نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

موفقیت‌های نسخه‌ پی‌سی Persona 4 Golden به انتشار پورت بازی‌های بیشتر برای این پلتفرم منجر می‌شود

رئیس و معاون Sega Sammy (شرکتی ژاپنی که در سال ۲۰۰۴ از ادغام دو شرکت سگا و سامی به وجود آمد) در پی موفقیت‌های Persona 4 Golden در پلتفرم پی‌سی، در اظهارات جدید خود به احتمال انتشار پورت بازی‌های بیشتر در آینده اشاره داشته است.

سگا – سامی به‌تازگی گزارش عملکرد مالی سالیانه خود را تا پایان سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۲۱ منتشر کرده که حدفاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰ را در بر می‌گیرد. براساس روند معمول این نشست‌ها، یک کنفرانس پرسش و پاسخ بین مقامات شرکت و خبرنگاران برگزار شد که هاروکی ساتومی (Haruki Satomi) ریاست شرکت و کوئیچی فوکازاوا (Koichi Fukazawa) معاون اجرایی و رئیس امور مالی Sega Sammy به برخی از سؤالات حاضرین پاسخ دادند. یکی از این پرسش‌ها، به انتشار پورت پی‌سی بازی Persona 4 Golden اشاره داشته و در خصوص احتمال تأثیرگذاری نتایج موفقیت آمیز آن در انتشار بازی‌های بیشتر از مجموعه‌ی Atlus برای پلتفرم استیم سؤال کرده است. مقامات سگا سامی در پاسخ می‌گویند:

«ما در جریان سال جاری مالی شرکت، نسخه بازسازی‌شده بازی Persona 4 Golden که قبلاً برای پلی‌استیشن ویتا منتشر شده بود را برای عرضه در پلتفرم استیم آماده کردیم. باتوجه به نمرات و انتقادات و همچنین قیمت پایین این محصول، آمار فروش آن فراتر از حد انتظارات ما بود. ازاین‌رو ما همچنان به‌صورت فعال به انتشار پورت بازی‌های قدیمی در استیم و سایر پلتفرم‌های جدید ادامه می‌دهیم. از سوی دیگر، درحال مذاکره با سایر پلتفرم داران برای توسعه‌ی بازی‌های جدید در آینده هستیم. همچنین هم‌اکنون مشغول بررسی راه‌هایی برای فروش هریک از این عناوین تحت شرایط مطلوب و مورد استقبال کاربران هستیم. در میان این موارد، رویکردهایی مانند بازسازی کامل نسخه پی‌سی شماری از بازی‌ها و انتشار آن‌ها در چند پلتفرم مختلف، مدنظر توسعه‌دهندگان قرار دارد.»

پوستر بازی Persona 4 Golden با حضور شخصیت های بازی

آتلوس غرب، ماه گذشته به آمار ۵۰۰ هزار بازیکن در پورت پی‌سی بازی محبوب نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) خود دست پیدا کرد. شیگنوری سویجیما (Shigenori Soejima) طراح شخصیت‌های مجموعه‌ی Persona، به مناسبت دستیابی به این موفقیت، طرح‌های هنری زیبایی را از هریک از کاراکترهای بازی منتشر کرد.

طرح هنری طراح بازی Persona 4 Golden به مناسبت موفقیت نسخه پی سی

بازی Persona 4 Golden به‌عنوان یک نسخه بازسازی شده و گسترش یافته از بازی اورجینال خود، یکی از تحسین‌برانگیرترین بازی‌های JRPG یک دهه‌ی گذشته محسوب می‌شود. متأسفانه با وجود تحسین منتقدان از نسخه اورجینال این بازی در سال ۲۰۱۲، میزان استقبال مخاطبان PS Vita از این بازی چندان قابل ملاحظه نبود. البته این موضوع به‌طور ویژه تحت تأثیر محدود کردن مخاطبان به پلتفرمی بود که رفته رفته در حال ضعیف و ضعیف‌تر شدن بود. در هر حال، باوجود درخواست مداوم جامعه‌ی طرفداران مبنی بر انتشار نسخه بازسازی شده‌ی بازی برای دیگر پلتفرم‌ها، Golden و سایر بازی‌های محبوب Atlus در همان وضعیت باقی مانده بودند.

درنهایت، بعد از گذشت هشت سال از زمان انتشار نسخه اورجینال بازی، Golden در جریان رویداد PC Gaming Show در اوایل سال جاری بالاخره از ویتا جدا شده و برای عرضه در پلتفرم پی‌سی معرفی شد. این اقدام موجب شد تا هواداران برای انتشار بازی‌های بیشتر از مجموعه‌ی آتلوس در پی‌سی امیدوار شوند. اگر به مطالعه‌ی بیشتر در خصوص بازی Persona 4 Golden علاقه‌مند بودید، می‌توانید با مراجعه به این لینک، نقد و بررسی زومجی از این بازی را مطالعه کنید. در قسمت‌هایی از این مطلب می‌خوانیم:

«داستان سرایی عالی درکنار شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترها سبب شده تا کاربر پس از گذشت هشت سال همچنان با داستان بازی ارتباط برقرار کند. همچنین گیم‌پلی بازی و مکانیسم‌های کاربردی آن مورد دیگری است که شما را تا آخرین نقطه از داستان سرگرم نگه می‌دارد. بااین‌حال مأموریت‌های فرعی Persona 4 Golden می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد و میان‌پرده‌های انیمه‌ای بازی هم کیفیت خوبی ندارند.»


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده