نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳

دایانا ریگ بازیگر سریال Game of Thrones در ۸۲ سالگی درگذشت

دایانا ریگ که بیشتر به خاطر بازی در سریال‌هایی مثل Game of Thrones و The Avengers شناخته می‌شود، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

دایانا ریگ، بازیگر برنده جوایز معتبری چون امی (Emmy) و بفتا (BAFTA) که در دهه شصت میلادی، با بازی در نقش «اما پیل» در سریال The Avengers به شهرت رسید و چند دهه بعد، شخصیت «اولنا تایرل» در سریال Game of Thrones را خلق کرد، در سن ۸۲ سالگی، وقتی در خانه‌اش در انگلستان سکونت داشت، از دنیا رفت. ریگ به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های هنری بریتانیا شناخته می‌شد و آثار زیادی از خودش روی صحنه، در تلویزیون و سینما به یادگار گذاشت.

ریگ در مهم‌ترین سریال یک دهه اخیر، نقشی کلیدی را بر عهده داشت. او از فصل سوم سریال Game of Thrones وارد داستان شد و به‌عنوان بانو تایرل (که با لقب ملکه خارها نیز شناخته می‌شد) حضور تاثیرگذاری در این سریال محبوب داشت. او در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به‌خاطر بازی در سریال بازی تاج و تخت، نامزد دریافت جایزه امی در بخش بهترین بازیگر زن میهمان شد.

دایانا ریگ در نقش اولنا تایرل

این بازیگر در سینما نیز کارهای درخشان زیادی دارد که شاید معروف‌ترین‌ آن‌ها، بازی در نقش «تریسی»، همسر جیمز باند در فیلم سال ۱۹۶۹ به نام On Her Majesty's Secret Service باشد. اما آنچه که باعث شهرت ریگ شد و توجهات زیادی را به سمت او جلب کرد، بازی در سریال جاسوسی The Avengers بود که از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ از شبکه ITV پخش می‌شد. در این سریال که تلفیقی از المان‌های علمی-تخیلی، فانتزی و سوررئال بود، ریگ در نقش خانم پیل، بیش از سایر بازیگران درخشید و به محبوبیت زیادی نزد بینندگان دست پیدا کرد. او در ۵۱ اپیزود از این سریال بازی کرد و به همین خاطر دو بار هم نامزد دریافت جایزه امی شد. او در سال‌های اخیر در مجموعه‌های تلویزیونی مطرحی مثل You, Me and the Apocalypse و Doctor Who حضوری کوتاه داشته است.

ریگ اولین جایزه مهم خود را در سال ۱۹۹۰ و در مراسم بفتا گرفت. این جایزه به‌خاطر بازی در سریال Mother Love و در نقش «هلنا وسی» نصیب ریگ شد. او همچنین در سال ۱۹۹۷ به‌خاطر بازی در سریال Rebecca برنده جایزه امی شد. او در این سریال نقش «خانم دنورس» را بازی می‌کرد.

دایانا ریگ بازیگر سریال The Avengers

دیم انید دایانا الیزابت ریگ در سال ۱۹۳۸ در یورکشایر انگلستان به دنیا آمد. او دوران کودکی خودش را در کشور هند گذراند، اما سپس مجددا به انگلستان بازگشت. ریگ بازیگری را طی سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ در آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی آموخت و سپس در سال ۱۹۵۷ برای اولین‌بار با نمایشنامه «دایره گچی قفقازی» نوشته برتولت برشت به روی صحنه رفت. او در نمایش‌های زیادی حضور داشته، اما شاید معروف‌ترین تئاتر او «شاه لیر» بود که در آن نقش «کوردلیا» را بازی می‌کرد. او این نمایش را در امریکا و کشورهای مختلف اروپایی نیز روی صحنه اجرا کرد. از دیگر نمایش‌های مشهور ریگ می‌توان به «شب دوازدهم» اشاره کرد که در آن نقش «ویولا» را بر عهده داشت.

ریگ دو بار ازدواج کرد که از همسر دومش به نام آرچیبالد استرلینگ، یک دختر به نام ریچل دارد که او هم به بازیگری مشغول است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده