نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳

Microsoft Flight Simulator باعث فروش ۲.۶ میلیارد دلار سخت‌افزار می‌شود

طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران، جدیدترین نسخه‌ی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت باعث فروش میلیاردی سخت‌افزارهای مختلف خواهد شد.

جدیدترین نسخه از مجموعه شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator) این روزها علاوه‌بر دریافت نقدها و امتیازهای درخشان، توانسته به محبوبیت بالایی نزد علاقمندان نیز دست پیدا کند و جایگاه مناسبی را در جدول فروش بازی‌های پی سی از آنِ خود کرده است. همین موضوع هم باعث شده تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های جالبی در مورد آینده‌ی این بازی و تأثیر عظیم آن روی فروش سخت‌افزارهای مختلف داشته باشند.

مؤسسه‌ی جان پدی ریسرچ (JPR) به‌تازگی مقاله‌ای تحلیلی در مورد استقبال بالای مخاطبان از شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت ارائه داده و از این می‌گوید که طی سه سال آینده، بیش از ۲.۶ میلیارد دلار سخت‌افزار به خاطر این اثر استودیو آسوبو (Asobo) فروخته خواهد شد و این شبیه‌ساز شرکت مایکروسافت به‌تنهایی نقش پررنگی در رشد بازار سخت‌افزار ایفا خواهد کرد.

در بیانیه‌ی موردنظر می‌خوانیم: «JPR به‌عنوان مؤسسه‌ی پیشرو در زمینه‌ی ارائه‌ی آمار و ارقام سخت‌افزاری گیمرها به تحلیل فروش سخت‌افزار از طرف مخاطبان شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت پرداخته که شامل مواردی چون ارتقای پی‌سی، پردازنده‌ها، نمایشگرها، جوی‌استیک‌ها و سایر وسایل کنترل پرواز، پدال‌های شبیه‌ساز پرواز و واحدهای شبیه‌ساز مثل صندلی و اتاقک و همین‌طور تجهیزات واقعیت مجازی (VR) می‌شود. با پیش‌بینی فروش ۲.۲۷ میلیون نسخه از بازی طی سه سال آینده، JPR تخمین می‌زند که در این بازه‌ی زمانی بیش از ۲.۶ میلیارد دلار سخت‌افزار برای ارتقای سطح کیفیت بازی توسط علاقمندان خریداری شود و این رقم در سال‌های بعدی افزایش بیشتری نیز پیدا می‌کند.»

هواپیمای مسافربری در حال پرواز بازی Microsoft Flight Simulator

JPR مخاطبان بازی را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده که از حالت اولیه و آماتوری تا متوسط و درنهایت خریداران سطح بالا و حرفه‌ای را شامل می‌شود و طبیعی است که گروه سوم بیشترین هزینه‌ها را برای تجربه‌ای هرچه بهتر و واقع‌گرایانه‌تر انجام خواهند داد و برای مثال به‌سراغ محصولات اختصاصی این شبیه‌ساز مثل لوازم تولیدشده توسط شرکت Thrustmaster خواهند رفت.

تد پولاک، از تحلیل‌گران JPR نیز می‌گوید: «شبیه‌سازهای پرواز آثاری هستند که به سخت‌افزارهای قدرتمند برای پردازش بهتر در رزولوشن‌های بالا نیاز دارند و نسخه‌های جدید شبیه‌سازهای پرواز در حالی وارد بازار می‌شوند که قابلیت اجرای آن‌ها در بهترین حالت ممکن برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نیست و سخت‌افزار موردنیاز آن را در اختیار ندارند. همین موضوع هم باعث می‌شود طرفداران این‌گونه آثار طی سال‌های پس از عرضه‌ی آن‌ها به فکر خریداری سخت‌افزارهای جدیدتر و بهبود سیستم‌های خود باشند. خیلی از این افراد نیز پی‌سی خود را فقط و فقط به خاطر شبیه‌ساز پرواز ارتقا می‌دهند و ما هم در تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود این قضیه را در نظر گرفته‌ایم که افزایش فروش سخت‌افزار تا چه حد به خاطر شبیه ساز پرواز مایکروسافت خواهد بود.»


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده