نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۵

مارول مجموعه Wolverine: Black, White, & Blood را معرفی کرد

شرکت مارول کامیکس که مدتی پیش نشانه‌هایی از مجموعه کمیکی Wolverine: Black, White, & Blood را منتشر کرده بود، حالا به‌تازگی این سری را به صورت رسمی معرفی کرده است.

مدتی پیش شرکت مارول کامیکس نشانه‌هایی از یک مجموعه جدید از ولورین را منتشر کرد. اما حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، این مجموعه به‌صورت رسمی با نام Wolverine: Black, White & Blood معرفی شده است. این سری کتاب کمیک، یک مجموعه آنتولوژی محسوب می‌شود که خلاق‌ترین و بهترین هنرمندان شرکت مارول در آن حضور دارند و داستان‌هایی را درباره لوگان، آن هم با چاشنی رنگ‌های سفید و مشکی و قرمز خلق می‌کنند. انتشار سری کتاب کمیک Wolverine: Black, White & Red از ماه نوامبر آغاز می‌شود و هر قسمت از آن شامل سه داستان است؛ داستان‌هایی که در نقطه زمانی‌های مختلف در زندگی طولانی مدت ولورین رخ می‌دهد.

در همان قسمت اول مجموعه کمیکی Wolverine: Black, White & Blood ما شاهد این هستیم که گری دوگان و آدام کوبرت داستانی را درباره برنامه سلاح ایکس طراحی کرده‌اند؛ متیو روزنبرگ و جاشوآ کاسارا، ولورین را به‌عنوان یک مامور مخفی با نیک فیوری می‌فرستند و دیکلان شالوی هم لوگان را وارد یک دام مرگبار می‌اندازد. ویراستار این مجموعه یعنی مارک باسو اینطور درباره این مجموعه در سایت مارول گفت:

من نمی‌توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم اما تک تک صفحات این مجموعه، توسط هنرمندان درجه یکی طراحی شده که استعداد فوق‌العاده زیاد خود را در این سری کتاب کمیک نشان می‌دهند. این حرف دیگر تقریبا تبدیل به یک عبارت کلیشه‌ای شده که مثلا قرار است هیجان زیادی را در شما به وجود بیاورد اما به جرئت می‌توان گفت که شما اصلا حتی شبیه به این مجموعه را هم در دنیای مارول ندیده‌اید. شما در پیشنمایش‌ها، فقط بخش کوتاهی از قسمت اول را می‌بینید.

از طرف دیگر هم دوگان درباره این مجموعه و همکاری‌اش اینطور صحبت کرد: «نوشتن کلمه «Snikt!» در یک اسکریپت، همیشه جذاب است و تاثیر خود را روی مخاطب می‌گذارد. از طرف دیگر هم همکاری کردن با آدام کوبرتِ بزرگ همیشه لذت‌بخش است. آدام و لوگان یکی از بهترین زوج‌ها در دنیای کمیک محسوب می‌شوند و من خیلی خوشحالم که می‌توانم در این مسیر کنار آن‌ها باشم. مجموعه Black, White & Blood یک چیز بسیار خاص است.»
تصویر جلد سری کتاب کمیک ولورین: سیاه، سفید و قرمز

کوبرت هم به نوبه‌ی خودش اینطور توضیح داد و به صحبت‌های دیگران اضافه کرد: «من تا به امروز رابطه نسبتا طولانی‌ای با ولورین داشتم. اما مجموعه Wolverine: Black, White, & Blood از لحاظ هنری تمامی آن تجربه‌های قبلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

کاسارا که دیگر هنرمند این مجموعه محسوب می‌شود، اینطور ادامه داد: «زمانی‌که من بزرگ می‌شدم، برادر بزرگتر من تعداد زیادی از کتاب‌های مخصوص شرکت مارول کامیکس را داشت و من عاشق داستان‌های کوتاهی بودم که درباره ولورین نوشته می‌شد. من حس می‌کنم که این کتاب هم دقیقا همان روحیه را درون خودش دارد و حالا می‌توانم رویای دوران کودکی‌ام را محقق و ولورین را بکشم. اما با خون بیشتر.»

شالوی هم به‌عنوان هنرمند دیگر، این گفت‌وگو را اینطور به پایان رساند:

این مجموعه واقعا یک دوران برجسته را در زمینه کاری برای من به وجود می‌آورد. من داستان سری کتاب کمیک Old Man Logan نوشتم و تصاویر خط داستانی Return of Wolverine را طراحی کردم. اما اینکه حالا بخواهم ولورین را در یک شکل عبوس طراحی کنم و داستان او را به یک سبک بسیار جذاب بنویسم، یک جواهر واقعی در تاج من محسوب می‌شود؛ درست همانند قبل. نه‌تنها این، بلکه نشان دادن کار خودم در سبک سفید و سیاه که رنگ قرمز هم به‌عنوان چاشنی در جای جای آن اضافه می‌شود، می‌تواند راه‌های مختلف و جذابی را در زمینه داستان‌سرایی به من نشان دهد.

شخصیت ولورین بسیار خشمگین با لباس خونی


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده