نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۰

شرکت مادر THQ Nordic استودیو 4A Games و چندین استودیوی دیگر را خریداری کرد

خالق بازی Metro درکنار استودیوهای دیگری مثل New World Interactive به زیرمجموعه‌ی Embracer Group تبدیل شدند.

گروه امبریسر (Embracer Group) شاید نام خیلی شناخته‌شده‌ای برای گیمرها نباشد، ولی این شرکت از چند سال قبل به‌تدریج در حال گسترش بوده و روزبه‌روز زیرمجموعه‌ها و استودیوهای بیشتری را تصاحب می‌کند؛ به‌طوری‌که شرکت‌هایی چون تی اچ کیو نوردیک (THQ Nordic) و Koch Media تحت نظر آن فعالیت می‌کنند و هریک از آن‌ها نیز شامل زیرمجموعه‌های متعددی می‌شوند. طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت سوئدی امبریسر به‌تازگی شرکت‌های بیشتری را خریداری کرده که درمیان آن‌ها می‌توان نام بزرگی مثل 4A Games را هم مشاهده کرد.

خالق سری بازی مترو (Metro) درکنار استودیو New World Interactive که بازی‌های Insurgency و Day of Infamy را در کارنامه دارد، از این پس زیرنظر استودیو سیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) فعالیت خواهند کرد که خود سیبر اینتراکتیو نیز فوریه امسال توسط گروه امبریسر خریداری شده بود. هر دو استودیوی تازه ملحق‌شده به این شرکت هم بعد از اعلام این خبر، از تولید آثار جدید خود صحبت کرده‌اند.

استودیو 4A Games که یک دهه سابقه‌ی کار روی مجموعه‌ی مترو (برگرفته از آثار دیمیتری گلوخوفسکی) را دارد، روی یک بازی AAA کاملاً جدید کار می‌کند و درکنار آن پروژه‌ی دیگری را هم با همکاری سیبر اینتراکتیو در دست تولید دارد که تمرکز زیادی روی بخش چندنفره خواهد داشت. البته آن‌ها در آینده همچنان به دنیای مترو هم سر خواهند زد و با همکاری گلوخوفسکی و ناشر بازی‌های قبلی مترو یعنی دیپ سیلور (Deep Silver) به‌سراغ این مجموعه خواهند رفت (دیپ سیلور هم یکی دیگر از زیرمجموعه‌های Koch Media است و بنابراین زیرمجموعه‌ای از گروه امبریسر نیز محسوب می‌شود).

زیرمجموعه‌های Embracer Group مثل 4A Games

دین شارپ، مدیرعامل 4A Games می‌گوید: «گروه امبریسر و سیبر اینتراکتیو شرکای فوق‌العاده‌ای برای ما هستند و با کمک آن‌ها می‌توانیم وارد فاز بعدی رشد استودیوی خود شویم. ما با همکاری یکدیگر مجموعه‌ی مترو را گسترش خواهیم داد و بازی‌های جدید و چندنفره را هم به علاقمندان خود هدیه می‌دهیم و قصد داریم آثاری بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از قبل بسازیم.»

از طرف دیگر استودیو New World هم این روزها روی بازی معرفی نشده‌ای کار می‌کند و درعین‌حال پورت نسخه‌های کنسولی بازی Insurgency: Sandstorm را نیز با کمک سیبر اینتراکتیو انجام می‌دهد. این استودیو قرار است زیرنظر گروه امبریسر بزرگ‌تر شده و هم شعبه‌ی شهر کلگری خود را گسترش دهد و هم شعبه‌ای جدید در شهر مونترال تأسیس کند.

گروه امبریسر درکنار این دو استودیو، شرکت‌های Pow Wow Entertainment (سازنده‌ی بازی MisBits)، Sola Media (شرکتی در ارتباط با فیلم و تلویزیون) و شرکت‌های DECA Games، Palindrome Interactive، ،Rare Earth Games و Vermila Studios را نیز خریداری کرده است.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده