نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

صفحه پیش‌فروش PS5 و Xbox Series X در Best Buy از قیمت بالای این کنسول ‌ها حکایت دارد

صفحه اختصاصی پیش سفارش کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس در فروشگاه Best Buy، احتمالاً به قیمت بالای نسخه‌های دیسک خور این کنسول‌ها اشاره دارد.

سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول‌های نسل نهمی پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ آماده می‌شوند. هر دو کنسول، وعده‌ی ارائه‌ی قابلیت‌های چشم‌گیری در زمینه ارتقاء جلوه‌های بصری، کاهش قابل‌توجه زمان بارگذاری بازی‌ها و تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای مانند رهگیری پرتو (Ray-Tracing) که در گذشته تنها در کامپیوترهای رده بالا قابل دستیابی بود را به علاقه‌مندان داده‌اند.

در حال حاضر تقریباً تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط‌به جنبه‌ی سخت‌افزاری  PS5 و Xbox Series X برای مخاطبان تشریح شده اما همچنان خبری از زمان و قیمت دقیق عرضه این دو کنسول نیست. حتی پلی‌استیشن 5 اولین ویدیوی تبلیغاتی رسمی خود را نیز در تلویزیون به نمایش گذاشته اما مخاطبان دنیای بازی‌های ویدیویی هنوز در انتظار رونمایی از مهم‌ترین ویژگی هردو کنسول، یعنی قیمت فروش آن‌ها هستند.

اما هرچه بیشتر به بازه‌ی عرضه رسمی کنسول‌های جدید نزدیک می‌شویم، فروشگاه‌ها و وبسایت‌های عرضه و توزیع بیشتری در سرتاسر جهان به ایجاد صفحات پیش سفارش و ارائه‌ی قیمت‌های احتمالی برای این محصولات می‌پردازند. جدیدترین مورد از آن‌ها، قیمت پیشنهادی وبسایت Best Buy در صفحه پیش‌فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت است که رقم حدودی ۴۹۹ دلار را برای هردوی آن‌ها پیشنهاد کرده است. صفحه اختصاصی هردوی این کنسول‌ها در وبسایت Best Buy یک گزینه‌ی مخصوص «تأمین اعتبار مالی» را در انتهای صفحه قرار داده که با کلیک کردن روی آن، قیمت احتمالی ۴۹۹ دلار را برای آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

 

wtpi #da tv,a ,fshdj Best Buy

البته باید همچنان به این نکته توجه داشت که وبسایت Best Buy نیز یک فروشگاه آنلاین عادی است که ممکن است اطلاعات آن با واقعیت فاصله داشته باشد. هنوز نه پلی‌استیشن و نه ایکس‌باکس هیچگونه اشاره‌ای به حد احتمالی قیمت کنسول‌های خود نداشته و به نظر می‌رسد که هردوی آن‌ها منتظر اولین حرکت از سوی طرف مقابل هستند. بنابراین بهتر است قیمت پیشنهادی فروشگاه Best Buy نیز مانند موارد پرشماری که طی ماه‌های گذشته مشاهده کردیم، به منزله شایعه در نظر گرفته شود.

ضمن اینکه جا دارد به این نکته نیز اشاره شود که ارائه‌ گزینه‌ی «قیمت پیشنهادی» یکی از رویکردهای استاندارد وبسایت Best Buy بوده که معمولاً در بازه‌های ۶ تا ۲۴ ماهه برای تمامی محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند ارائه می‌شود.

بنابراین حالا باید دید که چه چیزی قیمت پیشنهادی وبسایت Best Buy را از سایر فروشگاه‌های آنلاین متمایز می‌کند؟ برای افرادی که با این موضوع آشنایی ندارند باید گفت که «پیشنهاد‌ها تأمین اعتبار مالی» در اینگونه وبسایت‌ها همواره با درنظرگرفتن قیمت اصلی کالا تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت‌های ۲۹۹ دلاری نینتندو سوییچ و پلی ‌استیشن 4 و همچنین رقم ۳۹۹ دلار ایکس ‌باکس وان ایکس فقط برای ۱۲ ماه در برنامه خرید بدون بهره از این فروشگاه قرار گرفته و از این امتیاز استفاده می‌کنند؛ زیرا همه‌ی آن‌ها در ردیف محصولات ۴۰۰ دلار یا کمتر قرار دارند.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

وقتی در وبسایت Best Buy برای محصولاتی با قیمت‌های بالاتر از ۴۹۹ دلار جست‌وجو کنید، خواهید دید که پیشنهاد مالی ارائه شده برای بازه‌های ۱۸ ماه و بیشتر تعیین می‌شوند. حالا در صفحه پیش‌فروش پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس باوجود نمایش قیمت ۴۹۹ دلاری محصول، اشاره‌ای به برنامه ۱۲ ماهه این فروشگاه که به خریدهای پایین‌تر از ۴۰۰ دلار اختصاص دارد نشده است. بنابراین می‌توان اینطور برداشت که نسخه‌ی دیسک خور پلی‌استیشن 5 باید چیزی در حدود ۵۹۹ دلار قیمت داشته باشد. چیزی که موجب ایجاد موجی از گمانه زنی‌ها در میان کاربران توییتر شده است.

بار دیگر توجه به این نکته می‌تواند حائز اهمیت باشد که Best Buy نیز یک فروشگاه آنلاین مانند سایر وبسایت‌های عرضه و توزیع محصولات سخت‌افزاری است که می‌تواند این برچسب قیمتی را تنها از روی حدس و گمان پیش‌بینی کرده باشد. لذا امیدواریم که هرچه زودتر بالاخره از قیمت‌های رسمی کنسول‌ها رونمایی شده تا بیش از این مجبور به کند و کاو اینگونه شایعات و گمانه زنی‌ها نباشیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده