نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹

جزئیاتی از تکنولوژی‌های Ray Tracing و Machine Learning در ایکس باکس سری ایکس منتشر شد

توسعه‌دهندگان مایکروسافت در کنفرانس جدید و تکنیکال خود، جزئیات تازه‌ای از تکنولوژی‌های جدید رهگیری پرتو و هوش مصنوعی کنسول ایکس باکس سری ایکس را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته‌اند.

درست مثل همه نسل‌های مختلف کنسول‌های بازی، بخش مهمی از قابلیت‌های یک پلتفرم جدید به تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای که در ساختار آن استفاده شده ارتباط دارد. ایکس باکس سری ایکس به عنوان جدیدترین کنسول بازی مایکروسافت در ماه نوامبر سال جاری میلادی به بازار عرضه شده و علاوه بر میزبانی از بستر قدرتمند سخت افزاری خود جهت توسعه‌ی بازی‌های نسل جدید، قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی را با خود به همراه خواهد داشت. به تازگی این فرصت فراهم شده تا باهم نگاه کوتاهی به این موارد داشته باشیم.

تحلیل داده های فنی در تکنولوژی ری تریسینگ ایکس باکس سری ایکس

جف اندروز (Jeff Andrews) از مهندسین کامپیوتر شرکت مایکروسافت و مارک گروسمن (Mark Grossman) آرشیتکت ارشد پردازنده‌های گرافیکی این شرکت، در کنفرانس Hot Chips توضیحاتی را در خصوص فناوری بکار رفته در ساختار ایکس باکس سری ایکس با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌اند. یکی از مسائل عمده‌ای که در این نشست به آن پرداخته شد، فناوری Ray Tracing یا رهگیری پرتو در سیستم‌های جدید این شرکت بود که یکی از مورد انتظارترین قابلیت‌های نسل جدید کنسول‌های بازی به شمار می‌رود.

فناوری ریت شیدیدنگ در سخت افزار کنسول جدید مایکروسافت

ایکس باکس سری ایکس

مهندسین مایکروسافت در این برنامه اعلام کردند که ایکس باکس سری ایکس قادر به ارائه‌ی حداکثر ۳۸۰ گیگاری‌-باکس (Giga ray-box) و ۹۵ گیگاری-ترایانگل (Giga ray-triangle) در ثانیه بوده که البته باتوجه به این که این واحدها توسط سازندگان ایجاد شده، نمی‌توان به طور مستقیم آن‌ها را با چیز دیگری مقایسه کرد. آن‌ها در ادامه اظهار داشتند که سرعت عملکرد این کنسول در هنگام استفاده از ری‌-تریسینگ ۳ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

در ادامه جزئیاتی از تکنولوژی Machine Learning یا هوش مصنوعی سیستم در یادگیری ماشینی منتشر شده که به بهبود عملکرد هوش مصنوعی در تنظیم رزولوشن و ارتقاء عملکرد سیستم اشاره دارد. در کنار این موارد، جزئیات بیشتری از تکنولوژی VRS یا Variable Rate Shading در این کنسول ارائه شده که به منظور بهبود عملکرد دستگاه، امکان واگذاری وظایف مربوط به ارائه جلوه‌های بصری بازی را به قسمت‌های خاصی از سیستم فراهم می‌کند. این مورد موجب می‌شود تا ایکس باکس سری ایکس خود را از مشکلات متعددی که نسخه‌های مختلف ایکس باکس وان باآن مواجه بودند جدا کند.

واحدهای کاستوم در فناوری رهگیری پرتو ایکس باکس

مقاله مرتبط

  • تصویر مقایسه سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس با ایکس باکس سری اس منتشر شد

در پایان به جزئیات تکمیلی موارد فوق و شماری دیگر از قابلیت‌ها و مشخصات فنی کنسول‌ جدید مایکروسافت پرداخته شده که در تصاویر بالا، قابل مشاهده است. تام وارن، سردبیر سایت The Verge، اخیراً  توییت جدیدی را منتشر کرده بود که در آن شاهد مقایسه سخت‌افزاری ایکس‌باکس سری ایکس با ایکس‌باکس سری اس بودیم؛ شما می‌توانید با مراجعه به مطلب مقابل، در این خصوص بیشتر بخوانید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده