// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹

ادای احترام بازیگران دنیای سینمایی مارول به چادویک بوزمن

در روزهای گذشته افراد متفاوتی پایان یافتن زندگی چادویک بوزمن پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان را تسلیت گفتند. مارول هم با پخش یک ویدیو که شامل صحبت‌های بازیگران متفاوتی می‌شد، به سپاسگزاری از او پرداخت.

چند ساعت پس از آن که اخبار سینما و تلویزیون، درگذشت غم‌انگیز چادویک بوزمن را تایید کردند، همه‌ی اکانت‌های رسمی متعلق به دیزنی در شبکه‌های اجتماعی به پخش یک ویدیو و انتشار یک پیام پرداختند؛ «تو همیشه پادشاه ما خواهی بود». شبکه‌ی ABC نیز در برنامه‌ای یک‌ساعته برای ادای احترام به پادشاه واکاندا، کینگ تیچالا، پلنگ سیاه، بلک پنتر یا هرچه که شما او را صدا می‌زنید، این ویدیو را برای مخاطبان پخش کرد.

در همین حین رایان کوگلر، کارگردان فیلم Black Panther هم نامه‌ای سرگشاده برای ادای احترام به چادویک بوزمن نوشت و گفت انتظار دیدار دوباره‌ی او در زندگی بعدی را می‌کشد. رایان کوگلر: «در فرهنگ آفریقایی ما به آن‌هایی که دوست داشتیم و از دست دادیم، لقب اجداد را می‌دهیم. حتی اگر آن‌ها از نظر خانوادگی به ما مرتبط نباشند. من افتخار کارگردانی سکانس‌هایی با حضور چادویک را داشتم. ما در مقابل پرده‌های آبی فیلم‌برداری می‌کردیم و زیر نورهای کورکننده‌ی محل فیلم‌برداری قدم برمی‌داشتیم. ولی همیشه اجرای عمیق چادویک باعث می‌شد که واقعی بودن همه‌ی داستان را بپذیریم. انگار اجداد ما با او سخن می‌گفتند. شاید به همین خاطر می‌توانست انقدر زیبا در دل نقش‌آفرینی‌های خود تبدیل به تصویری از برخی از آن‌ها شود».

این ویدیو که مدت‌زمانی کمتر از ۵ دقیقه دارد، افراد شناخته‌شده‌ی زیادی را در ثانیه‌های خود جا داده است؛ از معمار اصلی دنیای سینمایی مارول یعنی کوین فایگی تا کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور. همچنین می‌توان تصاویر و ویدیوهای جالبی از پشت صحنه‌ی ساخت فیلم‌های «اونجرز: اینفینیتی وار»، «اونجرز: اندگیم» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را هم در این ادای احترام دید؛ فیلم‌هایی که درکنار «بلک پنتر» عملا تنها آثاری بودند که از هنرنمایی چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه بهره بردند. فارغ از همه‌ی این‌ها بدون شک تکان‌دهنده‌ترین سخنان راجع به چادویک بوزمن که در ۴۳ سالگی از دنیا رفت، به پیام رایان کوگلر در این رابطه تعلق دارند.

شکی ندارم که میراث چادویک زنده می‌ماند و همچنان خوش‌بختی ما را افزایش می‌دهد. ولی با قلبی سنگین‌شده و سپاسگزاری عمیق از تک‌تک لحظاتی که با او سپری کردم، باید بپذیرم که چادویک حالا یکی از اجداد من است. می‌دانم که از بالا مراقب ما خواهد بود؛ تا وقتی که دوباره او را ملاقات کنم. - رایان کوگلر


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده