نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴

سازندگان بازی Gotham Knights از دلایل انتخاب تیم دریک به‌عنوان رابین می‌گویند

انتخاب تیم دریک به‌جای دیمین وین در نقش رابین علت خاصی دارد و مسیر تکامل شخصیت او را درون بازی دنبال خواهیم کرد.

بعد از معرفی بازی شوالیه های گاتهام (Gotham Knights) در جریان رویداد DC FanDome، هواداران بتمن و شخصیت‌های دی سی کامیکس (DC Comics) نظرات مختلفی در مورد آن داشتند و یکی از بحث‌ها هم به شخصیتی برمی‌گشت که قرار است در این نسخه نقش رابین را ایفا کند؛ کسی که انتخاب او از طرف اعضای شعبه‌ی مونترال برادران وارنر دلایل خاص خود را دارد.

در بازی Gotham Knights با چهار همکار بتمن یعنی بت گرل، نایت وینگ، ردهود و رابین همراه می‌شویم و مورد آخر یعنی رابین به خاطر شکل و شمایل جوان خود باعث شده بود عده‌ای تصور کنند این شخصیت «دیمین وین» فرزند «بروس وین» است، ولی درنهایت مشخص شد که او کسی نیست جز «تیم دریک»، سومین رابین کمیک‌های بتمن که بعدها لقب‌هایی مثل رد رابین را نیز به خود اختصاص داد؛ کسی که طرفداران زیادی دارد و در این بازی هم نقش خیلی مهمی خواهد داشت.

پاتریک ردینگ، کارگردان Gotham Knights در صحبت‌های اخیر خود می‌گوید: «تیم دریک از همان ابتدای تولید بازی انتخاب اول ما برای نقش رابین بود و این کار دلایل مختلفی داشت که نمی‌توانم به تمام آن‌ها اشاره کنم، چرا که ارتباط مستقیمی با داستان بازی پیدا می‌کنند و بعدها بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. حال‌وهوای بازی ما به شکلی است که تیم دریک بهترین انتخاب ممکن برای این شخصیت به حساب می‌آید و او رابین جوانی است که از نظر فیزیک و قدرت بدنی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و جنگجوی قابلی محسوب می‌شود. البته او بیشتر سعی می‌کند روی المان‌های مخفی‌کاری تمرکز داشته باشد و از گجت‌ها و ابزار خاص خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند.»

لوگوی شخصیت‌های بازی Gotham Knights

ردینگ با اشاره به قابلیت‌های کارآگاهی تیم دریک می‌گوید: «او از ویژگی‌های کارآگاهی خیلی خوبی برخوردار است و دوست داریم در این بازی به سراغ تکامل این شخصیت برویم و حتی این پتانسیل را در او می‌بینیم که به شوالیه تاریکی جدید شهر گاتهام تبدیل شود. بنابراین انتخاب تیم برای نقش رابین انتخابی منطقی بوده و افرادی که شناخت زیادی از دنیای کمیک‌های بتمن دارند هم می‌توانند دلایل این انتخاب را بهتر متوجه شوند. طرفداران با پرسش‌های مختلفی در مورد تیم مواجه می‌شوند و دوست دارند بدانند سرانجامِ او چه خواهد بود و به کجا می‌رسد. حتی عده‌ای احساس می‌کنند او می‌تواند در آینده به کارآگاهی بهتر از بروس وین تبدیل شود و بعضی از ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی بروس را نیز در خود دارد.»

او در پایان یک‌بار دیگر به ویژگی‌های جذاب تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: «باتوجه‌به این صحبت‌ها، انتخاب تیم به‌عنوان رابین برای ما خیلی جالب بوده و هم از نظر روایت داستان و هم تحول این شخصیت می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم. او شخصیتی است که همیشه دوست داشته‌ام به رشد و تحولش فکر کنم و ماجراهایی که او در راه تکامل از فردی عادی به قهرمانی افسانه‌ای در گاتهام و یکی از شوالیه‌های این شهر دنبال کرده، همیشه برای من جالب بوده‌اند.»

تیم دریک در دنیای کمیک‌ها به بتمن نیز تبدیل می‌شود، هرچند این قضیه در آینده‌ای متفاوت از مسیر اصلی داستان‌ها شکل می‌گیرد. در دنیای کمیک شخصیتی که بیشتر از سایر افراد تجربه‌ی تبدیل شدن به بتمن بعدی را پیدا کرده، «دیک گریسون» یا همان نایت‌وینگ است ولی به نظر می‌رسد در بازی Gotham Knights با ماجراهای دیگری مواجه خواهیم شد.

بازی Gotham Knights در سال ۲۰۲۱ برای پلی‌ استیشن 4، پلی ‌استیشن 5، ایکس ‌باکس وان، ایکس ‌باکس سری ایکس و پی سی منتشر می‌شود.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده