نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰

محتوای آنلاین Ghost of Tsushima بدون پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است

طبق اعلامیه‌ی استودیو ساکرپانچ، حالت آنلاین گوست آو سوشیما هرگز از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای پشتیبانی نمی‌کند و برنامه‌ای برای اضافه کردن این المان به بازی نیز وجود ندارد.

پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای یکی از مسائلی بود که در طول جریان هشتمین نسل از سرگرمی‌های ویدیویی، در بطن تعداد زیادی از بازی‌ها رخنه و گروه بزرگی از گیمرها را کلافه کرد. چه بخواهیم چه نخواهیم، این قضیه حالا به یکی از عناصر نام‌آشنای صنعت بازی تبدیل شده و ردپای آن را می‌توانیم در آثاری پرتعداد، مشاهده کنیم. دیروز و به‌شکلی ناگهانی، تیم ساکرپانچ از محتوای آنلاین بازی گوست آو سوشیما رونمایی کرد. محتوایی که کاملا رایگان است و رایگان بودن آن، این سؤال را برای هواداران ایجاد کرده که آیا این محتوای جدید قرار است پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را به بازی بیاورد؟

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، استودیو ساکرپانچ در پاسخ به این قضیه و طی اطلاعیه‌ای که به آی‌جی‌ان ابلاغ کرده، مسئله‌ی مورد بحث را کاملا رد کرده است:

پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در حالت Legends بازی Ghost of Tsushima وجود نخواهد داشت. هیچ برنامه‌ای هم برای اضافه کردن این قضیه به بازی وجود ندارد. تمامی محتویات داخل بازی با پیشرفت گیمر در جریان مأموریت‌ها، در دسترس قرار خواهند گرفت.

لوگوی حالت چند نفره گوست آو سوشیما

تیم ساکرپانچ در ادامه‌‌ی اعلامیه‌ی خود چنین مواردی را ذکر کرد: «چه در زمان عرضه‌ی حالت Legends چه پس از آن، هیچ گیمری این توانایی را نخواهد داشت که با خرج کردن پول واقعی، آیتم‌های مختلف بخرد و نسبت به حریفان خود برتری پیدا کند! این یک قضیه‌ی ساده‌ است؛ گیمرها با تجربه‌ی بازی و پیشرفت در آن، آیتم‌های مختلف را به‌دست خواهند آورد.» حالت Legends بخش آنلاین گوست آو سوشیما خواهد بود که پاییز امسال و به‌صورت کاملا رایگان، در دسترس دارندگان این بازی قرار خواهد گرفت. Ghost of Tsushima هم‌اکنون برای دارندگان پلی ‌استیشن 4 در دسترس است. این بازی در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۹ را دریافت کرد. در خلاصه‌ی بررسی زومجی چنین می‌خوانیم:

گوست او سوشیما نه‌تنها رویای دیرینه‌ی سامورایی شدن در جهان بازی‌ها را برآورده می‌کند، بلکه به یکی از برترین آثار جهان‌باز نسل هشتم نیز تبدیل می‌شود. ساخته‌ی جدید استودیوی ساکرپانچ با روایت یک داستان حماسی و شورانگیز و طراحی یک دنیای فوق‌العاده پویا که در آن، فعالیت‌هایی پرتعداد، عمیق و متنوع جاخوش کرده‌اند، بازیکنان را در خودش حل می‌کند. حالا کنار این موارد، یک سیستم مبارزه‌ی به‌شدت چالشی و تکنیکی را با جلوه‌های دیداری و شنیداری سحرآمیز ترکیب کنید تا بدانید که دست‌پخت جدید ساکرپانچ، چقدر باکفیت و عالی از آب درآمده است. بازی بدون ایراد هم نیست و برخی از انیمیشن‌های دشمنان، یک سری باگ و افت‌ فریم‌های نه چندان پرتعداد، کنار هوش مصنوعی سطحی دشمنان در حالت مخفی‌کاری، گریبانش را می‌گیرند. ایرادهایی که در طول ۶۰ ساعت تجربه‌ی اثر، تجربه‌ی کلی اثر را هرگز تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. اگر به بازی‌های جهان‌باز علاقه‌دارید، اهل تجربه‌ی بازی‌های اکشن/ماجرایی هستید یا ژاپن کلاسیک را دوست دارید، ۶۰ ساعت از عمر خود را برای زندگی در جزیره‌ی سوشیما و لت‌وپار کردن سربازان مغول، کنار بگذارید!


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده