// پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

مسابقات ESL ONE: RIO 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود

بحران جهانی شیوع ویروس کرونا باز هم مانع برگزاری مسابقات بین‌المللی بازی Counter Strike: Global Offensive شد.

رویداد ESL One: Rio 2020 که قرار بود به‌عنوان یک رویداد Major در سال ۲۰۲۰ برگزار شود، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامناسبی که در حال حاضر شاهدش هستیم، لغو شد. البته هم‌زمان با این اتفاق دو شرکت ولو و ESL One در حال پیدا کردن بهترین زمان مناسب برای بازگشت به روال عادی و برگزاری مسابقات Major هستند.

مسابقات ESL One: Rio 2020 پیش از این برای اواسط ماه می برنامه‌ریزی شده بود که بعدا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا قرار شد در ماه نوامبر برگزار شود. این تغییر زمان باعث شد که طرفداران ورزش الکترونیک، مخصوصا بازی Counter Strike: Global Offensive فقط انتظار برگزاری یک رویداد Major را در سال ۲۰۲۰ داشته باشند که برخلاف رویدادهای قبلی که با مجموع جوایز یک میلیون دلار برگزار شدند، این رویداد قرار بود با مجموع جوایز ۲ میلیون دلار پیگیری شود. ولی با تصمیم جدیدی که اخیرا از آن با خبر شده‌ایم، دیگر خبری از برگزاری رویداد Major نیست و طرفداران بازی کانتر استرایک قرار است برای اولین‌بار بعد از شش سال، هیچ رویداد بزرگی را طی یک بازه زمانی دوازده ماهه تجربه نکنند.

مسابقات کانتر استرایک

در حال حاضر نه شرکت ولو توان مشخص کردن تاریخ دقیقی را برای مسابقات پیش رو دارد و نه شرکت ESL One می‌تواند آینده وضعیت ویروس کرونا را پیش‌بینی کند. بااین‌حال هر دو شرکت برای برگزاری رویداد Major بعدی بازی Counter Strike: Global Offensive آماده می‌شوند و در اولین فرصت ممکن که به سلامتی هیچ‌کس لطمه‌ای وارد نشود، زمان دقیق برگزاری مسابقات را اعلام خواهند کرد. در این بین افرادی که بلیت‌های رویداد Major سال ۲۰۲۰ را خریداری کرده‌اند، می‌توانند برای بازپس‌گیری پول خود اقدام کنند یا اینکه بلیت خود را برای شرکت در رویداد بعدی که در آینده زمانش مشخص خواهد شد، نگه دارند.

باتوجه‌به اضافه شدن مسابقات ESL One: Rio Major به فهرست مسابقات در حال انتظار، قرار است رویداد جدیدی را شاهد باشیم که به‌عنوان جایگزین آن برگزار خواهد شد. مسابقات IEM: Beijing-Haidian یک تورنمنت آنلاین است که در چهار منطقه مختلف پیگیری خواهد شد و مجموع جوایز آن ۲۵۰ هزار دلار است.

طرفداران بازی Counter Strike: Global Offensive از سال ۲۰۱۳ تا به امروز شاهد برگزاری مسابقات Major بوده‌اند که باتوجه‌به مشکلات پیش آمده، سال ۲۰۲۰ اولین سالی خواهد بود که بدون یک رویداد Major به پایان می‌رسد. شرکت ولو در اولین همکاری خود با تیم‌های برگزاری مسابقات کانتر استرایک،‌ رویدادهای بزرگی را میزبانی کرد که با جوایز ۲۵۰ هزار دلاری همراه بود. این تورنتمت‌های مهم از سال ۲۰۱۶، سالی ۲ مرتبه برگزار شدند که جوایز آن‌ها افزایش یافت و با جایزه‌های یک میلیون دلاری همراه شدند. اتفاقی که دنیای ورزش الکترونیک، به‌خصوص زندگی بازیکنان حرفه‌ای بازی کانتر استرایک را با تغییرات زیادی همراه کرد.


منبع hltv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده