال آمدن به سمت ادی براک است. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این خدای روشنایی، نیروی خوب است یا بد. اما اگر واقعا در مقابل نال وجود داشته باشد، کسی که کاملا تسلیم نیروی شیطانی است، پس می‌توان گفت که خدای نور می‌تواند بهترین امید برای قهرمانان مارول در زمینه شکست نال باشد. از طرف دیگر هم اگر این خدا به‌دنبال ادی براک می‌گردد، می‌تواند کلید پیروزی در رویداد جدید مارول به نام King in Black باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده