نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Bill & Ted Face the Music

فیلم کمدی بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند (Bill & Ted Face the Music) مدتی پیش در ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Bill & Ted Face the Music یا در زبان فارسی «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی 2020 شرکت اوریون پیکچرز (Orion Pictures) است که به‌دست کارگردان هنرمند و با استعدادی به نام دین پاریزو، که در رزومه خود آثاری مانند فیلم Red 2 (رد ۲)، فیلم Fun with Dick and Jane (شوخی با دیک و جین)، فیلم Galaxy Quest (ماجراجویی کهکشانی)، فیلم A.T.F. (ای. تی. اف) و فیلم Home Fries (سیب‌زمینی سرخ‌شده خانگی) و غیره را دارد، ساخته شده است. در فیلم بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند کیانو ریوز در نقش تد «تئودور» لوگان، الکس وینتر در نقش ویلیام اس. «بیل» پرستون، کریستن شال در نقش کلی، سامارا ویوینگ در نقش تئودورا «تیا» پرستون، بریجت لاندی پین در نقش ویلهلمینا «بیلی» لوگان، ویلیام سدلر در نقش گریم ریپر، آنتونی کریگن در نقش دنیس کیلب مک‌کوی و ارین هایس در نقش شاهزاده الیزابت لوگان و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۰ (۷ شهریور ۱۳۹۹) در ایالات متحده برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۶۶ را از بین ۳۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کریس ماتسون و اد سلیمان بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم اد سلیمان به همراه اسکات کروف، الکس لبوویچی، دیوید هرینگ، استیو پانس و الکس وینتر فعالیت کرد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بودند. از طرف دیگر هم ۱۳۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم Bill & Ted Face the Music در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Bill & Ted Face the Music از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

آخرین باری که ما بیل و تد را دیدیم، آن‌ها دو نوجوان مسافر در زمان بودند که تلاش می‌کردند کلاس تاریخ خود را بگذرانند و در نبرد گروه‌ها پیروز شوند. در این فیلم، اینطور پیشبینی شد که این دو جوان که بهترین دوست هم هستند، می‌توانند دنیا را با موسیقی راک اند رول خود نجات دهند. همین اتفاق، دوران میانسالی و همچنین مسئولیت‌های خانواده باعث شد تا این دو در ماجرایی بزرگ گیر بیفتند؛ آن هم درحالی‌که هنوز سرنوشت خود را به سرانجام نرسانده‌اند. آن‌ها هزاران آهنگ نوشته‌اند اما هنوز موسیقی خوبی از دل آن بیرون نیامده است؛ چه برسد به بزرگ‌ترین آهنگی که تاکنون نوشته شده است. در این وقت که مسئله زمان و فضا آن‌ها را کلافه کرده است، یک مسافر از آینده به زمان حال می‌آید که به قهرمانان ما اخطار دهد؛ همان‌طور که می‌دانیم، فقط موسیقی آن‌ها است که می‌تواند زندگی را نجات دهد. بیل و تد که هیچ شانسی ندارند و تمام ایده‌هایشان هم به پایان رسیده است، تصمیم می‌گیرند که در زمان سفر کنند تا آهنگی را پیدا کنند که دنیا را درست کند و هارمونی در جهان‌ها را بازگرداند. بیل و تد به کمک دخترهایشان، یک سری شخصیت‌های تاریخی جدید و همچنین برخی افسانه‌های دلسوز موسیقی، توانستند خیلی بیشتر از یک موسیقی را پیدا کنند.

فیلم Bill and Ted Face the Music با بازی کیانو ریوز و الکس وینتر

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Bill & Ted Face the Music بیندازیم:

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۸۹ از ۱۰۰

این فیلم داستانی دارد که نیاز جمع شدن افراد کنار هم را نشان می‌دهد؛ تمام افراد عجیب و غریب، دوستان گمشده یا افراد جدید... آن هم با وجود صلح، آرامش، درک و بدون قضاوت. شاید الان زمان آن رسیده که ما واقعا بیل و تد را داشته باشیم.

جیسون بیلی | پلی لیست

۸۳ از ۱۰۰

پایان و نتیجه فیلم Bill & Ted Face the Music واقعا احساسی و زیبا بود و تا انتهای داستان کاملا به هدف خود رسیدند. این فیلم، اثری است که در عین حال هم کاملا دقیق و هم بداهه به نظر می‌رسد. خوشحالی و لذت ایجاد شده از آن، کاملا مسری است. در بخش‌های زیادی از آن من از ته دل خندیدم و در بخش‌های دیگر هم لبخند زدم. چه فیلم خوبی است این اثر.

تای بر | بوستون گلوب

۷۵ از ۱۰۰

یک فیلم زیبا، احمقانه، غیرضروری و به‌طرز مسخره‌ای جذاب.

مایک رایان | آپروکس

۷۰ از ۱۰۰

درست همانند دو فیلم دیگر، در این اثر هم بیل و تد آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی هستند که اصلا نمی‌شود عاشق آن‌ها نشد و به آن‌ها دل نبست.

بیل و تد در کیوسک تلفن در Bill and Ted Face the Music

جیم وجوودا | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Bill & Ted Face the Music یک راه فرار بسیار دلنشین برای اوقات خسته‌کننده قرنطینه است؛ یک راه پر سروصدا، هیجان‌انگیز و زیبا که انتظارات بیننده‌ها را تا حد زیادی به چالش می‌کشد.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

فیلم بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند بسیار زیبا و امیدوار کننده بود. البته در عین حال هم احمقانه محسوب می‌شد و همین بزرگ‌ترین نکته آن محسوب می‌شود.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۲۵ از ۱۰۰

این دنباله نصفه و نیمه درست مثل یک کار اجباری به نظر می‌رسد؛ آن هم با وجود کیانو ریوز که بازیگر مورد علاقه مخاطبان است. او فرد خیلی خوب و بازیگر نجیبی محسوب می‌شود؛ اما فیلم مسخره‌ای ساخته است. این فیلم آنقدر مسخره است که حتی طرفداران سرسخت را هم ناامید می‌کند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Bill & Ted Face the Music نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب و در عین حال سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده