نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹

EA ظاهرا برای معرفی ریمستر سه ‌گانه Mass Effect در ماه اکتبر برنامه ریزی می‌کند

براساس گزارش‌ها منتشر شده، الکترونیک آرتز تصمیم به معرفی و عرضه ریمستر سه‌گانه مس افکت در ماه اکتبر را داشته ولی ممکن است شرایط ویژه ناشی از ویروس کرونا منجر به تعویق این تاریخ شود.

حالا دیگر مدت زیادی است که شایعاتی مبنی بر ساخت نسخه بازسازی شده‌ی سه‌گانه محبوب Mass Effect توسط استودیوی بایوویر مطرح شده است. البته اخبار و گزارش‌ها منتشر شده، تنها با اشاره به آغاز فرایند بازسازی یکی از «معتبرترین مجموعه‌ بازی‌های» BioWare برای کنسول‌های نسل جدید، طرفداران و مخاطبان را هیجان زده کرده‌اند. حالا بعد از گذشت چند ماه، خبر جدیدی در این رابطه منتشر شده که به اظهارات جدید جف گراب، خبرنگار نشریه GamesBeat می‌پردازد.

Jeff Grubb ازطریق پیامی که در پادکست جدید خود مخابره کرده تأیید می‌کند که الکترونیک آرتز، به‌عنوان ناشر بازی‌های بایوویر قصد انتشار نسخه ارتقاء یافته یا ریمستر بازی‌های این مجموعه را در ماه اکتبر داشته که این تصمیم به‌دلیل مشکلات ناشی از بحران شیوع کرونا دچار تغییر شده است.

«در این مورد هم خبر خوب داریم و هم خبر بد. خبر خوب این است که تا همین هفته گذشته اطلاع داشتیم که به‌طور قطع تا اوایل ماه اکتبر برنامه معرفی ریمستر این مجموعه را خواهیم داشت و در همین ماه نیز شاهد انتشار بازی‌ها خواهیم بود. اما خبر بد این است که امسال سال ۲۰۲۰ است و باید احتمال تأخیر و تعویق را برای هر چیزی متصور باشیم. بنابراین ممکن است این تاریخ دستخوش تغییر شود؛ هنوز چیزی قطعی نیست.»

«چیزی که از آن اطمینان دارم، این است که این خبر واقعی است. شخصاً مدارک زیادی را دیدم که صحت این خبر را تأیید می‌کنند؛ اما آن‌ها هنوز به‌طور رسمی از آن رونمایی نکردند و متأسفانه هنوز در سال ۲۰۲۰ هستیم!»

کاپیتان شپرد در بازی  Mass Effect

VGC در گزارشی از که از پادکست جدید جف گراب منتشر کرده می‌نویسد:

«من فکر می‌کنم EA در ابتدا تصمیم داشته تا ریمستر سه‌گانه Mass Effect را به‌عنوان برنامه بزرگ دیگر خود درکنار Star Wars Squadrons برای تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ آماده کند. اما بعد از اینکه همه برنامه‌ها دچار به هم ریختگی شدند، بهترین تصمیم تعویق زمان معرفی بازی بود. البته باید مجدداً تأکید کنم که این قضیه قطعی نبوده و درواقع هنوز تصمیمی مبنی بر آن گرفته نشده است. اما می‌توان به‌عنوان یک احتمال قوی به آن نگاه کرد. آخرین چیزی که می‌دانیم، همان ماه اکتبر برای معرفی و عرضه بازی است.»

در سایر اخبار مرتبط با بازی‌های مس افکت، کتاب جدیدی به نام Art of the Mass Effect Trilogy: Expanded Edition را داشتیم که هم‌اکنون فرایند پیش‌فروش آن آغاز شده است. این کتاب برای عرضه در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. جالب اینجا است که نه استودیوی بایوویر و نه الکترونیک آرتز در انتشار این کتاب نقشی نداشته و ظاهراً تنها برای بازار آمریکا منتشر خواهد شد.

شخصیت های سه گانه  Mass Effect

در توضیحات صفحه فروش این کتاب در فروشگاه آمازون نوشته شده:

«این کتاب با برخورداری از صدها طرح هنری دیده نشده از این مجموعه‌ی بزرگ علمی تخیلی، نگاه عمیقی به مجموعه بازی‌هایی که صنعت گیم را دچار تحول کرد خواهد داشت. محتوای این کتاب، کلیه‌ی بسته‌های الحاقی هرسه بازی از جمله Lair of the Shadow Broker از Mass Effect 2 و Citadel از Mass Effect 3 که مورد توجه طرفداران قرار داشت را شامل می‌شود.»

ضمنا برای ناشر بزرگی مثل Dark Horse (ناشر همین کتاب)، عرضه چنین محصولی همزمان با یک سه‌گانه بازسازی شده یا با فاصله زمانی نزدیک به آن می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. به هر حال همه این موارد در حد حدس و گمان هستند و فعلا نمی‌توانیم به‌طور قطعی اظهار نظری در این رابطه داشته باشیم.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده