// یکشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

ده فیلم سینمایی ناامید کننده قرن

در این مطلب قرار است به فیلم‌هایی بپردازیم که تا حدودی ما را ناامید کرده‌اند. با زومجی همراه باشید.

فیلم‌هایی هستند که از نظر کیفیت یا فرم سینمایی ضعیف عمل می‌کنند. از طرفی فیلم‌هایی هم هستند که شاید از نظر سینمایی با سلیقه ما جور در نیایند. در این مطلب ما به فیلم‌هایی پرداختیم که به‌سادگی ما را نا امید کرده‌اند. این نا امیدی‌ها و ناکامی‌ها همه می‌توانند دلایل متفاوتی داشته باشند. به‌عنوان مثال، قبل از اکران فیلم، اخبار هیجان‌انگیزی از فیلم به دستمان می‌رسد و با تریلر‌های پر زرق‌ و برق و جذابش، ما را برای دیدن فیلم مشتاق می‌کند. اما پس از اینکه فیلم را تماشا می‌کنیم، می‌بینیم که حتی به اندازه تریلر هم ما را راضی نکرده و به‌شدت از انتظاری که برایش کشیده‌ایم سرخورده می‌شویم.

دانلود از آپارات |‌ تماشا در یوتیوب

اغلب این ناامیدی‌ها از فیلم‌های ضعیفی حاصل می‌شوند که از یک کتاب یا کمیک معروف اقتباس می‌کنند. از چیزهایی که مردم با آن آشنایی کافی دارند تا از ساخت فیلم هیجان‌زده بشوند. البته اقتباس از بازی‌های ویدیویی هم در این موضوع نقش دارد و همواره به مسیر اشتباهی پیش رفته و اصولا می‌توان گفت که تا به امروز، حتی یک اقتباس سینمایی موفق از گیم‌های ویدیویی ندیده‌ایم. در این مطلب قرار است به فیلم‌های ناامیدکننده که از سال ۲۰۰۰ به بعد منتشر شده‌اند بپردازیم. قطعا فیلم‌های ابر قهرمانی نیز در این فهرست جای دارند.

Warcraft

۱۰: Warcraft

وارکرفت (۲۰۱۶)

کارگردان: دانکن جونز

نویسنده: دانکن جونز، چارلز لیویت

بازیگران: تراویس فیمل، پائولا پاتون، بن فاستر

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸  |  راتن تومیتوز: ۲۸

 این فیلم روح گیمرها را شخصا زخمی کرده است! احتمالا همه‌ی شما وارکرفت را بازی کرده‌اید و می‌دانید که چه بازی فوق‌العاده‌ای است؛ نوستالژیک و فوق‌العاده جذاب. متاسفانه این مورد هم مانند فیلم‌های دیگری که از ویدیو‌گیم‌ها اقتباس سینمایی کرده‌اند ناامیدکننده و ضعیف عمل کرد. درواقع نمی‌دانیم این طلسمی که به جان این اقتباس‌های سینمایی افتاده است، دقیقا چیست. جهان وارکرفت، جهانی رنگارنگ و متنوع است. جهانی بسیار بزرگ با شخصیت‌هایی جذاب که می‌شود یک فیلم بزرگ و حماسیِ سینمایی از این جهان ساخت. اما افسوس که این فیلم همه را با احساس ناکامی و سرخوردگی تنها گذاشت. اخباری از ساخت دنباله فیلم نیز به گوش می‌رسد که امیدواریم در این فیلم اشتباه قبلی را تکرار نکنند و یک فیلم درخور و مناسب به مخاطبان ارائه دهند.

x men

۹: X-Men: The Last Stand

ایکس‌من: آخرین مقاومت (۲۰۰۶)

کارگردان: برت رنتر

نویسنده:‌ سایمون کینبرگ، زک پن

بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، هالی بری

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷ |  راتن تومیتوز: ۵۷

 ایکس من از آن فرنچایزهاست که فراز و نشیب‌های خودش را داشته است. هرگز نمی‌شود پیش‌بینی کرد که قسمت بعدی مجموعه ایکس من، فیلم خوبی می‌شود یا نه. از بدی‌های این فیلم تجمع زیاد کاراکترهای فیلم است که کارگردان اصلا کنترلی روی هیچ کدامشان ندارد و معلوم نیست دقیقا با چه چیزی طرف هستیم. وقتی تعداد سوپرهیروها در فیلم زیاد باشد طبیعتا باید اعتدال هم رعایت بشود و فیلم برای هر کدامشان حداقل هدفی داشته باشد. ولی این فیلم قواعد مرسوم خودش را رعایت نکرده است. داستان فیلم هم که بسیار ضعیف نوشته شده است. متاسفانه آخرین قسمت ایکس من هم شکست بدی خورد. امیدوار بودیم پایان بهتری برای این مجموعه معروف رقم بخورد.

zoolander 2

۸: Zoolander 2

زولندر ۲ (۲۰۱۶)

کارگردان: بن استیلر

نویسنده: جان همبورگ، بن استیلر

بازیگران: بن استیلر، ویل فرل، کریستین ویگ

آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۷ | راتن تومیتوز: ۲۲

در این فیلم قرار است شخصیت محبوب دریک را بعد از ۱۵ سال دوباره ببینیم. قسمت قبلی فیلم جدا از خوب یا بد بودنش بسیار سروصدا به پا کرد و به کمدی موفقی تبدیل شد و همین مورد انتظارات طرفدارها را بالا برد. با وجود کامِئوهایی که فیلم داشت – مخصوصا بندیکت کامبرپچ – اما باز هم فیلم آن چیزی که قرار بود بشود نشد. یک سری از سکانس‌های فیلم کاملا ضعیف ساخته شده‌اند. سکانس‌هایی که شاید از شدت احمقانه بودن، شما را به خنده بیندازد. اگر دنبال همچین فیلمی هستید، زولندر ۲ می‌تواند فیلم خوبی برای شما باشد.

the mummy

۷: The Mummy

مومیایی ۲۰۱۶

کارگردان: الکس کورتزمن

نویسنده:‌ دیوید کپ، کریستوفر مک‌کوری، دیل کاسمن

بازیگران: تام کروز، راسل کرو، سوفیا بوتلا

آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۴ | راتن تومیتوز: ۱۶

مومیایی اولین فیلم مجموعه دارک‌یونیورس محسوب می‌شود. پس وای به حال این مجموعه که بخواهد با این فیلم دنیای سینمایی‌اش را آغاز کند. حضور تام کروز هم به فیلم یاری‌ نرساند. کروزی که در انتخاب فیلم‌های اکشنش بسیار وسواسی عمل می‌کند. فیلم مومیایی عملا نقطه شروعش را به‌عنوان یک مجموعه نمی‌شناسد. سکانس‌های اکشن فیلم خوب و حرفه‌ای است ولی داستان فیلم و رویکردش کلیشه‌ای جلوه می‌کند. خلاصه از آن فیلم‌های تکراری است که تکلیفش با خودش خیلی معلوم نیست. نیم‌ساعت اول البته شاید امیدوارتان کند ولی در ادامه می‌بینید که به چه فاجعه‌ای تبدیل می‌شود.

hangover 2

۶: The Hangover part 2

خماری پارت 2 (۲۰۱۱)

کارگردان: تاد فیلیپس

نویسنده: کریگ مازین، تاد فیلیپس

بازیگران: بردلی کوپر، اد هلمز، زک گالیفانیاکیس

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۴ | راتن تومیتوز: ۳۳

خماری با قسمت اولش توانست خودش را در دل تماشاگرها جای کند. یک کمدی لاس‌وگاسی که آدم را یاد کازینوی مارتین اسکورسیزی می‌اندازد. ولی اگر شما به داستان و ایده‌ی فیلم نگاه کنید می‌بینید که نیازمند دنباله نیست و تا حدودی تبدیل به تکرار مکررات می‌شود. طی اتفاق عجیبی که برای این سه نفر پیش می‌آید، آن‌ها روز بعد چیزی از شب قبل یادشان نمی‌آید. قسمت دوم هم همین داستان را دوباره تکرار می‌کند و قسمت سوم هم که کلا از دور خارج می‌شود و داستان اصلی خودش را هم از یاد می‌برد.

green lantern

۵:  Green Lantern

گرین لَنترن (۲۰۱۱)

کارگردان: مارتین کمپل

نویسنده:‌ مایکل گرین، مارک گوگنهایم

بازیگران: رایان رینولدز، بلیک لایولی

آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۵ | راتن تومیتوز: ۲۶

انگار هر لیستی از فیلم‌های بد یا شکست‌خورده یا ناامیدکننده ببینیم، آخر باید اسم گرین‌لنترن را هم در آن‌جا مشاهده کنیم. به توضیح هم نیازی نیست. شما تنها به ده دقیقه از فیلم را تماشا کنید. دیگر همه‌چیز دستتان می‌آید. گرین لنترن یکی از محبوب‌ترین سوپرهیروهای دی‌سی محسوب می‌شود. طرفدارهای این سوپرهیرو با دیدن این فیلم بدجور ناامید و مایوس شدند. یک فیلم پر از جلوه‌های ویژه ضعیف و با داستان سطحی که درنهایت هیچ‌کس را راضی نمی‌کند. در آینده هر وقت بحث فیلمای بد شد، حتما باز هم در مورد گرین لنترن حرف خواهیم زد!

fantastic beasts

۴:  Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

جانوران شگفت انگیز: جرائم گریندِل والد (۲۰۱۸)

کارگردان: دیوید ییتس

نویسنده: جی کی رولینگ

بازیگران: ادی ردماین، کاترین واترسون

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ | راتن تومیتوز: ۳۶

قسمت پیشین جانوران شگفت انگیز با پایانی نسبتا شوکه‌آور تمام می‌شود که طرفداران پورپاقرص هری پاتر را برای قسمت بعد کنجکاو می‌کند. یکی از این موارد، حضور کوتاه و مهم جانی دپ در پایان فیلم بود که نشان داد نقش بسیار مهمی در قسمت‌های بعدی مجموعه دارد. همچنین، خبر حضور دامبلدورِ جوان در قسمت بعدی انتظارات را بالا برد و دیگر طرفداران مطمئن شدند که قرار است فیلم بزرگی ببینند. اما واقعا این چه فیلمی بود؟ یک مقدمه؟ آرامش قبل از طوفان؟ امیدوارم همینطور باشد و شاهد یک طوفان از دنیای جادوگری جی کی رولینگ باشیم؛ طوری که اگر اینطور نباشد، این فیلم واقعا یک شکست بزرگ برای جهان جادویی‌اش محسوب می‌شود.

the dark tower

۳:  The Dark Tower

برج تاریک (۲۰۱۷)

کارگردان: نیکولای آرسل

نویسنده: استیون کینگ

بازیگران: آدریس آلبا، متیو مک‌کانهی، کاترین وینیک

آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۶ | راتن تومیتوز: ۱۶

همه‌مان می‌دانیم که استیفن کینگ چقدر در سینمای هالیوود نقش داشته است. اغلب فیلم‌های هالیوودی که در گیشه هم موفق بودند از کتاب‌های کینگ اقتباس کردند یا الهام گرفتند. ولی فیلم The Dark Tower با وجود متیو مک‌کانهی باز هم تبدیل به یکی از ناامیدکننده‌ترین فیلم‌های قرن شد. این فیلم اقتباس مستقیمی از کتاب کینگ نیست و کارگردان راه خودش را پیش رفته و سعی کرده تنها تماشاگرها را راضی نگه دارد. هدف داستان کاملا فراموش شده و مسیر فیلم به بیراهه می‌رود. گمان نمی‌کنم کینگ از این فیلم خوشش آمده باشد.

robocup

۲:  RoboCop

روبوکاپ (۲۰۱۴)

کارگردان: ژوزه پادیلا

نویسنده:‌ نیک شنک، جاشوا زتومر

بازیگران: جوئل کینامان، گری اولدمن، ابی کورنیش

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۱ | راتن تومیتوز: ۴۸

 اگر روبوکاپ کلاسیک را یادتان باشد، آن فیلم تنها یک فیلم اکشن با صحنه‌های انفجار و جلوه‌های ویژه دهان‌پرکن نبود. فیلمی که پل وِرهوفِن ساخته بود یک تصویر آینده‌نگر را از جامعه آمریکا نشان می‌داد و در کل یک فیلم پر از جذابیت و نکته های جالب بود. اکنون نسخه‌ی مدرن فیلم را نگاه می‌کنیم که مملو از صحنه های اکشن خوش‌ساخت و باکیفیت است ولی داستان و نگرش پشت فیلم حتی نزدیک به فیلم اصلی ورهوفن هم نمی‌شود. این اقتباس بخش مهمی از نسخه کلاسیک را حذف کرده و به سراغ هدف خودش رفته که بسیار سطحی و ضعیف جلوه می‌کند.

قبل از انتخاب اولین فیلم، به سراغ برخی فیلم‌های دیگر می‌رویم که می‌توانستند در این فهرست قرار گیرند:

Vanilla Sky ۲۰۰۱

Southland Tales ۲۰۰۶

Tomorrowland ۲۰۱۵

Independence Day: Resurgence ۲۰۱۶

 

justice league

۱: Justice League

لیگ عدالت ۲۰۱۷ 

کارگردان: جاس ویدون، زک اسنایدر

نویسنده: کریس تربو، جاس ویدون

بازیگران: گال گادوت، بن افلک، ارزا میلر، هنری کویل

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ | متاکریتیک: ۴۵

بعد از اتفاق ناگواری که برای زک اسنایدر افتاد، جاس ویدون کارگردانی فیلم را بر عهده گرفت. تا به امروز هم دعوا بر سر این است که فیلم به اسنایدر تعلق دارد یا ویدون؟ طرفداران پشت‌ سرهم هشتگ می‌زنند که نسخه اسنایدر رو منتشر کنید. که البته این کار جواب هم داد و نسخه اسنایدر قرار است در اچ‌بی‌او مکس منتشر شود. به‌هرحال این فیلم چه مال ویدون باشد چه اسنایدر، تماما فیلم ضعیفی است. این فیلم، فیلمی بود که به طرفداران دی‌سی وعده یک تیم مانند انتقام‌جویان را می‌داد. این فیلم بزرگ، نیازمند داستانی قوی است تا به طرفداران دی‌سی توهین نکند. به سکانس‌های بتمن یا سوپرمن نگاهی کنید که چگونه شما را به خنده می‌اندازند. علی‌الخصوص بتمن که در برخی صحنه‌ها عملا نقشی ندارد و تنها می‌خواهد کنار تیم باشد تا کم نیاورد. فیلم کاملا کمدی است و ظرفیت این را ندارد تا تیم اصلی دی‌سی را به تصویر بکشد. می‌گویند که نسخه زک اسنایدر کاملا با نسخه جاس ویدون فرق دارد ولی  چنین نسخه‌ای باید حتما یک معجزه باشد. تجربه بتمن و سوپرمنِ اسنایدر را که یادتان هست؟ اما، شاید واقعا اسنایدر یک روز معجزه کرد. بیایید مثبت فکر کنیم و امیدوار باشیم.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده