// یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۰

شایعه: قیمت ایکس باکس سری ایکس ۶۰۰ دلار خواهد بود

باتوجه‌به اطلاعات بیرون‌آمده از یک کمپین تبلیغاتی مشترک بین برندهای ایکس‌باکس و نوشیدنی‌های مانستر، به‌نظر می‌رسد که ایکس‌باکس سری ایکس ۶۰۰ دلار قیمت دارد و گران‌ترین کنسول تاریخ مایکروسافت است.

شرکت تولید کننده‌ی نوشیدنی‌های مانستر که یک کمپین تبلیغاتی مشترک بزرگ با بازی «هیلو اینفینیت» داشته است، ظاهرا به‌صورت ناخواسته قیمت ایکس باکس سری ایکس را فاش کرد. ماجرا از جایی آغاز شد که از چند هفته‌ی قبل، بازیکنان توانستند به خرید نوشیدنی‌های مانستر با یک بسته‌بندی خاص مرتبط با مسترچیف بپردازند؛ نوشیدنی‌هایی که اگر آن‌ها را بخرید، در بازی Halo Infinite دو برابر همگان XP دریافت می‌کنید. اما یکی از مهم‌ترین جوایز مرتبط با خرید این نوشیدنی‌ها، شرکت داده شدن در قرعه‌کشی ۲۰۰ ایکس‌باکس سری ایکس است.

حالا مشکل از کجا شروع شد؟ از زمانی‌که مانستر تصمیم گرفت ارزش حقیقی جایزه‌ی بزرگ خود را به همگان نشان بدهد و گفت با اهدای این ایکس‌باکس‌ها، عملا ۱۱۹ هزار و ۹۹۸ دلار به گیمرها جایزه می‌دهد. به همین خاطر همگان عدد ۱۱۹۹۹۸ را بر ۲۰۰ (تعداد کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس قرعه‌کشی) تقسیم کردند و به عدد ۵۹۹.۹۹ رسیدند. پس اکنون با شنیدن جدیدترین اخبار بازی همه فرض می‌کنند که به احتمال زیاد، هر ایکس‌باکس سری ایکس ۵۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

کمپین تبلیغاتی مشترک هیلو، ایکس باکس و نوشیدنی مانستر

در صورتی که این قیمت واقعی باشد، تولید کنسول ضعیف‌تر و ارزان‌تر ایکس‌باکس سری اس منطقی به‌نظر می‌رسد؛ کنسولی که اگر اطلاعات لو رفته از آن را جدی بگیریم، می‌تواند با قیمتی بسیار پایین‌تر از ۶۰۰ دلار به بازار بیاید. قبل از ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس باکس وان ایکس با برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین کنسول بازی تاریخ مایکروسافت شناخته می‌شد. ولی به‌نظر می‌رسد که دستگاه اصلی ردموندی‌ها در نسل ۹ از آن هم گران‌تر خواهد بود.

همچنین ساعاتی قبل و در قسمت جدید پادکست Kinda Funny Xcast، الانا پیرس، یکی از ژورنالیست‌های دنیای بازی‌های ویدیویی هم گفت که مطابق اطلاعات رسیده به او از یک خرده‌فروشی، ایکس‌باکس سری ایکس احتمالا با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه می‌شود. در هر حال واضح است که هیچ‌کدام از این اطلاعات فعلا نباید رسمی تلقی نشوند و درنهایت باید صبر کرد و دید مایکروسافت چه قیمتی برای ایکس باکس قدرتمند و جدید خود در نظر گرفته است.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده