نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

بتمن در کمیک جدید خود احتمالا رنگین پوست باشد

جان ریدلی در طی مراسم DC FanDome شایعه حضورش به دنیای دی سی را تایید و توضیحاتی درباره بتمن جدید و سری کتاب کمیکی که می‌خواهد درباره او بنویسد، ارائه کرد.

در طی چند وقت اخیر، شایعه‌هایی منتشر شده بود که ادعا داشتند فیلمسازی به اسم جان ریدلی قرار است به دنیای دی سی بپیوندد. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، این شایعه‌ها تایید شد و ریدلی قرار است یک داستان بسیار متفاوت از بتمن را برای شرکت دی سی کامیکس بنویسد. همان‌طور که مدتی پیش در مراسم DC FanDome و پنل مخصوص Legacy of the Bat نشان داده شد، تهیه کنندگان و بازیگران مربوط‌به سریال Batwoman (بت وومن)، سریال Titans (تایتان‌ها)، بازی ویدیویی Gotham Knights که اخیرا معرفی شد و دیگر شخصیت‌های دنیای کتاب‌های کمیک به ریدلی پیوستند. آن‌ها در این پنل درباره میراث و ادامه راه مبارز شنل‌پوش صحبت کردند.

در همین حین، ریدلی تایید کرد که قرار است با هنرمند مجموعه Doom Patrol و همچنین Batman Universe یعنی نیک درینگتون متحد شد و یک مینی سری جدید و چهار قسمتی را خلق کند. این مینی سری که برای انتشار در سال ۲۰۲۱ تنظیم شده، درکنار همین مجموعه کمیکی فعلی جیمز تاینین چهارم و خورخه جیمنز جریان خواهد داشت و تمرکز اصلی آن روی بروس وین «نخواهد بود». ریدلی در میان این صحبت‌ها از یک تصویر هنری و کاملا جدید از هنرمندی به نام Ladrönn رونمایی کرد که چشم‌اندازی را که از شخصیت خودش داشت، به نمایش می‌گذاشت. ریدلی در طی این پنل اینطور درباره مجموعه کمیکی خود گفت:

می‌توانم اینطور بگویم که اگر قرار باشد من داستانی درباره شخصیت بتمن بنویسم، چیزی حدود ۴۷ درصد احتمال دارد تا فردی که زیر این ماسک و شنل است، فردی رنگین‌پوست باشد.

بتمن در حال پرواز کردن در آسمان شهر گاتهام

ریدلی در ادامه تایید کرد که داستان قرار است روی خانواده لوشس فاکس تمرکز کند؛ کسی که ریاست شرکت صنایع وین را در دست دارد. او اینطور توضیحاتش را ادامه داد:

اما او، فاکس، یک خانواده دارد و این خانواده هم از آن دسته خانواده‌هایی محسوب می‌شود که راز‌هایی را درون خودشان دارند؛ رازهایی که از یکدیگر مخفی می‌کنند. پویایی که در این داستان وجود دارد، با بتمنی که ما تا به امروز دیده بودیم، کمی تفاوت دارد.

با اینکه این اولین‌باری است که ریدلی سری کتابی را با محوریت بتمن می‌نویسد، اما نه با نویسندگی کتاب‌های کمیک غریبه است و نه با شرکت دی سی. در سال ۲۰۰۴، او داستان The Authority: Human on the Inside را نوشت (درکنار هنرمندی به نام بن اولیور) و در یک آرک که مربوط‌به مجموعه‌ای در سال ۲۰۰۵ می‌شد و The Razor’s Edge: Warblade نام داشت، همکاری کرد (با هنرمند افسانه‌ای به نام سایمون بیسلی). البته در ادامه، او کارهای دیگری را هم انجام داده است. طرفداران خیلی دوست دارند که بیشتر درباره نقشه‌هایی که ریدلی برای این مجموعه دارد، خبردار شوند. اینطور گفته شده که ریدلی در حال نوشتن یک داستان کوتاه برای Batman: Joker War Zone است. شاید در این داستان کوتاه، نشانه‌هایی وجود داشته باشد که تا حدودی نقشه‌های مینی سری ماه ژانویه را به ما نشان دهد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده