نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳

ریبوت فیلم The Exorcist در دست ساخت است

شرکت مورگان کریک روی ریبوت فیلم جن گیر کار می‌کند و سال آینده شاهد اکران آن خواهیم بود.

کمتر فیلمی در ژانر وحشت توانسته به اندازه‌ی فیلم جن گیر (The Exorcist) سروصدا به‌پا کند؛ اثری که در سال ۱۹۷۳ اکران شد و هنوز هم در فهرست فیلم‌های ترسناک خیلی از اهالی سینما جایگاه بالایی دارد. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که ریبوت این فیلم در دست تولید است و سال آینده به نمایش درخواهد آمد.

سایت ددلاین به‌تازگی خبری پیرامون ریبوت فیلم Dead Ringers (اثر دیوید کراننبرگ در سال ۱۹۸۸) در قالب سریال منتشر کرده و از ایفای نقش و تهیه‌کنندگی ریچل وایس در آن خبر داده است؛ ریبوتی که قرار است توسط شرکت مورگان کریک انترتینمنت (Morgan Creek Entertainment) تولید شود. در بخش پایانی این خبر، جمله‌ی کوتاهی هم در مورد محصول دیگر این شرکت نوشته شده که چیزی نیست به‌جز ریبوت جن‌گیر که طبق اطلاعات ددلاین برای اکران در سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود.

جالب اینکه این اولین‌بار نیست که خبر ریبوت فیلم جن‌گیر توسط مورگان کریک منتشر می‌شود و پنج سال قبل هم اخباری در این زمینه به گوش رسیده بود که بعدها به جایی نرسید و اکنون دوباره بحث آن داغ شده است.

با وجود موفقیت‌های فیلم جن‌گیر (برگرفته از رمان ویلیام پیتر بلتی) که چه از نظر کیفی و استقبال منتقدان و چه محبوبیت و فروش بالای خود به جایگاه خوبی بین فیلم‌های ترسناک دست پیدا کرد، چهار نسخه‌ی بعدی این مجموعه نتوانستند دستاوردهای آن‌را تکرار کنند و هیچ‌کدام به پای کیفیت اولین فیلم نمی‌رسیدند؛ از جمله نسخه‌ی سال ۲۰۰۵ که با نام Dominion: Prequel to the Exorcist اکران شد و هرچند فروش بدی نداشت، ولی باز هم نتوانست علاقمندان جن‌گیر را آن‌طور که باید و شاید راضی کند.

در سال ۲۰۱۶ هم پخش سریال تلویزیونی جن‌گیر محصول فاکس شروع شد که کیفیت بهتری نسبت به دنباله‌های فیلم داشت، ولی این سریال هم پس از پشت‌سر گذاشتن دو فصل توسط فاکس کنسل شد؛ سریالی که در فصل اول آن با ماجراهای جدیدی پیرامون زندگی ریگن، دختر جن‌زده‌ی فیلم اصلی همراه می‌شدیم که بعد از گذشت سال‌ها همچنان با Pazuzu، موجود شیطانی معروف این مجموعه درگیر است.

بعد از گذشت حدود نیم دهه از اکران اولین فیلم جن گیر به کارگردانی ویلیام فریدکین و هنرنمایی ماکس فون سیدو، باید دید ریبوت این فیلم ترسناک می‌تواند به جایگاه مناسبی بین هواداران آن دست پیدا کند یا به سرنوشت ده‌ها ریبوت و دنباله‌ی ناکام ژانر وحشت دچار می‌شود که هرگز به موفقیت‌های نسخه‌ی اصلی خود نرسیده‌اند.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده