نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

احتمال عرضه مدل جدید نینتندو سوییچ در سال آینده

احتمال دارد نینتندو اوایل سال ۲۰۲۱ مدل جدیدی از سوییچ را برای رقابت با کنسول‌های سونی و مایکروسافت وارد بازار کند.

زمان زیادی تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت باقی نمانده و دراین‌میان احتمال دارد به‌زودی شاهد معرفی مدل جدیدی از کنسول محبوب نینتندو سوییچ هم باشیم؛ موضوعی که روزنامه‌ی تایوانی «اکونومیک دیلی نیوز» از آن خبر داده است.

سایت «اج مارکتز» در خبری به این مناسبت نوشته: «طبق گزارش‌های اکونومیک دیلی نیوز به نقل از بعضی افرادی که در زنجیره‌ی تأمین محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کنند و نخواسته‌اند نام آن‌ها فاش شود، احتمال دارد شرکت نینتندو مدل جدیدی از سوییچ را اوایل سال آینده به بازار بفرستد؛ مدلی که شاید همان نمونه‌ی قدرتمندتر این کنسول باشد که از مدت‌ها قبل شایعات تولید آن مطرح بوده است.»

شایعات مربوط‌به مدل پیشرفته‌تر کنسول نینتندو یا همون سوییچ پرو از سال ۲۰۱۸ منتشر شدند و هرچند وقت یک‌بار هم صحبت‌های جدیدی در این زمینه به گوش رسیده، ولی خود نینتندو همچنان خبر رسمی‌ای در این ارتباط نمی‌دهد و اوایل سال ۲۰۲۰ نیز ازطریق گزارش مالی این شرکت متوجه شدیم که خبری از این مدل حداقل در سال جاری نخواهد بود، ولی اکنون به‌نظر می‌رسد احتمال عرضه‌ی آن در سال آینده بیش‌ازپیش خواهد بود. البته نینتندو در حال حاضر نیاز چندانی هم به چنین مدلی ندارد و هیدکی یاسودا، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی آمار و ارقام Ace هم به این نکته اشاره می‌کند.

نینتندو سوییچ

یاسودا در مورد تفاوت‌های کنسول نینتندو با دو رقیب خود می‌گوید: «حتی با وجود عرضه‌ی پلی‌ استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس، کنسول نینتندو سوییچ همچنان به فروش بالای خود ادامه خواهد داد. به عقیده‌ی ما فروش کنسول‌های بازی بیشتر به طراحی و سازوکار آن‌ها مربوط می‌شود و نقطه قوت سوییچ نیز طراحی خاص آن است که به همه‌ی افراد با سلیقه‌های مختلف اجازه می‌دهد در هر زمان و مکانی به‌سراغ بازی با آن بروند.»

او در ادامه از پیش‌بینی‌های خود برای فروش سوییچ در سال جاری می‌گوید و انتظار دارد که از این کنسول در سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۳ میلیون عدد به فروش برسد؛ رقمی که از پیش‌بینی‌های خود نینتندو نیز چهار میلیون عدد بیشتر است. طبق آخرین آمارهای رسمی، فروش سوییچ تا اواسط تیرماه به ۶۱.۴۴ میلیون واحد رسیده بود که رقمی خیره‌کننده محسوب می‌شود و محبوبیت عظیم این کنسول باعث شده به پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئیه در آمریکا نیز تبدیل شود.

از نظر نرم‌افزاری نیز کنسول نینتندو عملکردی درخشان از خود نشان داده و برای مثال در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته‌ی قبل بریتانیا، ۶ بازی به سوییچ تعلق داشت؛ از جمله بازی Animal Crossing: New Horizons که همچنان پس از گذشت ماه‌ها حاضر به ترک رتبه‌ی اول جدول فروش نیست.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده