نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

بن افلک فیلمی براساس ماجراهای تولید Chinatown می‌سازد

اثر جدید بن افلک برپایه‌ی کتابی تولید می‌شود که اتفاقات عجیب دوران ساخت فیلم محله چینی‌ها را روایت می‌کند.

بن افلک که درکنار بازی در فیلم‌های سینمایی گاهی‌اوقات به کارگردانی و نویسندگی آثار هالیوودی هم می‌پردازد، این‌بار به‌سراغ تولید فیلمی خواهد رفت که روایت‌گر ماجراهای جالب زمان تولید فیلم محله چینی ها (Chinatown) خواهد بود؛ اثری که قرار است علاقمندان این فیلم نوآر مطرح را با زوایای جدیدی از روند ساخت آن آشنا کند.

این پروژه براساس کتابی تحت عنوان خداحافظی بزرگ: محله چینی‌ها و سال‌های پایانی هالیوود (The Big Goodbye: Chinatown and the Last Years of Hollywood) ساخته می‌شود؛ اثری از سم واسن که اوایل امسال منتشر شد و نگاه جالبی به مراحل ساخت یکی از معروف‌ترین فیلم‌های رومن پولانسکی دارد. با خواندن این کتاب می‌فهمیم که رابرت ایونز که سال قبل درگذشت و در زمان تولید محله چینی‌ها در سال ۱۹۷۴ رئیس شرکت پارامونت پیکچرز محسوب می‌شد، چه نقش پررنگی در ساخت این فیلم داشته است.

جک نیکلسون روی جلد کتاب Chinatown

طرح جلد کتاب The Big Goodbye

افلک علاوه‌بر کارگردانی فیلم، نویسندگی فیلمنامه‌ی آن‌را نیز برعهده دارد و لورن مایکلز، خالق Saturday Night Live هم درکنار افلک تهیه‌کننده‌ی آن خواهد بود. با مطالعه‌ی کتاب سم واسن متوجه می‌شویم که اثر بزرگ که با هنرنمایی جک نیکلسون و فی داناوی ساخته شده بود، روند تولید دشوار و پر فراز و نشیبی داشته و برای مثال پولانسکی در طول ساخت آن مشکلات زیادی با فی داناوی پیدا کرده بود؛ بازیگری که جایگزین انتخاب اولیه‌ی آن نقش یعنی جین فوندا شده بود. یا مثلاً جان هیوستون در یکی از صحنه‌های کلیدی فیلم در حالت مستی به‌سر می‌برده و حتی موسیقی‌های تأثیرگذار جری گلدسمیت برای این فیلم هم در لحظات آخر آماده شده بودند. ولی با تمام این‌ها، درنهایت محله چینی‌ها به یکی از آثار مطرح آن سال‌ها تبدیل شد و نامزدی ۱۱ جایزه‌ی اسکار را هم به‌دست آورد و به اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اوریجینال دست پیدا کرد.

از آخرین آثاری که با حضور بن افلک تولید شده می‌توان به فیلم راه بازگشت (The Way Back) اشاره کرد؛ فیلمی ورزشی که هرچند افلک در آن هنرنمایی خوبی داشته، ولی به‌طور کلی با استقبال بالایی همراه نشد. آخرین فیلمی که او در آن نقش کارگردان را برعهده داشت نیز فیلم تا شب زنده بمان (Live by Night) محصول ۲۰۱۶ با حضور بازیگرانی چون ال فانینگ و برندن گلیسون درکنار خود افلک بود که کیفیت چندان بالایی نداشت و در گیشه هم شکست خورد و با وجود بودجه‌ی ۶۵ میلیون دلاری خود، تنها ۲۲ میلیون دلار فروخت.

درکنار فیلمی که افلک آن‌را تولید خواهد کرد، سال گذشته هم اطلاعاتی منتشر شد که حکایت از ساخت یک سریال پیش‌درآمد براساس داستان محله چینی‌ها توسط نتفلیکس (Netflix) داشت؛ سریالی به نویسندگی دیوید فینچر و رابرت تاون (نویسنده‌ی محله چینی‌ها) که هنوز اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده