نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

سونی به عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 سرعت بیشتری می‌دهد

سونی در جریان گزارش سازمانی خود به تمهیدات این شرکت برای شتاب بخشیدن به روند تولید محتوای انحصاری خود اشاره کرده و راهکارهایی را برای آن ارائه کرده است.

بازی‌های انحصاری همواره نقش مهمی را در موفقیت کنسول‌های پلی‌استیشن ایفا کرده و این موضوع در مورد PS4 بیش از سایرین کرد داشت. درواقع بازی‌های انحصاری پلی ‌استیشن 4 یکی از مهم‌ترین عواملی بود که کاربران را برای خرید این کنسول ترغیب کرده و نهایتاً به چنین موفقیت چشمگیری منجر شد. طبیعتاً سونی قصد دارد این رویکرد را در خصوص پلی ‌استیشن 5 نیز پیاده‌سازی کرده و حالا به نظر می‌رسد که روند عرضه این بازی‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

سونی در گزارش سازمانی جدید خود در خصوص اهداف این شرکت برای ایجاد «خلاقیت» و «تحول» در پلتفرم پلی‌استیشن توضیحاتی را ارائه کرده که یکی از راه‌های دستیابی به این اهداف «سرمایه‌گذاری پویا برای تقویت تولید محتوا در IPهای انحصاری شرکت است». سونی در ادامه‌ی توضیحات اضافه می‌کند که این اقدام منجر به شتاب گرفتن روند تولید محتوای انحصاری پلی‌استیشن خواهد شد.

سونی در ادامه‌ی این گزارش از علاقه‌ی این شرکت برای خرید و سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی جدید تأکید کرده و از تمایل خود برای گسترش مجموعه استودیوهای فرست پارتی می‌گوید. البته که این رویکرد برای اطمینان سونی از انتشار محتوای بیشتر انحصاری برای PS5 خواهد بود.

تصویری از گیم پلی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

سونی تاکنون بازی‌های انحصاری متعددی را از سوی استودیوهای فرست پارتی خود برای پلی‌استیشن 5 معرفی کرده که از میان آن‌ها می‌توان به Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Ratchet and Clank: Rift Apart و همچنین Horizon Forbidden West که برای تعطیلات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده، اشاره کرد. Destruction AllStars، Sackboy: A Big Adventure، بازی Gran Turismo 7، بازی Returnal و Demon’s Souls نیز از دیگر موارد قابل ذکر است.

درکنار این موارد بازی‌های انحصاری ترد پارتی مانند Deathloop و GhostWire: Tokyo را نیز داریم که برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌اند. گزارش‌ها دیگری که در ارتباط با رویکرد سونی برای اضافه کردن محتوای انحصاری پلتفرم نسل نهمی خود منتشر شده، به تمایل این شرکت برای گسترش محتوای ترد پارتی در این زمینه اشاره دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده