نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

توضیحات کارگردان فیلم Mission: Impossible 7 در مورد تخریب پل قدیمی لهستان

حواشی ایجادشده پیرامون تخریب پل قدیمی لهستان در هفتمین فیلم مأموریت: غیرممکن با واکنش کارگردان آن همراه شده است.

طی ماه‌های اخیر حواشی مختلفی پیرامون تولید فیلم Mission: Impossible 7 شکل گرفته که یکی از مهم‌ترین موارد به پلی قدیمی مربوط می‌شود که در بخشی از لهستان قرار دارد و طبق شنیده‌ها، سازندگان جدیدترین فیلم مأموریت: غیرممکن قصد تخریب آن‌را دارند. همین ماجرا هم باعث شده کریستوفر مک کوری، نویسنده و کارگردان فیلم به ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون این قضیه بپردازد.

مک‌کوری در متنی که به سایت امپایر ارسال کرده، چنین گفته است: «ما هرگز قصد منفجر کردن یک بنای تاریخی و حفاظت‌شده با ۱۱۱ سال قدمت را نداشته‌ایم. در مراحل اولیه‌ی تولید فیلم استوری‌بردهایی توسط مارک بریستول آماده شده بود که در آن بخشی از یک پل تخریب می‌شد. از آنجایی که ما در روند ساخت مأموریت: غیرممکن سعی می‌کنیم بیشتر به‌سراغ استفاده از اتفاقات واقعی برویم و کمتر از جلوه‌های ویژه بهره بگیریم، برای فیلم جدید هم به‌دنبال چنین کارهایی بودیم و مقاماتی از لهستان با ما تماس گرفتند و به ما در مورد پلی اطلاع دادند که می‌توان از آن در تولید فیلم استفاده کرد.»

او در ادامه توضیحات بیشتری در مورد پل موردنظر می‌دهد و می‌گوید: «این پل که در گذشته بخشی از یک خط راه‌آهن بوده، سال‌ها است بدون استفاده‌ی خاصی در آن‌جا قرار گرفته و نیاز به تعمیرات اساسی نیز دارد، در حدی که باید آن‌را تخریب کرد تا بتوان به‌جای آن پل جدیدی احداث کرده و سرویس‌دهی بهتری برای منطقه فراهم کرد تا اوضاع گردشگری هم در آن بهبود پیدا کند. همچنین این پل روی یک دریاچه‌ی ساخت دست بشر احداث شده که برای کارهایی مثل تولید برق از آب به‌کار می‌رود و بنابراین باید پل را به‌شکلی از بین برد که آسیبی به محیط‌زیست اطراف وارد نشود.»

در مجموع به‌نظر می‌رسد بیشتر از اینکه عوامل تولید فیلم به فکر خراب کردن پلی قدیمی افتاده باشند، این پل درهرصورت نیازمند تخریب و جایگزینی با نمونه‌ای جدیدتر بوده و سازندگان مأموریت: غیرممکن 7 تنها قصد استفاده از این موقعیت مناسب را داشته‌اند. مک‌کوری ادامه می‌دهد: «یک نفر که نمی‌خواهم از او نام ببرم، ادعا کرده که قرار بوده شغل و سِمَتی در مراحل تولید فیلم داشته باشد ولی ما او را شایسته‌ی حضور در تیم نمی‌دانستیم. بعد از اینکه او وارد پروژه نشد هم دست به انتقام و تلافی زده و علیه فیلم و روند تولید آن حاشیه‌سازی و این ماجرای پل را در رسانه‌ها مطرح کرده است، آن‌هم پلی که قابل تعویض نبوده و درهرصورت باید تخریب می‌شده است. درنهایت هم اقدامات او باعث شد این اطلاعات نادرست بین مردم و رسانه‌ها دست به‌دست شود و این ذهنیت به وجود بیاید که ما تنها به خاطر مقاصد فیلم‌برداری خود قصد تخریب یک پل تاریخی را داشته‌ایم.»

تام کروز و کریستوفر مک کوری تولیدکنندگان فیلم Mission: Impossible

در هر حال طبق صحبت‌های مک‌کوری، پل موردنظر باید تخریب شود تا بتوان نمونه‌ی جدیدی را جایگزین آن کرد و این موضوع هم پیش از آغاز تولید مأموریت: غیرممکن 7 در دست بررسی بوده و ارتباط مستقیمی با این فیلم نداشته است.

مک‌کوری در پایان صحبت‌های خود می‌گوید: «سری فیلم‌های مأموریت: غیرممکن همواره آثاری متمرکز بر نقاط مختلف دنیا بوده‌اند که با غرور و افتخار به‌سراغ کشورهای مختلف رفته و فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها را گرامی داشته‌اند و البته در بخش‌هایی هم با کسب اجازه از مسئولان کشورها، صحنه‌های اکشن مهیج و عظیمی را ترتیب داده‌اند. ما هرگز به ایجاد خسارت عمدی به المان‌های فرهنگی و تاریخی کشورهای مختلف فکر نمی‌کنیم و همواره تمام سعی خود را کرده‌ایم که با جان و دل از آثار مهم این کشورها حفاظت کنیم. احترام و گرامی داشتن این بناها و سازه‌ها جزو مهم‌ترین ویژگی‌های کارهای ما است و در مورد لهستان هم هیچ‌کدام از اعضای تیم ما درخواست تخریب یک اثر تاریخی را نداده بودند و حتی خوشحالیم که بتوانیم در زمینه‌ی تخریب پلی که به هر صورت باید با نمونه‌ی جدیدتر تعویض شود، کمکی به لهستان کرده باشیم.»

فیلم مأموریت: غیرممکن 7 محصول پارامونت پیکچرز با حضور تام کروز در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰) اکران خواهد شد؛ فیلمی که تولید آن مانند بسیاری دیگر از آثار سینمایی به‌خاطر مشکلات ناشی از ویروس کرونا مدت‌ها متوقف بوده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده