نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

Take-Two: قیمت‌گذاری بازی‌های PS5 و Xbox Series X به صورت «بازی به بازی» اعلام خواهد شد

براساس اظهارات مدیر اجرایی شرکت Take-Two، نحوه‌ی قیمت‌گذاری بازی‌های نسل آینده این شرکت به‌صورت «بازی به بازی» انجام شده و افزایش قیمت‌ها «کاملاً متعادل» خواهد بود.

شرکت Take-Two Interactive Software امروز میزبان کنفرانس گزارش مالی دوره سه‌ماهه برای سرمایه‌گذاران و تحلیلگران صنعت بازی بود. در جریان این نشست، استراس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیر اجرایی شرکت، به شماری از سؤالات خبرنگاران در خصوص برچسب قیمت ۷۰ دلاری بازی NBA 2K21 پاسخ داده که نکته‌ی جالبی را در خصوص نحوه قیمت‌گذاری بازی‌های نسل جدید مشخص می‌کند.

زلنیک اظهار داشته که سیاست قیمت گذاری بازی‌های نسل جدید به‌صورت «بازی به بازی» بوده و احتمالاً این افزایش قیمت شامل تمامی بازی‌های آینده این شرکت نخواهد بود:

«به‌طور قطع، قیمت بازی‌های نسل جدید را به‌صورت «بازی به بازی» اعلام خواهیم کرد. چیزی که کاملاً محرز شده، این است که قیمت بازی‌ها مدت زیادی بدون تغییر باقی مانده و سال‌ها است که هیچ افزایشی در آن دیده نشده است. این در شرایطی است که هزینه ساخت بازی‌ها در این مدت چندین برابر شده است.»

تصویر کوبی برایانت روی کاور بازی NBA 2K21

«اما نکته‌ی مهم‌تری که باید به آن توجه داشت، این است که ما عقیده داریم بازی‌های ما از بالاترین کیفیت موجود در بازار برخوردار بوده و مخاطبان بیش‌ازپیش با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. این بازی‌ها، از ارزش تجربه و تکرار بسیار بالایی برخوردار بوده می‌توانند ساعت‌ها بازیکن را به بهترین نحو سرگرم کنند. لذا به اعتقاد ما، نحوه قیمت گذاری این آثار، به خوبی بیانگر ارزش تجربه کاربری آن بوده و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.»

«ادامه‌ی روند ارائه‌ی بازی‌هایی با تجربه کاربری ارزشمند، وظیفه و استراتژی ما برای آینده بوده و همان هدفی است که همواره در پیش داشته‌ایم.»

Zelnick در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشته که این افزایش قیمت نسبتاً جزئی و «بسیار معتدل» بوده است. ضمناً زلنیک نگرانی خاصی در خصوص احتمال آسیب رسیدن به حجم تقاضای بازی‌ها به‌دلیل افزایش قیمت ندارد:

«در خصوص افزایش قیمت‌ها نیز باید گفت که تفاوت‌ها بسیار جزئی و کاملاً معتدل است. حتماً در جریان هستید که با درنظرگرفتن ارزش دلاری این محصولات، قیمت‌ها طی ۱۵ سال گذشته عملاً کاهش یافته و علت اعمال این قیمت‌های جدید این است که ما عقیده داریم نه‌تنها کیفیت از آن پشتیبانی می‌کند، بلکه این همان عاملی است که چنین رشدی را می‌طلبد.»

اگر علاقه‌مند به مشاهده گزارش عملکرد مالی شرکت Take-Two Interactive Software در دوره سه‌ماهه‌ی اخیر هستید، می‌توانید با مراجعه به این لینک، گزارش کاملی از آن را مشاهده کنید. در این گزارش، صحبت‌هایی در خصوص برنامه‌های آینده شرکت برای نسل جدید نیز ارائه شده است.


منبع
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده