نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

قابلیت Backwards Compatibility پلی استیشن 5 شامل پلی استیشن 1، 2 و 3 نمی‌شود

براساس اعلام یوبیسافت، قابلیت پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از بازی‌های نسل‌های قبل تنها محدود به پلی‌استیشن 4 بوده و PS1 و PS2 و PS3 را شامل نمی‌شود.

حالا دیگر چیزی در حدود دو ماه تا زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید زمان باقی مانده و در این فاصله آخرین جزئیات مربوط‌به برنامه‌های سونی و مایکروسافت برای پلی استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس مشخص می‌شوند. براساس گزارش‌ها، هردوی این کنسول‌ها در زمان نامشخصی از ماه نوامبر به بازار عرضه می‌شوند ولی همچنان اطلاعات مهمی از آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به قیمت و تاریخ دقیق عرضه PS5 و Xbox Series X درکنار موارد دیگری مانند آمار دقیق لاین آپ یا مجموعه بازی‌هایی که در حین عرضه دو کنسول در دسترس کاربران قرار خواهند داشت اشاره کرد.

اما یکی از سؤالات باقی مانده‌ای که به‌طور ویژه به کنسول پلی‌استیشن 5 مربوط می‌شود، قابلیت Backwards Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته است. در حال حاضر تنها پشتیبانی این کنسول از «تعداد منتخبی» از بازی‌های پلی‌استیشن 4 به تأیید سونی رسیده و مشخص نیست که آیا نهایتاً این مجموعه به سایر نسل‌های گذشته نیز گسترش پیدا می‌کند یا خیر. هرچند به نظر می‌رسد که وبسایت یوبیسافت (Ubisoft) اطلاعات مربوط‌به این موضوع را فاش کرده است.

Backwards Compatibility در پلی استیشن 5

یوبیسافت تأیید می‌کند که باوجود پشتیبانی PS5 از شماری از بازی‌های نسل هشتم، این تعداد کاملاً محدود بوده و موارد قابل انتظاری را شامل می‌شوند. در این مقاله تأکید شده که قابلیت Backwards Compatibility در کنسول PS5، بازی‌های نسل اول تا سوم کنسول‌های سونی یعنی PS1، PS2 و PS3 را در بر نمی‌گیرد.

در ادامه‌ی این پست از برنامه‌هایی مانند ارائه‌ی سرویس قسمت‌های چند نفره بازی‌ها به‌صورت بین نسلی (cross-gen) که سونی برای اطمینان از انتقال پیوسته و متعادل کاربران از نسل هشتم به نسل جدید در نظر گرفته صحبت شده است.

البته برخی از توسعه‌دهندگان به‌صورت مستقل به کاربران اطمینان دادند که در صورت خرید نسخه PS4 بازی‌های آن‌ها، به‌صورت رایگان به نسخه نسل بعدی نیز دسترسی خواهند داشت. Marvel’s Avengers و Kena: Bridge of Spirits برخی از بازی‌هایی هستند که از این رویکرد پیروی می‌کنند. البته شماری از ناشران نیز برنامه‌ی اختصاصی خود را در پیش گرفته و مثلاً نسخه‌ی قابل ارتقاء به نسل بعد را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند. بازی‌هایی مانند NBA 2K21 و Control در این دسته قرار می‌گیرند.

بازی های پلی استیشن 4

باوجود اینکه هنوز اطلاعات مهمی از کنسول‌های نسل جدید نامشخص باقی مانده، موارد زیادی از جمله مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها برای ما مشخص شده است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب مقابل، در این خصوص بیشتر بخوانید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده