نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

مسعود مهرابی، مدیر و صاحب امتیاز مجله فیلم درگذشت

مسعود مهرابی، روزنامه‌نگار و مدیر و صاحب امتیاز مجله فیلم از دنیا رفت.

مسعود مهرابی در سال ۱۳۳۳ به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در رشته‌ی سینما و تلویزیون دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر گذارند و علاوه‌بر این در رشته مدیریت تولید فیلم نیز تحصیل کرد. مسعود مهرابی از سال ۱۳۵۰ به‌عنوان خبرنگار آغاز به‌کار کرد. این چهره از سال ۱۳۶۲ مدیر و صاحب‌امتیاز مجله «فیلم» شد. مجله‌ای که همچنان فعال است و یکی از مجلات شناخته‌شده‌ی حوزه سینما در ایران به‌شمار می‌رود؛ این مجله تا سال ۱۳۶۱ البته «سینما در ویدیو» نام داشت. مسعود مهرابی همچنین از سال ۱۳۷۱ عنوان مدیر سالنامه «فیلم» را به‌دوش کشید، وی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ نیز در انتشار فصلنامه انگلیسی Film International دست داشت.

از جمله‌ی دیگر فعالیت‌های مسعود مهرابی می‌توان به حضور او در شبکه اول سیما به‌عنوان طراح و کاریکاتوریست اشاره کرد. مسعود مهرابی در زمینه‌های طراحی و کاریکاتور و سینما کتاب‌هایی را چاپ کرده است. از آثار او در زمینه طراحی می‌توان به کتاب‌های نردبان‌های بی‌بام، کاریکاتورهای سیاه و دندان اشاره کرد. کتاب‌های سینمایی وی نیز مواردی همچون صد و پنج سال اعلان و پوستر فیلم در ایران، تاریخ سینمای ایران، پوستر فیلم، کتابشناسی سینمای ایران از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ و پشت دیوار رؤیا: سیاحت‌نامهٔ جشنواره‌های جهانی فیلم محسوب می‌شوند.

بنابر اخبار سینمای ایران؛ مسعود مهرابی امروز، ۱۰ شهریور ماه درگذشت. تیم زومجی این اتفاق را به جامعه سینمایی ایران، همکاران و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده