// چهار شنبه, ۲۲ مرداد ۹۹ ساعت ۱۲:۴۶

تهیه‌کننده‌ی سریال The Last of Us از حضور یکی از ایده‌های حذف‌شده‌ی بازی اول در این سریال می‌گوید.

کریگ مازن این روزها درکنار کار روی سریال لست آو آس (The Last of Us) در گفت‌وگوهایی با رسانه‌های مختلف به بحث پیرامون این اثر برگرفته از بازی‌های استودیو ناتی داگ نیز می‌پردازد و در جدیدترین صحبت‌های خود یک‌بار دیگر به وفاداری سریال به بازی و البته المان‌های جدید آن اشاره کرده است.

شورانر سریال چرنوبیل (Chernobyl) در مصاحبه‌ی خود با بی‌بی‌سی می‌گوید: «ما درعین‌حال که ماجراهای بازی را به شکلی جدید درون سریال قرار می‌دهیم که با فرمت آن هماهنگ باشد، به‌سراغ چیزهای جدیدی نیز خواهیم رفت. هدف ما این است که نه‌تنها شما را همچنان عاشق The Last of Us نگه داریم، بلکه این عشق را پررنگ‌تر نیز بکنیم و این‌بار به شکلی دیگر باعث افزایش علاقه‌ی شما به داستان این اثر شویم. سریال The Last of Us به‌جای اینکه تجربه‌ی بازی کردن آن‌را تکرار کند، چیزهای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و شخصیت‌های جدیدی را در موقعیت‌های متفاوت نمایش خواهد داد و فکر می‌کنم از این نظر خیلی موفقیت‌آمیز عمل کنیم.»

تهیه‌کننده‌ی سریال The Last of Us برای اچ بی او (HBO)، در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید: «ما قصد داریم کاری کنیم که اگر شما پیش از این بازی را تجربه کرده باشید، با دیدن سریال پیش خود بگویید این مجموعه هیچ آسیبی به المان‌های دلخواه‌ی من در بازی نزده و همه‌ی بخش‌هایی که در آن دوست داشتم را همچنان حفظ کرده، ولی درکنار آن چیزهای خیلی بیشتری هم در خود دارد؛ چیزهایی جالب و جذاب که از آن‌ها بی‌اطلاع بودم.»

مازن که نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده‌ی هر دو نسخه‌ی The Last of Us را در نگارش داستان سریال درکنار خود دارد، از ایده‌ای می‌گوید که در ابتدا قرار بوده در نسخه‌ی اول بازی حضور داشته باشد ولی درنهایت حذف شده و اکنون وارد سریال خواهد شد: «این ایده واقعاً حیرت‌انگیز و فوق‌العاده است و بدون شک آن‌را به سریال اضافه خواهیم کرد. یعنی امکان ندارد بی‌خیال این کار شوم و اگر می‌خواهید جلوی من‌را بگیرید باید به من شلیک کنید!»

مخفی کاری الی و جول در بازی The Last of Us

هنوز مشخص نیست که این ایده‌ی حذف‌شده چه بوده، ولی طبق صحبت‌های مازن چیزی است که خیلی خوب با فرمت سریال تلویزیونی هم‌خوانی دارد و به‌شکلی خواهد بود که باعث ناراحتی طرفداران بازی هم نمی‌شود.

درنهایت هم مازن با اشاره به اینکه سریال دارای قسمت‌های اضافی و بیهوده نخواهد بود و هرچیزی در آن علت و هدفی دارد، صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان می‌رساند: «پیش از این قرار بود فیلمی سینمایی براساس The Last of Us ساخته شود که به‌جایی نرسید و این قضیه برای من قابل درک است. The Last of Us از آن دست آثاری است که ارزش و جذابیت داستانش به نحوه‌ی روایت بلندمدت آن است و مانند سفری طولانی است که در آن به‌تدریج شاهد شکل‌گیری رابطه‌ای هستیم؛ رابطه‌ای که نمی‌توان آن‌را به‌خوبی در فیلمی چند ساعته نمایش داد و نیازمند زمان زیادی است تا ارزش‌های بالای خود را نشان دهد و بنابراین فرمت سریال برای چنین داستانی بهترین فرمت ممکن خواهد بود.»

سریال The Last of Us همچنان در مرحله‌ی نگارش فیلمنامه قرار دارد و گرفتاری‌های ناشی از ویروس کرونا هم باعث شده سفر عوامل تولید آن به نقاط مختلف برای یافتن محل‌های فیلم‌برداری با مشکلاتی رو‌به‌رو شود و هنوز مشخص نیست سریال چه زمانی وارد مراحل اصلی تولید خواهد شد؛ سریالی که انتظارات از آن بسیار بالا است و شاید بتواند به یکی از آثار مناسب برگرفته از بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

منبع Eurogamer

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده