// شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

کنت برانا: فیلم Tenet تاریک‌ترین اثر کارنامه بازیگری من در طول ۴ دهه است

همزمان با مشخص شدن اسامی چندین و چند کاراکتر فیلم «تنت» کریستوفر نولان، مجله‌ی آیریش تایمز برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به اثر مورد بحث به مصاحبه با کنت برانا، بازیگر نامزد گلدن و گلوب اسکار پرداخت.

کنت برانا با تفنگ و موهای بلوند در فیلم تنت کریستوفر نولان

مجله‌ی آیریش تایمز به‌تازگی گزارش داد که مطابق گفته‌ی یک منبع آگاه از پشت پرده‌ی فعالیت‌های استودیوهای هالیوودی، در صورتی که «تنت» اکران کاملا موفقیت‌آمیزی در هفته‌های آتی نداشته باشد، به احتمال زیاد تا کریسمس هیچ فیلم بزرگ جدیدی اکران نمی‌شود؛ درصد بسیار زیادی از آثار سینمایی مورد انتظار تأخیر می‌خورند، برخی از آن‌ها سراغ اکران خانگی می‌روند و اسکار هم احتمالا باتوجه‌به کم بودن تعداد فیلم‌ها یک سال عقب می‌افتد. البته فعلا فیلم Tenet به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان فعلا پیش‌فروش قدرتمندی را در گیشه تجربه می‌کند. اثری که کنت برانا آن را فیلمی بسیار عمیق و تفکربرانگیز می‌داند که همزمان به‌طرز عجیبی یک بلاک‌باستر اکشن بسیار بزرگ نیز محسوب می‌شود.

از دست ندهید:

برانا می‌گوید: «این فیلم سیاه‌ترین و تاریک‌ترین پروژه‌ی سینمایی است که تا امروز در آن حضور داشته‌ام. کریستوفر از بازیگران خود دقت زیادی را می‌خواهد و مدام به من می‌گفت که در هر لحظه باید روی چه احساساتی متمرکز باشم؛ چه لحظاتی که باید کاراکترِ خود را بی‌وقفه شیطان‌صفت بازی می‌کردم و چه وقتی که حتی خودم نمی‌توانستم بگویم که آیا نقش منفی فیلم هستم یا نه.

به همین خاطر خیلی لذت‌بخش بود که در روز نهایی فیلم‌برداری من را کنار کشید و گفت: تو دقیقا متوجه شدی که سیاهی این کاراکتر ریشه در کجا دارد و چگونه باید نمایش داده شود».

فیلم Tenet با بازی کنت برانا در لباس سفید

  • مایکل کین در نقش مایکل کِرازبی
  • هیمش پاتل در نقش محیر
  • آرون پری تیلور-جانسون در نقش آیوز
  • دیمپل کاپادیا در نقش پِریا
  • کلمنس پوئسی در نقش لارا
  • مارتین داناوان در نقش ویکتور
  • الیزابت دبیکی در نقش کَت
  • کنت برانا در نقش آندرِی سِیتور
  • رابرت پتینسون در نقش نیل
  • جان دیوید واشنگتن در نقش پروتاگونیست

«تنت» به‌عنوان یک فیلم سینمایی، ابعاد بسیار عظیمی دارد. این را از کسی می‌شنوید که از سال ۱۹۸۱ میلادی هم در فیلم‌های زیادی به نقش‌آفرینی پرداخت و هم فیلم‌های زیادی را کارگردانی کرد. برای من حتی وقتی فیلم‌نامه‌ی Tenet را می‌خواندم، عجیب بود که چه‌طور فیلمی در این ابعاد ساخته می‌شود. - کنت برانا

مطابق صحبت‌های منابع آگاه از فعالیت‌های استودیوها، اگر اکران فیلم Tenet کاملا موفقیت‌آمیز نباشد تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فیلم بزرگ جدیدی اکران نمی‌شود

به‌گفته‌ی کنت برانا «تنت» قصه‌ی کاراکترهای مهم زیادی را روایت می‌کند، شامل لوکیشن‌های متعددی می‌شود و حتی فیلم‌های پیشین خود نولان مقابل آن ابعادی معقول دارند. او این‌گونه صحبت‌های خود را به پایان می‌رساند: «خواندن فیلم‌نامه‌ی Tenet مثل تلاش جذاب برای حل مکعب روبیک و تماشای این فیلم مثل باز کردن تعدادی بی‌شماری از ماتریوشکا/عروسک‌های تو در تو روسی است. نولان این‌جا دست در دست مخاطب خود، یک پازل احساسی را حل می‌کند. Tenet به اندازه‌ی یک فیلم مستقل اورجینال هنری، شخصی و عمیق است و در عین حال، بودجه‌ای ۲۲۵ میلیون دلاری دارد؛ همان ترکیب ویژه‌ای که فقط و فقط در سینمای کریستوفر نولان یافت می‌شود».

جان دیوید واشنگتن پیش‌تر در اخبار سینما و تلویزیون گفته بود که در نگاه او «فیلم Tenet در طولانی‌مدت ۱۰ الی ۱۵ سال آینده‌ی سینما را دیکته می‌کند». اکران‌های محدود «تنت»، اکران عمومی اثر در اروپا و آسیا و اکران آن در آمریکا و چین به ترتیب از تاریخ‌های ۲۲ اوت (۱ شهریور)، ۲۶ اوت (۵ شهریور) و ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) آغاز می‌شوند. این اثر که پرخرج‌ترین فیلم اورجینال ۱۱ سال اخیر است، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری کمتری نسبت به یک فیلم کمدی عاشقانه‌ی معمول هالیوود دارد.


منبع FlickeringMyth
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده