نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

فروش بازی Resident Evil 3 Remake از مرز ۲.۷ میلیون نسخه عبور کرد

شرکت کپکام اعلام کرد که فروش کلی مجموعه Resident Evil به‌لطف فروش ۲.۷ میلیون نسخه‌ای Resident Evil 3 Remake، از مرز ۱۰۳ میلیون نسخه گذشته است.

بازی Resident Evil 3 Remake در اوایل سال جاری میلادی توسط شرکت کپکام (Capcom) به بازار عرضه شد و با اینکه نتوانست مانند نسخه‌ی قبلی از لحاظ جلب نظر مثبت منتقدان موفق عمل کند، اما به‌نظر می‌رسد که فروش بازی قبل قبول بوده است. طبق آخرین اخبار بازی و در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، شرکت کپکام به سوددهی بسیار خوب خود اشاره و اعلام کرد که نسخه‌ی سوم سری بازی محبوب Resident Evil فروشی بسیار قدرتمندی را تجربه کرده است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که این فروش تا چه میزان قدرتمند بوده است؟ 

طبق اعلام این شرکت، تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون نسخه‌ از بازی Resident Evil 3 Remake به فروش رفته است. پیش از این اعلام شده بود که در پنج روز نخست عرضه‌ی بازی، دو میلیون نسخه از آن به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است که خب البته این رقم معادل با میزان فروش بازی نبود و اکنون آمار دقیق فروش آن اعلام شده است. آنچه که واضح به‌نظر می‌رسد این موضوع است که سرعت فروش بازی با شدت بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی رو به کاهش است. بااین‌حال، آمار فروش این نسخه همچنان کاملا رضایت بخش است و Resident Evil 3 Remake به هیچ عنوان فروش ضعیفی نداشته و برای سازندگان بسیار سودمند ظاهر شده است که نشان از محبوبیت این سری بازی قدیمی دارد. 

Resident Evil 3 Remake

همچنین کپکام اعلام کرد که فروش کلی مجموعه Resident Evil از ۱۰۳ میلیون نسخه عبور کرده است که رقم بسیار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و قدرت این مجموعه را به نمایش می‌گذارد. سری بازی محبوبی که به‌نوعی نماد شرکت کپکام محسوب می‌شود و طبق این آمار و ارقام، به‌نظر نمی‌رسد که محبوبیت آن رو به کاهش باشد. این در حالی است که در ماه خرداد کپکام به فروش ۱۰۰ میلیونی این سری اشاره کرده بود و به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که در دو ماه اخیر بیش از ۳ میلیون نسخه از بازی‌های مختلف سری به فروش رسیده است. درکنار این موارد، کپکام اعلام کرد که فروش کلی بازی Monster Hunter World به بیش از ۱۶ میلیون نسخه رسیده است و این بازی همچنان پرفروش‌ترین بازی تاریخ کپکام به شمار می‌رود. 

روز‌های خوبی در انتظار طرفداران سری بازی Resident Evil است چرا که نسخه‌ی هشتم این سری به نام Resident Evil 8: Village قرار است تا در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر، پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس منتشر می‌شود. از طرفی دیگر نیز شایعات بسیار قدرتمندی به انتشار ریمیک نسخه چهارم سری در سال ۲۰۲۲ اشاره دارند.

نظر شما در مورد فروش خوب بازی Resident Evil 3 Remake و به‌طور کلی سری بازی Resident Evil چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده