نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

صفحه پیش فروش کنترلر Xbox Series X در یک فروشگاه روسی دیده شد

صفحه پیش‌فروش کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس در فروشگاه آنلاین و روسی Videoigr ضمن اشاره به زمان عرضه این کنسول در اوایل ماه نوامبر، قیمت این دسته را ۵۹ دلار تعیین کرده است.

مایکروسافت از زمان معرفی اولیه‌ی کنسول ایکس ‌باکس سری ایکس با شایعات و فاش شدن اطلاعات متعددی از کنسول نسل نهمی خود مواجه شده است. به‌طور مثال منابع متعددی در سرتاسر جهان به وجود یک نسخه ارزان‌قیمت و ضعیف‌تر این کنسول به نام ایکس‌باکس سری اس اشاره داشتند که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است. علاوه‌بر این مواردی مانند سرقت کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس که از یک فروشگاه در شیکاگو آمریکا و شایعاتی که به عرضه این کنسول در اوایل ماه نوامبر می‌پرداختند از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

حالا یک فروشگاه آنلاین در روسیه به نام Videoigr بار دیگر به این شایعات دامن زده و زمان عرضه کنسول جدید مایکروسافت را قبل از سونی و در اوایل ماه نوامبر اعلام کرده است. یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Follow 14 فهرست فروش این وبسایت که نکات جالب توجهی در ارتباط با عرضه کنسول Series X را در خود جا داده، در حساب شخصی خود به اشتراک گذاشته است.

صفحه پیش فروش کنترلر ایکس باکس سری ایکس

براساس اطلاعات درج شده در این فهرست، کنترلر کنسول ایکس‌باکس سری ایکس چیزی در حدود ۶۰ دلار آمریکا قیمت داشته و زمان آغاز فروش آن برای تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان) تعیین شده است. این تاریخ با گزارش اخیر نشریه Video Games Chronicle که از منابع نزدیک به کارخانه‌های خط تولید کنسول‌ مایکروسافت مخابره شده نیز هماهنگی داشته و به‌نوعی این ادعا را تأیید می‌کند. در این گزارش بیان شده که سونی قصد دارد پلی ‌استیشن 5 را بعد از کنسول مایکروسافت روانه بازار کرده و ظاهراً اواسط ماه نوامبر برای این مقصود در نظر گرفته شده است.

اما قیمت گذاری این کنترلر نیز بخش قابل‌توجه دیگری است که در این صفحه قابل مشاهده است. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، کنترلرهای کنسول ایکس‌باکس وان نیز با قیمت ۵۹.۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند و به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیمی برای افزایش قیمت دسته‌های جدید خود در ایکس‌باکس سری ایکس ندارد. این در حالی است که مثلاً کنترلرهای نینتندو با گذشت سه سال از زمان اولین عرضه رسمی خود حالا با حدود ۱۰ الی ۲۰ دلار افزایش قیمت به فروش می‌رسند. دراین‌میان، نسل جدید کنترلرهای سونی یا همان دوال سنس (DualSense) را داریم که با درنظرگرفتن قابلیت‌های متعددی که در سخت‌افزار آن تعبیه شده، به نظر نمی‌رسد که قیمت چندان مناسبی داشته باشند.

البته که باید تمامی این اخبار را در حکم شایعات و اطلاعات غیررسمی طبقه‌بندی کرد؛ بنابراین امکان تکذیب و عدم صحت را برای همه‌ی آن‌ها در نظر داشته باشید. تا زمانی‌که این اطلاعات به‌صورت مستقیم از سوی مایکروسافت اعلام نشده، نمی‌توان صد در صد به آن‌ها اتکا کرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده