// پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲

فروش اولیه بلیط های فیلم Tenet از «دانکرک» و «اینتراستلار» فراتر رفت

گزارش‌های جدید باکس آفیس نشان می‌دهند که در کشورهایی همچون بریتانیا،‌ استرالیا و حتی آمریکا پیش‌فروش بلیط‌های «تنت» کریستوفر نولان تا همین لحظه دو فیلم سینمایی قبلی او را از این نظر پست سر گذاشته است.

جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که در عین اکران شدن با همه‌ی محدودیت‌های مکانی به خاطر ویروس کرونا/کووید 19، فیلم Tenet در بازه‌ی زمانی مشابه بلیط‌های بیشتری نسبت به فیلم Dunkirk و حتی فیلم «اینتراستلار» فروخته است. در حقیقت تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی رسانه‌ی ددلاین باور دارد که میزان فروش اولیه‌ی بلیط‌های فیلم در کشورهای اروپایی و میزان پیش‌فروش بلیط‌های آن در آمریکا دربردارنده‌ی اخبار خوشحال‌کننده‌ای برای سینمادارها و استودیوهای برادران وارنر است.

در این آمار «تنت» ۲.۷۵ برابر «دانکرک» و ۱.۱۷ برابر فیلم Interstellar در گیشه موفق بوده است. آن هم درحالی‌که به مراتب در شهرها، کشورها و سینماهای کمتری روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود. تازه حتی آن سینماهایی که «تنت» را پخش می‌کنند، باتوجه‌به خطر همه‌گیری کووید 19، حداکثر می‌توانند به اندازه‌ی نیمی از ظرفیت خود بلیط بفروشند و باید در سانس‌هایی کمتر نسبت به حالت عادی فیلم را اکران کنند؛ تا بتوان بین سانس‌ها به ضدعفونی کردن محیط پرداخت و خطر انتقال ویروس را شدیدا کاهش داد.

البته که باتوجه‌به وضعیت عجیب دنیا نمی‌توان به رسیدن این آمار به موفقیت‌های گسترده‌تر و قطعی در باکس آفیس اطمینان داشت. زیرا بالاخره اکنون بازار محدودتر از حالت عادی است و «تنت» هم حکم اولین فیلم بزرگی را دارد که در این شرایط تازه تحت آزمون قرار می‌گیرد. اما این باعث نمی‌شود که برادران وارنر از فروش ۲۹۰۰۰ بلیط «تنت» در اکران‌های محدود استرالیا پیش از آغاز پخش عمومی شاد نشود؛ آماری که «تنت» را از این نظر کیلومترها جلوتر از «جان ویک 3»، «بلید رانر 2049»، «ترمیناتور» جدید، «اینتراستلار» و «دانکرک» قرار می‌دهد.

پوستر چینی فیلم Tenet/تنت کریستوفر نولان با حضور چند بازیگر معروف و سکانس های شلوغ فیلم اکشن

فروش بلیط‌های اکران محدود روزهای آغازین این ۵ فیلم در مجموع هم به ۲۰۰۰۰ نمی‌رسد. اوج شوکه‌کنندگی داستان هم وقتی به چشم می‌آید که بدانید «تنت» باتوجه‌به محدودیت‌ها و تعطیلی‌های اجباری، صرفا می‌تواند از ۲۶ درصد پتانسیل بازار سینمایی استرالیا بهره ببرد. در آن سو انگلستان را می‌بینیم که «دانکرک» موفق به پیش‌فروش ۷۰۰۰ بلیط در آن شد و «اینتراستلار» تنها توانست ۱۸۰۰ بلیط را در سیستم پیش‌خرید آن بفروشد. فراموش نکنید که «تنت» فقط می‌تواند از ۴۵ درصد پتانسیل سینماهای انگلستان بهره ببرد. اما این فیلم اکشن اورجینال کریستوفر نولان موفق به پیش‌فروش بیشتر از ۱۱۰۰۰ بلیط شده است. این آمار تضمین‌کننده‌ی موفقیت نیستند ولی اگر می‌خواهید به میزان اهمیت آن‌ها پی ببرید، باید ببینید که چگونه پیش‌بینی‌ها را تغییر دادند.

ددلاین دقیقا ۳ روز قبل گفته بود که «تنت» در هفته‌ی اول اکران محدود جهانی موفق به ۲۵ میلیون دلار فروش خواهد شد و برادران وارنر اعلام کرد که امیدوار است این عدد به ۴۰ میلیون دلار نزدیک شود. ولی حالا باتوجه‌به آمار توضیح داده‌شده، ددلاین پیش‌بینی می‌کند که «تنت» توانایی فروشی بالاتر از ۴۵ میلیون دلار در هفته‌ی نخست اکران را دارد. تازه هنوز یک هفته تا آغاز اکران فیلم Tenet در مناطق مشخص آمریکا و چین باقی مانده است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده